Nie warto czekać z wymianą paska rozrządu

Poniedziałek, 25 stycznia 2010 (08:00)
Ten artykuł możesz przeczytać również w wersji mobilnej »

Książka obsługi auta zaleca wymianę paska rozrządu co 120 tys. km, a w serwisie proponuje się wykonanie usługi już przy 90 tys. km. Czy należy to traktować jako próbę wyciągnięcia pieniędzy?

Zdjęcie

W silnikach z kolizyjnym układem rozrządu zerwanie paska ma katastrofalne skutki. /Motor
W silnikach z kolizyjnym układem rozrządu zerwanie paska ma katastrofalne skutki.
/Motor
Akurat w tym przypadku nie. Mechanicy zgodnie twierdzą, że przeciąganie terminu wymiany paska znacząco ponad 100 tys. km obarczone jest pewnym ryzykiem. I raczej nie chodzi tu o samoistne pęknięcie paska rozrządu, lecz zwykle zatarcie łożyska jednej z rolek napinających. Dlatego nawet pomimo zapisów w książce obsługi warto czasami wykonywać wymianę nieco częściej. Koszt wymiany jest tu niewspółmiernie niski w porównaniu z ceną naprawy uszkodzonego silnika po zerwaniu paska rozrządu.

Reklama

Artykuł pochodzi z kategorii: Silnik

Zobacz również

  • To warto wiedzieć o lakierach cz. I

    Podczas pielęgnacji auta, szukania samochodu używanego lub przy naprawach nadwozia przyda się praktyczna wiedza na temat lakieru. W pierwszej części skupimy się na grubości i jej pomiarach. więcej