Chrysler Street Cruiser 2.2 CRD - niebanalny do kwadratu - test

Wtorek, 17 stycznia (20:00)
Ten artykuł możesz przeczytać również w wersji mobilnej »

W "Motorze" nr 41 z 7 października 2003 roku - test Chryslera Street Cruisera 2.2 CRD.

Zdjęcie

Street Cruiser /Motor

Chrysler PT Cruiser skutecznie ożywia monotonny motoryzacyjny krajobraz. Po pięciu latach od premiery, na rynku pojawia się jego limitowana edycja, pod nazwa Street Cruiser Series 2.

Zdjęcie

"Motor" nr 41 z 7 października 2003 r. /Motor
"Motor" nr 41 z 7 października 2003 r.
/Motor

Stylizacja utrzymana w nostalgicznym klimacie retro zapewniła Chryslerowi rynkowy sukces, znalazła także naśladowców. Potwierdza to przykład entuzjastycznie przyjętego Mini. Już podstawowa wersja PT Cruisera wyróżnia się na tle konkurentów. Wykonany z niezwykłą dbałością o detale Chrysler, mimo upływu czasu, ciągle fascynuje.

Reklama

Atrakcyjne, nawiązujące do przeszłości nadwozie przyciąga uwagę i wzrok przechodniów oraz kierowców. Jeżeli to komuś nie wystarcza, może wybrać limitowaną wersję, oznaczoną jako Street Cruiser.

Widoczne gołym okiem różnice to spoiler nad tylną klapą i charakterystyczne 16-calowe obręcze z lekkich stopów, a także oryginalny kolor nadwozia, zarezerwowany tylko dla tej wersji. Wnętrze kryje kolejne różnice. Wykończenie tablicy przyrządów i dwubarwna skórzana tapicerka, dobrana pod kolor metalizowanego lakieru, dopełniają efekt niecodzienności tego modelu.

Zdjęcie

Dwubarwna skórzana tapicerka, efektownie dobrana pod kolor nadwozia. /Motor
Dwubarwna skórzana tapicerka, efektownie dobrana pod kolor nadwozia.
/Motor

PT Cruiser dostępny jest na polskim rynku w dwóch wersjach silnikowych - benzynowej, o pojemności 2.0 i mocy 141 KM, oraz wysokoprężnej, 2.2 (121 KM). Turbodiesel z wtryskiem common rail stanowi zdecydowanie ciekawszą propozycję i właśnie taki silnik napędza Street Cruisera. Wysoki moment obrotowy i niezła elastyczność pozwalają na bezstresowe wyprzedzanie. Według producenta, przyspieszenie 0-100 km/h zajmuje 12,1 s i jest porównywalne z osiągami silnika benzynowego. Mile zaskakuje niskie średnie zużycie paliwa - niemal 7 l/100 km. Przy masie auta liczącej ponad 1,5 tony to dobry wynik.

Zdjęcie

Dzielona tylna kanapa podwyższa funkcjonalność ustawnego bagażnika. /Motor
Dzielona tylna kanapa podwyższa funkcjonalność ustawnego bagażnika.
/Motor

Chrysler prowadzi się pewnie. Zawieszenie nastawione jest raczej na komfort i nie prowokuje do agresywnej jazdy. W ruchu miejskim może dokuczać spory promień skrętu.

Zdjęcie

Lepiej wyglądałby silnik V6 lub V8, ale diesel nie ma się czego wstydzić. /Motor
Lepiej wyglądałby silnik V6 lub V8, ale diesel nie ma się czego wstydzić.
/Motor

PT Cruiser to samochód, który trudno zaszufladkować. Teoretycznie najbliżej mu do popularnych europejskich minivanów. Jednak w porównaniu do najnowszych propozycji w tej klasie (VW Touran, Renault Scenic II, Ford Focus C-MAX), trudno mówić o nadmiarze przestrzeni wewnątrz czy nadzwyczajnej funkcjonalności. W tym przypadku łatwiej o wysoką pozycję za kierownicą niż o przepastny bagażnik. Jego pojemność to 540 l, co jest raczej przeciętnym wynikiem w tej klasie, ale w razie potrzeby, dzięki składanej tylnej kanapie, można wygospodarować 1820 l przestrzeni bagażowej. Widoczność do tyłu także nie należy do wzorowych, a dodatkowo ograniczają ją zagłówki tylnej kanapy.

Zdjęcie

Widoczna dbałość o detale. Klamka tylnej klapy ukryta w logo producenta. /Motor
Widoczna dbałość o detale. Klamka tylnej klapy ukryta w logo producenta.
/Motor

Na koniec kilka słów o wysokiej cenie, którą trzeba zapłacić za manifestowanie indywidualizmu. Już podstawowa wersja PT Cruisera 2.2 CRD, oznaczona jako Touring i wyceniana na 107 tys. zł, nie należy z pewnością do rynkowych okazji. Street Cruiser wymaga dopłaty 17 tys. Wysoką cenę w dużym stopniu tłumaczy poziom wyposażenia standardowego. System ABS, kontrola trakcji, 4 poduszki powietrzne, pełne wyposażenie z zakresu komfortu, obejmujące klimatyzację, elektrycznie sterowane szyby i lusterka, radio z CD oraz skórzaną tapicerkę - to wszystko czeka na kierowcę tego niecodziennego samochodu.

Chrysler Street Cruiser 2.2 CRD (2003): dane techniczne i wyposażenie

Chrysler Street Cruiser 2.2 CRD (2001)
SILNIK: turbodiesel, R4,4 zawory/cylinder; pojemność skokowa 2148 cm3; wtrysk bezpośredni; moc max 89 kW (121 KM) przy 4200 obr/min; moment max  300 Nm przy 1600-2600 obr/min.
UKŁAD NAPĘDOWY I PODWOZIE: skrzynia biegów manualna, 5-biegowa; napęd na przednie koła; zawieszenie p/t kolumna McPherson, wahacze/oś sztywna; hamulce p/t tarczowe wentylowane/tarczowe, ABS, TC (system kontroli trakcji); opony 205/55 R16.
WYMIARY, MASY, POJEMNOŚCI: dł./szer./wys. 429/170,5/160 cm; rozstaw osi 261,5 cm; masa własna od 1540 kg; ładowność 440 kg; bagażnik 540-1820 l; zbiornik paliwa 57 l.
OSIĄGI: prędkość maksymalna 183 km/h; 0-100 km/h 12,1 s; zużycie paliwa średnie (EU) 6,9 l/100 km.
WYPOSAŻENIE: m.in. poduszki powietrzne kierowcy i pasażera, boczne poduszki powietrzne, system kontroli trakcji, ABS, klimatyzacja, radiomagnetofon z CD i 6 głośników, regulacja kolumny kierownicy, skórzana tapicerka, centralny zamek sterowany pilotem.
CENA: 124 200 zł

Tekst: Wojtek Jurko, zdjęcia: Daniel Ratowski; "Motor" 41/2003

Chrysler PT Cruiser (2000-2010) – SAMOCHODY UŻYWANE

Używany Dodge Caliber i Chrysler PT Cruiser – OPINIE O SAMOCHODACH

Artykuł pochodzi z kategorii: "Motor" z przeszłości

Zobacz również

  • Porsche Carrera GT - mega Porsche

    W "Motorze" nr 33 z 16 sierpnia 2005 r. - prezentacja supersamochodu kultowej marki ze Stuttgartu-Zuffenhausen, czyli Porsche Carrera GT. więcej