„Motor” nr 40/2014

Niedziela, 28 września 2014 (12:00)
Ten artykuł możesz przeczytać również w wersji mobilnej »

„Motor” nr 40/2014 od poniedziałku w sprzedaży, a w nim m.in.:

Zdjęcie

„Motor” nr 40/2014 /Motor

PRZED PREMIERĄ:

Nowości Audi - 11 gorących debiutów najbliższych lat tej marki, w tym kolejne wcielenia A4, A5, Q5, Q7 oraz R8. Do tego zupełnie nowy, topowy model: wywołujące dreszcze emocji A9.

Reklama

PIERWSZA JAZDA:

Ford Focus - wrażenia z pierwszych jazd Focusem po głębokiej modernizacji, obejmującej nie tylko wygląd, ale także silniki i układ jezdny.

PORÓWNANIE:

Audi R8 LMX, BMW i8 - sportowa hybryda BMW kontra najnowsza odmiana supersportowego Audi. Porównanie dwóch pierwszych seryjnie produkowanych samochodów z laserowymi światłami głównymi.

TESTY:

Mercedes C 180 Kombi 7G-Tronic - po przypominającym topowy model Mercedesa sedanie klasy C przyszedł czas na równie piękne kombi. W teście samochód z bazowym silnikiem benzynowym.

Nissan Juke 1.5 dCi Tekna - po trzech latach produkcji Nissan Juke przeszedł właśnie lifting. Nie wpłynął on jednak na charakter auta.

PORADY:

Zakazane akcesoria - sprawdź, w których krajach nie możesz legalnie korzystać z kamery samochodowej, antyradaru czy CB radia.

Hamuj jak zawodowiec - jak wykazał nasz eksperyment, wielu kierowców nie wykorzystuje możliwości samochodu przy hamowaniu. Sprawdzamy, o ile można skrócić dystans potrzebny do zatrzymania hamując poprawnie.

Policjanci zabierają, sądy oddają - funkcjonariusze drogówki masowo zatrzymują kierowcom prawa jazdy za zbyt szybką jazdę, ale sądy zwykle nie są tak restrykcyjne i nakazują zwrot dokumentów.

Wytniesz z auta - pożałujesz - pokazujemy sześć części przysparzających problemy i przez to często usuwanych z samochodu. Niestety, jest to poważny błąd i wskazujemy, jakie konsekwencje niesie za sobą.

Bezpieczna droga - wbrew pozorom pieszy nie zawsze ma pierwszeństwo na drodze. Sprawdź, kiedy kierowca bezwzględnie musi mu ustąpić pierwszeństwa, a w jakich sytuacjach to on musi przepuścić samo-chód.

UŻYWANE:

Przegląd rynku: SUV-y - przedstawiamy 12 propozycji z drugiej ręki, które łączy to, że można je kupić za cenę odpowiadającą mniej więcej połowie wartości nowego auta z tego segmentu czyli za 35-45 tys. zł.

Skoda Superb I - bliski krewniak Volkswagena Passata B5 cieszy się dużo mniejszym zainteresowaniem. Czy słusznie?

Więcej na temat:motor

Zobacz również