Technika jazdy - wyłączenie systemu kontroli trakcji i ESP

Wtorek, 29 maja 2012 (12:20)
Ten artykuł możesz przeczytać również w wersji mobilnej »

Czy to prawda, że podczas wyjeżdżania z głębokiego śniegu warto wyłączyć system kontroli trakcji?

Zdjęcie

Dezaktywacja ESP lub systemu kontroli trackji opłaca się, gdy musimy "rozbujać" auto ruszając do przodu i do tyłu np. po zakopaniu w śniegu. /Volkswagen
Dezaktywacja ESP lub systemu kontroli trackji opłaca się, gdy musimy "rozbujać" auto ruszając do przodu i do tyłu np. po zakopaniu w śniegu.
/Volkswagen

Wyłączenie systemów wspomagających kierowcę przydaje się głównie podczas jazdy po luźnych nawierzchniach lub po zakopaniu samochodu w błocie czy śniegu. W takim przypadku pomaga dezaktywacja systemu zapobiegającego ślizganiu się kół podczas ruszania, który zwykle jest zintegrowany z kontrolą trakcji (ESP) i obsługiwany jednym przyciskiem. Po wyłączeniu systemów trudny odcinek pokonujemy trzymając równo wciśnięty pedał gazu. Dezaktywacja ESP opłaca się również gdy musimy "rozbujać" auto ruszając do przodu i do tyłu np. po zakopaniu w śniegu.

Reklama

Artykuł pochodzi z kategorii: Bezpieczeństwo

Więcej na temat:ESP | bezpieczeństwo | kontrola trakcji

Zobacz również

  • Typowe usterki najpopularniejszych silników Diesla

    Rosnące koszty napraw współczesnych aut nakręcają koniunkturę na używane silniki. Jakie są najczęstsze poważne awarie popularnych jednostek wysokoprężnych? więcej