Honda Civic Type R z polskim cennikiem

Sobota, 21 marca 2015 (23:07)
Ten artykuł możesz przeczytać również w wersji mobilnej »

Honda ujawniła cenę długo wyczekiwanego Civica Type R. Tanio nie jest

Zdjęcie

Honda Civic Type R /
Honda Civic Type R
/

Honda Civic Type R

liczba zdjęć: 15

Już przy okazji oficjalnej premiery na salonie samochodowym w Genewie pojawiały się informacje sugerujące, że nowy Civic Type R będzie znacznie droższy od swoich przednionapędowych konkurentów. Przypuszczenia te potwierdziło polskie przedstawicielstwo Hondy - za 310-konnego hot hatcha zapłacimy 144 tysiące złotych. To znacznie więcej od najpoważniejszych konkurentów Civica Type R - Seat Leon Cupra 280 kosztuje 114 400 zł, a Renault Megane RS 265 jedynie 106 550 zł.

 Na pocieszenie można jednak wspomnieć, że model Hondy jest od nich nie tylko mocniejszy, ale ma także lepsze przyspieszenie (0-100 km/h w 5,7 s) oraz wyższą prędkość maksymalną (270 km/h). Jest też, przynajmniej według wstępnych informacji, szybszy od nich na Nurburgringu. Z czasem 7 minut i 50,63 sekundy Civic Type R stał się najszybszym przednionapędowym hot hatchem na rynku.

Reklama

 

Honda Civic Type R – oto wersja produkcyjna

Niemal niezmienione nadwozie, za to więcej mocy pod maską i rewelacyjne osiągi. czytaj więcej

Warto też wspomnieć, że cena 144 tysięcy złotych dotyczy wersji GT. Polskie przedstawicielstwo Hondy nie sprecyzowało jakie wyposażenie standardowe w niej otrzymamy, ale przy okazji genewskiej premiery pojawiły się informacje o pakiecie "GT Pack". W jego skład wchodzi między innymi automatyczna klimatyzacja, nawigacja satelitarna, 320-watowe nagłośnienie, oraz pakiet systemów asystujących. Możemy więc założyć, że polska wersja będzie kompletnie wyposażona, co uzasadniałoby wysoką cenę.

Pozostaje w takiej sytuacji pytanie, czy w przyszłości Honda zdecyduje się na oferowanie w naszym kraju uboższej, a więc i tańszej, odmiany. 

Artykuł pochodzi z kategorii: Honda

magazynauto.pl

Zobacz również

  • Opel Insignia GSi - ile kosztuje namiastka OPC?

    Opel wraca do oznaczenia GSi, które w przypadku nowej Insigni oznacza... wersję wyposażenia ze sportowymi dodatkami. Ile za nią zapłacimy? więcej