Przodem w przeszkodę

Środa, 24 lipca 2013 (16:30)
Ten artykuł możesz przeczytać również w wersji mobilnej »

Czy to prawda, że w razie wypadku najlepiej uderzać w przeszkodę przodem samochodu?

Zdjęcie

/Euro NCAP
/Euro NCAP

Tak. W momencie uderzenia przód samochodu ulega odkształceniu, pochłaniając i rozpraszając energię kinetyczną. To zasługa specjalnie skonstruowanych stref zgniotu, mających za zadanie wydłużyć czas hamowania i zadziałać jak amortyzator. Z badań przeprowadzonych przez amerykańską organizację IIHS wynika ponadto, że z punktu widzenia bezpieczeństwa najlepiej jest, gdy auto trafia w przeszkodę "centralnie", a przynajmniej jak największą powierzchnią przodu. Przy okazji warto wspomnieć, że część ekspertów zaleca zakładanie lepszych opon (o głębszym bieżniku) na tylną oś. Dzięki temu zmniejsza się ryzyko poślizgu nadsterownego, czyli zarzucania tyłem, prowadzącego zwykle do groźniejszego w skutkach uderzenia bokiem samochodu w przeszkodę.

Pozycja za kierownicą a airbagi - PORADY

Reklama

Automatyczne wezwanie pomocy - BEZPIECZEŃSTWO

Artykuł pochodzi z kategorii: Bezpieczeństwo

Więcej na temat:bezpieczeństwo

Zobacz również

  • Mitsubishi ASX, Nissan Qashqai, Suzuki SX4 S-Cross, Toyota C-HR - porównanie

    Toyota od wielu lat oferuje sporego SUV-a RAV4, ale na kompaktowego crossovera kazała klientom długo czekać. Sprawdziliśmy, czy było warto. więcej