Pompa wody w samochodach japońskich

Poniedziałek, 18 lutego 2013 (15:00)
Ten artykuł możesz przeczytać również w wersji mobilnej »

Czy to prawda, że w autach japońskich, gdzie pompa wodna napędzana jest paskiem klinowym, nie wymienia się jej podczas wymiany rozrządu?

Zdjęcie

Przy wymianie rozrządu należy zweryfikować stan pompy wody. /Motor
Przy wymianie rozrządu należy zweryfikować stan pompy wody.
/Motor

Tu nie ma takiego obowiązku. Rozrząd jest osobnym mechanizmem i wymienia się tylko jego elementy. Natomiast przy okazji demontażu z tej strony silnika zawsze należy sprawdzić, czy pompa wodna nie przecieka lub czy jej łożysko nie hałasuje. Pompę cieczy chłodzącej kwalifikuje się do wymiany objawowo (lub inaczej, jeżeli tak zaleca producent).

Reklama

Grzejący się silnik - EKSPLOATACJA

Artykuł pochodzi z kategorii: Silnik

Zobacz również

  • Samochód używany ze skrzynią DSG - praktyczne porady dla kupujących

    Najstarsze samochody z DSG mają już kilkanaście lat i przebiegi nawet po 500 tys. km. Czy zakup auta używanego z taką skrzynią ma sens? więcej