Jaki wybrać płyn do filtra FAP lub DPF?

Czwartek, 22 stycznia 2015
Ten artykuł możesz przeczytać również w wersji mobilnej »

Doradzamy jak najlepiej dobrać płyn do "mokrego" filtra cząsteczek stałych FAP lub DPF i co ile go wymieniać

JAKIE SĄ RODZAJE?

Obecnie na rynku są w zasadzie tylko płyny do tzw. mokrych systemów filtrów FAP koncernu PSA (Peugeot-Citroen), którego silniki wykorzystywał także Ford, Mazda i Volvo (Audi/VW z mokrym filtrem już prawie nie ma). W zależności od generacji filtra sadzy, auta wymagają płynu Eloys DPX42, Eloys DPX 176 albo Infineum 7995 (od 2003 r.). To jakiego, podane jest w książce obsługi.

Reklama

CO ILE WYMIENIAĆ?

Komputer pokładowy wyświetli komunikat o konieczności uzupełnienia płynu. Przeciętnie jest to co około 100 tys. km.

NIE POPEŁNIJ BŁĘDU

Po uzupełnieniu płynu trzeba testerem diagnostycznym potwierdzić dolewkę w komputerze auta. Konieczna więc jest wizyta u mechanika.

Artykuł pochodzi z kategorii: Eksploatacja

Więcej na temat:filtr cząstek stałych | DPF | FAP

Zobacz również

  • Dlaczego auto ściąga podczas jazdy. Przyczyny, diagnozowanie, koszty

    Tendencje samochodu do zmiany kierunku jazdy w większości przypadków oznaczają awarię. Gdzie szukać przyczyn ściągania podczas jazdy na wprost? więcej