Regeneracja matowych kloszy

Piątek, 9 listopada 2012 (16:33)
Ten artykuł możesz przeczytać również w wersji mobilnej »

Sprawdziliśmy w praktyce - umiejętne polerowanie kloszy daje rzeczywiście doskonały efekt.

Zdjęcie

Klosz reflektoru przed polerowaniem (z lewej) i po (z prawej). /Motor
Klosz reflektoru przed polerowaniem (z lewej) i po (z prawej).
/Motor
Cena nowego reflektora do nawet 10-letniego samochodu może przekraczać 500 zł. Jeżeli jedyna jego wada polega na zmatowieniu klosza, to można spróbować regenerować światła.

Jak sprawdziliśmy, operacja jest do wykonania we własnym zakresie i zajmuje ok. 1 godziny (po 30 minut na reflektor). Poza papierami ściernymi i pastami lekkościerną oraz wykańczającą, będziemy potrzebowali polerki. Uwaga, szlifierka kątowa ma zbyt duże obroty i się nie nadaje.

Reklama

1. Szlifowanie uszkodzonej warstwy

Zdjęcie

Szlifowanie uszkodzonej warstwy wykonuje się papierami ściernymi o coraz drobniejszej gradacji. /Motor
Szlifowanie uszkodzonej warstwy wykonuje się papierami ściernymi o coraz drobniejszej gradacji.
/Motor

Zmatowiałą i porysowaną warstwę należy usunąć. Wykonuje się to papierami ściernymi o coraz drobniejszej gradacji. Zacząć można papierem "800", a skończyć na ok. "2500". Szlifuje się na mokro (z wodą).

2. Polerowanie pastą lekkościerną

Zdjęcie

Do polerowania można wybrać pastę do tworzyw sztucznych. /Motor
Do polerowania można wybrać pastę do tworzyw sztucznych.
/Motor

Zmatowiony przy użyciu papieru ściernego klosz poleruje się pastą lekkościerną. Można wybrać pastę do tworzyw sztucznych. Zaczyna się od niskich obrotów i w miarę postępów się je podnosi.

3. Polerowanie pastą wykańczającą

Zdjęcie

Polerowanie końcowe wykonuje się pastą wykańczającą. /Motor
Polerowanie końcowe wykonuje się pastą wykańczającą.
/Motor

Tak jak przy powłokach lakierniczych, końcowe polerowanie wykonuje się pastą wykańczającą, która ma minimalne własności ścierne. Należy używać do tego delikatniejszego krążka szlifierskiego.

4. Mycie i wycieranie reflektora

Zdjęcie

Na koniec trzeba dokładnie usunąć resztki pasty polerskiej. /Motor
Na koniec trzeba dokładnie usunąć resztki pasty polerskiej.
/Motor

Po polerowaniu trzeba dokładnie usunąć resztki pasty polerskiej. W warunkach domowych nie warto zabezpieczać szkła lakierem bezbarwnym, gdyż efekt takiego malowania nie będzie zadowalający.

Marcin Klonowski

Mocniejsze żarówki - PORADY

Artykuł pochodzi z kategorii: Nadwozie

Więcej na temat:oświetlenie

Zobacz również