Najmniej i najbardziej rdzewiejące auta

Niedziela, 1 grudnia 2013 (14:00)
Ten artykuł możesz przeczytać również w wersji mobilnej »

Rdza to naturalne zjawisko – blacha stalowa zawsze będzie korodować. Jednak niektórzy producenci aut potrafią swoje samochody skutecznie zabezpieczyć przed korozją, a innym to od lat nie wychodzi.

Zdjęcie

Najmniej i najbardziej rdzewiejące auta /Shutterstock

Specjaliści walczący z korozją w obiektach przemysłowych mawiają, że nie ma elementów metalowych "trochę zardzewiałych". Jeśli rdza już się pojawi - nie odpuści i walka z nią w rzeczywistości nigdy się nie skończy. A zatem jak zwykle lepiej zapobiegać, niż leczyć.

Główna przyczyna korozji to sól wysypywana zimą na drogi, ale w równej mierze korozję należy przypisać oszczędnościom, na jakie decydują się producenci. Samochód ma wytrzymać okres gwarancji perforacyjnej (zwykle 6-12 lat), a i to pod warunkiem wykonywania dodatkowych przeglądów w ASO i usuwania uszkodzeń na koszt kierowcy. Co się stanie potem, producenta nie interesuje.

Reklama

Nie kupuj problemu

Machlojki i zaniedbania poprzedniego właściciela auta mogą stać się dla kupującego kulą u nogi. Sprawdź, jak unikać pułapek i jak radzić sobie z problemami. czytaj więcej

Niektórzy jednak zdecydowanie przesadzają. Co zrobić, gdy samochód w wieku 6-10 lat zaczyna gwałtownie rdzewieć? Na szczęście są metody, by się przed tym ustrzec, jednak niektóre modele są na tyle źle zabezpieczone przed korozją, że należy ich po prostu unikać.

Dane o korodujących autach opierają się na rankingach niezawodności aut (jest tam kategoria "nadwozie"), opiniach użytkowników umieszczanych na forach, a przede wszystkim na bezcennej wiedzy pracowników stacji demontażu pojazdów.

Na kolejnych podstronach prezentujemy najmniej i najbardziej rdzewiejące samochody.


Spis treści:
2. strona: typowe miejsca, w których korozja rozprzestrzenia się szczególnie szybko
3. strona: modele, które rdzewieją powierzchownie: cierpi głównie estetyka
4. strona: auta wyraźnie korodujące: duża szansa, że problemy będą się szybko nasilać
5. strona: rdzawe pułapki, czyli samochody, które mają najpoważniejsze problemy
6. strona: jak zapobiegać korozji
7. strona: te samochody nie rdzewieją

Artykuł pochodzi z kategorii: Nadwozie

Auto Moto
Więcej na temat:nadwozie | rdza | korozja

Zobacz również

  • Trendy w instalacjach LPG do silników z bezpośrednim wtryskiem

    Tegoroczne targi GasShow upłynęły pod znakiem instalacji LPG do silników z bezpośrednim wtryskiem benzyny. Wydarzeniem była premiera nowatorskiego, polskiego systemu STAG 500 DIS. więcej