Turbosprężarka w silniku TDI się zacina?

Poniedziałek, 18 czerwca 2012 (10:47)
Ten artykuł możesz przeczytać również w wersji mobilnej »

Podczas jazdy z prędkością ponad 100 km/h silnik TDI traci moc i nawet przy pełnym wciśnięciu pedału gazu samochód słabo przyspiesza. Czy to możliwe, żeby zacinała się turbosprężarka?

Zdjęcie

Długotrwała, zbyt delikatna jazda lub kiepskiej jakości olej mogą spowodować korozję układu przestawiania łopatek. /Motor
Długotrwała, zbyt delikatna jazda lub kiepskiej jakości olej mogą spowodować korozję układu przestawiania łopatek.
/Motor
W przypadku silników z turbosprężarką o zmiennej geometrii rzeczywiście może dochodzić do blokowania układu przestawiania łopatek kierownicy sprężarki. Jeżeli nie jest to spowodowane wadliwym działaniem zaworu sterującego podciśnieniem, to najprawdopodobniej winę ponosi korozyjne zapieczenie układu przestawiania łopatek. W warunkach częstej jazdy z małym obciążeniem i przy stosowaniu nie najlepszych olejów silnikowych jest to dość powszechne zjawisko.

Reklama

Turbosprężarkę można zdemontować, oczyścić i nasmarować zablokowane elementy, co przywróci jej sprawność.

Artykuł pochodzi z kategorii: Silnik

Zobacz również

  • Przewodnik po oznaczeniach kodowych modeli BMW

    W drugiej części przewodnika (bohaterem pierwszej było Audi) objaśniamy zagmatwane nazwy kodowe generacji BMW. W przypadku tego producenta znajomość oznaczeń fabrycznych bardzo się przydaje. więcej