Korozja elementów nośnych auta - problem, który może cię zaskoczyć

Wtorek, 2 stycznia (10:20)
Ten artykuł możesz przeczytać również w wersji mobilnej »

Podwozie samochodu potrafi zacząć korodować o wiele szybciej niż nadwozie.

Zdjęcie

korozja /Motor

Wielu kierowców nie kryje zdziwienia, gdy ich samochód nie zalicza badania technicznego z powodu korozji. Zwłaszcza w przypadku aut, na których nadwoziu nie ma nawet śladu rdzy. Czy to możliwe?

Przygotuj się do przeglądu. Poznaj najczęstsze powody niezaliczenia badania technicznego

Na podstawie ankiety przeprowadzonej wśród diagnostów stworzyliśmy listę usterek, które najczęściej skutkują negatywnym wynikiem przeglądu. czytaj więcej

Okazuje się, że w niektórych przypadkach podwozie samochodu koroduje znacznie szybciej niż nadwozie. Taka sytuacja ma miejsce głównie w samochodach terenowych i dostawczych, w których rdzewieje rama. Korozję znacznie przyspiesza pozostawione na elementach metalowych błoto. Nie dość, że utrzymuje w tym miejscu wilgoć, to na dodatek uniemożliwia przepływ powietrza.

Reklama

Jednak podobny problem dotyczy też samochodów osobowych. Tu obecność rdzy na podwoziu może zaskoczyć właściciela. Najgorzej jest w przypadku samochodów parkowanych na nieutwardzonych miejscach. Korozja w aucie stojącym na ziemi czy trawniku postępuje znacznie szybciej niż w pojazdach stojących np. na kostce brukowej.

Zaawansowana rdza, a tym bardziej perforacja elementów nośnych (np. ramy czy podłużnic) dyskwalifikuje auto na badaniu technicznym. Na dodatek naprawy tych elementów są niedopuszczalne.

"Motor" 25/2017

Korozja samochodu - kiedy rdza staje się zagrożeniem – EKSPLOATACJA

40 sposobów na wydłużenie trwałości samochodu – PORADY

Artykuł pochodzi z kategorii: Eksploatacja

Zobacz również