Marka roku (O)

Niedziela, 13 listopada 2016 (18:00)
Ten artykuł możesz przeczytać również w wersji mobilnej »

Jeżeli chcesz wybrać zwycięzcę plebiscytu Auto Lider 2016 w kategorii Marka roku (O), zapoznaj się z opisami kandydujących marek i kliknij w link na końcu.

Zdjęcie

o /magazynauto.pl

Kategoria, do której kandydatów zgłaszają redakcje miesięcznika "Auto Moto" i tygodnika "Motor". Mogą w niej startować wszystkie marki samochodowe, które są oficjalnie reprezentowane na polskim rynku. Uzasadnienia redakcyjnego wyboru wraz z krótką prezentacją osiągnięć nominowanych marek na świecie i w Polsce w ostatnim roku znajdują się poniżej:

Abarth

Zdjęcie

abarth /magazynauto.pl

1/ Prezentacja modelu 124 spider, pierwszego od wielu lat roadstera tej marki;

2/ Premiera wyczynowej wersji modelu 124 spider - Rally, która w przyszłym sezonie wystartuje w Italian Rally Championship;

3/ Modernizacja modelu 595, flagowego produktu marki.

Alfa Romeo

Zdjęcie

logo Alfa Romeo /Alfa Romeo

1/ Rynkowy debiut Giulii, od której zaczyna się największa ofensywa modelowa w historii marki;

2/ Światowa premiera Stelvio, pierwszego seryjnego SUV-a Alfy Romeo;

3/ Imponujący wzrost pierwszych rejestracji w Europie - aż o 11,5%.

Aston Martin

Zdjęcie

aston martin /magazynauto.pl

1/ Premiera modelu DB11 - auto zapowiada wielką ofensywę, która przyniesie również następców samochodów Vantage, Vanquish i Rapide oraz pierwszego w historii marki seryjnego crossovera;

2/ Debiut nowego turbodoładowanego silnika V12 5.2, który trafi pod maski najmocniejszych przyszłych Astonów.

Audi

Zdjęcie

audi /magazynauto.pl

1/ Światowe premiery dwóch kluczowych SUV-ów: miejskiej Q2 i zupełnie nowego Q5;

2/ Debiut nowej rodziny A5 - Coupe, Cabrioleta i Sportbacka;

3/ Wzrost sprzedaży marki w Europie o 8,2% i popytu na model A4 o blisko 30%.

BMW

Zdjęcie

bmw /magazynauto.pl

1/ W 2016 r. marka obchodzi stulecie istnienia, przedstawiając z tej okazji prototypy, będące śmiałymi wizjami przyszłości trzech marek koncernu: BMW, Mini i Rolls-Royce;

2/ Światowa premiera nowej serii 5, jednego z najbardziej dochodowych samochodów tego producenta;

3/ BMW jest 8. najpopularniejszą marką nowych aut w Europie.

Citroen

Zdjęcie

Citroen /magazynauto.pl

1/ Śmiały C4 Cactus odnosi sukces - ten zupełnie nowy model w gamie jest 3. najlepiej sprzedającym się autem Citroena w Europie;

2/ Premiera nowego wcielenia C3, najchętniej kupowanego przez Europejczyków Citroena;

3/ Stopniowe wprowadzanie Citroen Advanced Comfort - programu, dzięki któremu auta tej marki mają wyznaczać nowe standardy wygody podróżowania.

Dacia

Zdjęcie

Dacia /magazynauto.pl

1/ Duży wzrost pierwszych rejestracji w Europie (o blisko 12%) i jeszcze większy w Polsce (o ok. 35%);

2/ Sprzedano 4-milionowy egzemplarz Dacii (licząc od 2004 r., czyli roku debiutu Logana, który zaczął nową epokę w dziejach marki);

3/ Prezentacja zmodernizowanych modeli Logan, Logan MCV, Sandero i Sandero Stepway.

DS

Zdjęcie

ds /magazynauto.pl

1/ Marka konsekwentnie w jeden rok odnowiła gamę produktową, wizualnie wyodrębniając DS3, DS4, DS4 Crossback oraz DS5 z marki Citroen

2/ Wzrost produkcji o 4%.

Fiat

Zdjęcie

Fiat /magazynauto.pl

1/ Na rynek trafia nowa kompaktowa rodzina - model Tipo, dostępny jako sedan, hatchback i kombi;

2/ Sensacyjny powrót legendarnej nazwy - koncern prezentuje zupełnie nowe wcielenie modelu 124 Spider;

3/ Mocny wzrost sprzedaży w Europie - o 15%.

Ford

Zdjęcie

Ford /magazynauto.pl

1/ Dynamiczne poszerzanie topowej linii Vignale i debiut zupełnie nowego modelu w europejskiej gamie - dużego SUV-a Edge;

2/ Prezentacja najmocniejszej seryjnej Fiesty w historii - 200-konnego ST200;

3/ Ford jest 2. najchętniej kupowaną marką nowych aut osobowych w Europie.

Honda

Zdjęcie

honda /magazynauto.pl

1/ Prezentacja zupełnie nowego wcielenia Civica - to już 10. generacja tego auta;

2/ Światowa premiera kolejnej generacji CR-V i wprowadzenie do sprzedaży nowej generacji NSX;

3/ Sukces rynkowy - w Europie liczba pierwszych rejestracji aut Hondy wzrosła aż o 27,5%.

Hyundai

Zdjęcie

hyundai /magazynauto.pl

1/ Prezentacja nowego wcielenia i30, kluczowego auta tej marki w Europie;

2/ Wprowadzenie do sprzedaży w Europie i w Polsce ekologicznego modelu Ioniq, który może być wyposażony w jedno z trzech źródeł napędu: hybryda, plug in hybrid, elektryczny

3/ Liczba pierwszych rejestracji w Europie rośnie o blisko 9%.

Infiniti

Zdjęcie

infiniti /magazynauto.pl

1/ Przeszło dwukrotny wzrost sprzedaży w Europie - z 4,1 do 10,7 tys. aut;

2/ Sukces kompaktowego modelu Q30;

3/ Światowa premiera coupe Q60.

Jaguar

Zdjęcie

jaguar /magazynauto.pl

1/ Gigantyczny wzrost pierwszych rejestracji w Europie - aż o 75,5%;

2/ Premiera rynkowa modelu F-Pace, pierwszego seryjnego SUV-a Jaguara;

3/ Prezentacja prototypu, który zapowiada pierwszy produkcyjny elektryczny samochód tej marki.

Jeep

Zdjęcie

jeep /magazynauto.pl

1/ Prezentacja nowego wcielenia Compassa, kluczowego modelu m.in. w Europie;

2/ Wielki sukces rynkowy Renegade'a - ten miejski SUV stanowi blisko 3/4 sprzedaży marki na Starym Kontynencie;

3/ Bardzo dynamicznie rośnie liczba pierwszych rejestracji w Europie - aż o 22%.

Kia

Zdjęcie

kia /magazynauto.pl

1/ Ofensywy modelowej ciąg dalszy - na rynek trafiły m.in. nowe wcielenie Sportage, kompaktowy crossover z napędem hybrydowym (Niro) oraz pierwsze od lat kombi klasy średniej tej marki na naszym kontynencie (Optima kombi);

2/ Mocny wzrost pierwszych rejestracji w Europie;

3/ Kolejny sezon Kia Lotos Race, cieszącego się wielką popularnością nie tylko w Polsce.

Land Rover

Zdjęcie

land rover /magazynauto.pl

1/ Prezentacja piątego, bardzo zaawansowanego technicznie, wcielenia Discovery;

2/ Odważny krok: debiut Range Rovera Evoque w wersji kabriolet;

3/ Nieustanne sukcesy w Europie - liczba pierwszych rejestracji tym razem wzrosła aż o blisko 17%.

Lexus

Zdjęcie

lexus /magazynauto.pl

1/ Kompletne odnowienie gamy aut coupe - na rynek trafia model RC (klasa średnia), na targach w Detroit debiutuje luksusowe LC;

2/ W modelu LC pierwszy raz pojawia się supernowoczesna architektura, która trafi m.in. do spodziewanego w 2017 r. nowego wcielenia flagowego LS;

3/ Liczba pierwszych rejestracji w Europie rośnie aż o blisko 19%, zaś firma prezentuje studyjną zapowiedź kompaktowego SUV-a, który jeszcze zwiększy sprzedaż na naszym kontynencie.

Mazda

Zdjęcie

mazda /magazynauto.pl

1/ Świeża gama (odnowiona gama modeli w ostatnich 3 latach) przynosi efekty - liczba pierwszych rejestracji marki w Europie dynamicznie rośnie (aż o 17,4%);

2/ Wielki sukces kompaktowego SUV-a CX-3 - ten zupełnie nowy model w gamie staje się 2. najchętniej kupowaną Mazdą na naszym kontynencie;

3/ MX-5 Światowym Samochodem roku 2016, premiera wersji RF.

Mercedes

Zdjęcie

mercedes /magazynauto.pl

1/ Mercedes jest najchętniej kupowaną motoryzacyjną marką premium w Europie;

2/ Debiut nowego wcielenia klasy E oraz sukcesywne poszerzenie gamy klasy S (o wersję kabriolet) i rodziny SUV-ów (m.in. model GLC Coupe);

3/ Premiera prototypu zapowiadającego pierwszego pick-upa w historii marki.

Mini

Zdjęcie

mini /magazynauto.pl

1/ Debiut zupełnie nowego Countrymana;

2/ Wielki sukces rynkowy nowej generacji podstawowej rodziny Mini;

3/ Liczba pierwszych rejestracji w Europie rośnie aż o 14,5%.

Mitsubishi

Zdjęcie

mitsubishi /magazynauto.pl

1/ Rynkowy debiut nowego wcielenia słynnego pick-up'a L200;

2/ Sojusz strategiczny z Nissanem, który zostaje największym udziałowcem w Mitsubishi;

3/ Aż 72% europejskiej sprzedaży marki stanowią SUV-y.

Nissan

Zdjęcie

nissan /magazynauto.pl

1/ Pionier i lider rynku crossoverów, takich modeli, jak Qashqai (jedno z 10. najchętniej kupowanych aut w Europie) i Juke (wzrost sprzedaży w Polsce);

2/ Lider elektrycznej mobilności. Globalny lider sprzedaży aut elektrycznych: ponad 250 000 sztuk od momentu wprowadzenia na rynek w 2010 r. modelu LEAF;

3/ Wprowadzenie do sprzedaży Nissana GT-R z roku modelowego 2017.

Opel

Zdjęcie

opel /magazynauto.pl

1/ Opel jest 4. najlepiej sprzedającą się marką aut w Europie (wliczając popyt na markę Vauxhall);

2/ Corsa to 5. najchętniej kupowany nowy samochód na naszym kontynencie;

3/ Duże liftingi Mokki i Zafiry.

Peugeot

Zdjęcie

peugeot /magazynauto.pl

1/ Prezentacja nowych wcieleń modeli "3008" i "5008", które zmieniły się w pełnokrwiste SUV-y;

2/ Peugeot to 5. najpopularniejsza marka nowych aut w Europie;

3/ Premiera nowej wersji Peugeot iCockpit, jednej z najnowocześniejszych desek rozdzielczych na świecie.

Porsche

Zdjęcie

Porsche /magazynauto.pl

1/ Premiera drugiego wcielenia Panamery;

2/ W gamie silnikowej znalazły się m.in. jednostki z nowej rodziny KoVoMo, opracowanej wspólnie z Audi;

3/ Kolejne sukcesy Macana - to najlepiej sprzedające się Porsche w Europie.

Renault

Zdjęcie

renault /magazynauto.pl

1/ Marka mocno odświeża kompaktową rodzinę - w salonach debiutują zupełnie nowe Megane i Scenic;

2/ Prezentacja prototypu Alpine, który zapowiada triumfalny powrót na rynek tej należącej do Renault sportowej marki;

3/ Clio to drugie najchętniej kupowane nowe miejskie auto w Europie, sprzedaż całej marki na naszym kontynencie rośnie aż o blisko 100 tys. aut. Rekord sprzedaży samochodów - najlepszy wynik od 25 lat istnienia Renault w Polsce.

Seat

Zdjęcie

seat /magazynauto.pl

1/ Debiut modelu Ateca, pierwszego seryjnego SUV-a Seata; firma już oficjalnie zapowiada następnego - o segment mniejszą Aronę (od 2017 r.);

2/ Na rynek trafia najmocniejsza wersja Leona trzeciej generacji - z 290-konnym silnikiem;

3/ Produkcja Seata w Europie rośnie.

Skoda

Zdjęcie

skoda /magazynauto.pl

1/ Firma debiutuje w segmencie dużych SUV-ów modelem Kodiaq. To też pierwsze 7-osobowe auto w historii tej marki;

2/ Skoda jest najpopularniejszą marką nowych aut w Polsce, Octavia - liderem pierwszych rejestracji (drugie miejsce należy do Fabii);

3/ Octavia to 9. najlepiej sprzedający nowy samochód osobowy w Europie.

Smart

Zdjęcie

smart /magazynauto.pl

1/ We wrześniu sprzedano 2-milionowe auto w historii marki smart;

2/ Liczba pierwszych rejestracji w Europie wzrosła o nieco ponad 10%

3/ Prezentacja elektrycznych wersji modeli fortwo i forfour.

SsangYong

Zdjęcie

ssangyong /magazynauto.pl

1/ Prezentacja prototypu zapowiadającego następcę Rextona;

2/ Europejska sprzedaż marki wzrosła aż o ok. 50%;

3/ Sukces nowego modelu Tivoli.

Subaru

Zdjęcie

subaru /magazynauto.pl

1/ Debiut kolejnego wcielenia Imprezy, pierwszego Subaru bazującego na nowej, przełomowej platformie, która ma trafić do większości następnych modeli tej marki;

2/ Prezentacja prototypu zapowiadającego kolejne wcielenie XV, 2. najpopularniejszego auta Subaru w Europie.

Suzuki

Zdjęcie

suzuki /magazynauto.pl

1/ Nowy Ignis okazuje się jedną z najciekawszych nowości salonu samochodowego w Paryżu;

2/ Bardzo udany debiut Baleno, opartego na nowej platformie;

3/ Modne SUV-y stanowią aż 55% sprzedaży Suzuki w Europie, a nowa Vitara święci rynkowe triumfy.

Toyota

Zdjęcie

toyota /magazynauto.pl

1/ Debiut dwóch pierwszych modeli opartych na platformie TNGA - Priusa czwartej generacji i zupełnie nowego crossovera C-HR - która ma trafić także do następnych wcieleń Yarisa, Aurisa i RAV4;

2/ Liczba pierwszych rejestracji plasuje Toyotę na 3. miejscu wśród najpopularniejszych marek motoryzacyjnych w Polsce;

3/ Toyota umacnia swój wizerunek pioniera i eksperta od napędu hybrydowego.

Volkswagen

Zdjęcie

volkswagen /magazynauto.pl

1/ VW jest najlepiej sprzedającą się marką aut w Europie i jedyną, która w okresie styczeń-wrzesień 2016 r. przekroczyła liczbę miliona pierwszych rejestracji;

2/ Debiut rynkowy nowego wcielenia Tiguana, jednego z najpopularniejszych SUV-ów w Europie, prezentacja zmodernizowanego Golfa;

3/ Golf jest najchętniej kupowanym autem w Europie. Drugie miejsce też zajmuje model Volkswagena - Polo;

4/ Otworzenie w Polsce fabryki produkującej model Crafter.

Volvo

Zdjęcie

volvo /magazynauto.pl

1/ Debiut rynkowy dwóch flagowych modeli - sedana S90 i kombi V90;

2/ Prezentacja nowej platformy CMA i 3-cylindrowego turbodoładowanego silnika, które trafią do następnej generacji kompaktowych Volvo z serii 40;

3/ XC60 - mimo ośmiu lat na rynku - jest najlepiej sprzedającym się modelem Volvo w Europie, a popyt na niego - w porównaniu z 2015 r. - jeszcze wzrósł.

Dane dotyczące sprzedaży i pierwszych rejestracji w Europie dotyczą okresu styczeń-wrzesień 2016 r.; źródło: JATO Dynamics.
Dane dotyczące pierwszych rejestracji w Polsce dotyczą okresu styczeń-wrzesień 2016 r.; źródło: PZPM.
Dane dotyczące wielkości produkcji w Europie dotyczą okresu styczeń-wrzesień 2016 r.; źródło: PwC Autofacts

KLIKNIJ I GŁOSUJ! Wybierz swojego faworyta w plebiscycie Auto Lider 2016 w kategorii Marka roku (O)

Artykuł pochodzi z kategorii: Auto Lider

magazynauto.pl
Więcej na temat:Autolider | Motor | Auto Moto

Zobacz również