Smarowanie śrub

Wtorek, 18 grudnia 2012 (15:05)
Ten artykuł możesz przeczytać również w wersji mobilnej »

Jakiego smaru używać do śrub kół, aby zabezpieczyć je przed korozją? Ostatnio tak się zapiekły, że nawet wulkanizator ledwo dał radę je odkręcić.

Zdjęcie

Aby z odkręcaniem nie było problemów, należy przy dokręcaniu kół używać klucza dynamometrycznego. /Motor
Aby z odkręcaniem nie było problemów, należy przy dokręcaniu kół używać klucza dynamometrycznego.
/Motor

Producenci wyraźnie zabraniają smarowania czymkolwiek śrub kół. Chodzi o to, by nie było ryzyka samoczynnego odkręcenia. Śruby z rdzawym nalotem można oczyścić szczotką drucianą, ewentualnie spryskać sprejem typu WD-40 i wytrzeć szmatką do sucha. Aby z odkręcaniem nie było problemów, należy przy dokręcaniu kół używać klucza dynamometrycznego, a nie dociągać śruby kluczem pneumatycznym, jak robi to wiele serwisów. W zależności od modelu, moment dokręcania wynosi od kilkudziesięciu (nakrętki) do około 120-140 Nm (śruby). Tymczasem klucz udarowy może dokręcić z momentem 250 Nm i więcej.

Reklama

Skrzypiące drzwi - CHEMIA

Artykuł pochodzi z kategorii: Opony / felgi

Więcej na temat:serwisowanie samochodu

Zobacz również

  • ViaToll nie tylko dla TIR-ów. Sprawdź, czy też musisz płacić

    Większe samochody osobowe jadące z cięższą przyczepą muszą płacić za ViaToll. Brak urządzenia ViaBox skończy się wysoką karą. więcej