Ford Mondeo 3.0 V6 - test - cenne uzupełnienie

Wtorek, 5 grudnia 2017 (16:00)
Ten artykuł możesz przeczytać również w wersji mobilnej »

W "Motorze" nr 53 z 27 grudnia 2004 roku - coś sprzed epoki downsizingu, czyli test Forda Mondeo z 3-litrowym, benzynowym silnikiem V6. Dziś jednostki w takim rozmiarze coraz rzadziej trafiają nawet do sedanów premium.

Zdjęcie

Mondeo wygląda nieco ciężko, ale może się podobać, szczególnie po dodaniu atrakcyjnych obręczy kół o dużej średnicy. /Motor
Mondeo wygląda nieco ciężko, ale może się podobać, szczególnie po dodaniu atrakcyjnych obręczy kół o dużej średnicy.
/Motor

Właśnie takiej jednostki napędowej brakowało Fordowi Mondeo. W ofercie pojawił się 3-litrowy benzynowy silnik V6 o mocy 204 KM.

Zdjęcie

"Motor" 53/2004 /Motor

Trzylitrowy silnik to idealna propozycja dla osób, które żądają dobrych osiągów, wysokiej kultury pracy i niespecjalnie liczą się z kosztami. Co prawda wcześniej w gamie Mondeo były już dwie jednostki V6, ale jedna z nich miała stosunkowo niską moc (2,5 l, 170 KM), a druga była montowana tylko w sportowej wersji ST220 (3 l, 226 KM).

Reklama

W codziennej jeździe nowy V6 sprawuje się bez zarzutu. Moment obrotowy jest przekazywany na przednie koła za pośrednictwem 6-stopniowej ręcznej skrzyni biegów, której przełożenia są dobrane dobrze, a ich zmiana przebiega precyzyjnie.

Również osiągi są w zupełności zadowalające, poza zużyciem paliwa, które przy dynamicznej jeździe po mieście może nawet przekroczyć 16 l/100 km.

Silnik to nie jedyna zaleta Forda Mondeo kombi. Należy dodać także przestronne wnętrze z dużym bagażnikiem, świetne własności jezdne i wysoki komfort podróżowania.

Już seryjne wyposażenie jedynej wersji Titanium X jest bogate.

Znajdziemy w nim między innymi wnętrze wykończone chromowanymi elementami, tapicerkę z alkantary, radioodtwarzacz płyt kompaktowych, automatyczną klimatyzację, siedemnastocalowe obręcze kół z lekkich stopów, cztery poduszki gazowe i układ ESP.

Zdjęcie

Ford Mondeo /Motor

Natomiast liczba możliwych do zamówienia opcji może przyprawić o zawrót głowy. Są tu nie tylko ksenonowe reflektory, otwierany elektrycznie dach, skórzana tapicerka i tempomat, ale również elektrycznie sterowane, podgrzewane i wentylowane przednie fotele oraz jeden z pięciu zestawów multimedialnych do wyboru — w najdroższym znajdziemy system nawigacji satelitarnej, odtwarzacz DVD, ekran w konsoli środkowej pozwalający na sterowanie funkcjami przez dotyk oraz dwa monitory wbudowane w zagłówki przednich siedzeń.

Zdjęcie

Bagażnik Forda Mondeo w wersji nadwozia kombi ma imponującą pojemność 540 l oraz regularne kształty. /Motor
Bagażnik Forda Mondeo w wersji nadwozia kombi ma imponującą pojemność 540 l oraz regularne kształty.
/Motor

Wyposażenie w takie elementy może niebotycznie wywindować cenę Mondeo 3.0 V6 Titanium X, która już w przypadku bazowego modelu jest wysoka. W wersji nadwozia kombi wynosi prawie 127 tys. zł, ale za tę kwotę otrzymamy jedno z najlepszych dużych kombi na rynku, niezależnie od ceny.

W autach bardziej znamienitych marek dopłaca się głównie za większy prestiż.

Zdjęcie

Silnik 3.0 V6 to jednostka napędowa ze sportowego modelu ST220 o lekko obniżonej mocy (z 226 KM do 204 KM). /Motor
Silnik 3.0 V6 to jednostka napędowa ze sportowego modelu ST220 o lekko obniżonej mocy (z 226 KM do 204 KM).
/Motor

FORD MONDEO 3.0 V6 TITANIUM X: DANE TECHNICZNE I EKSPLOATACYJNE

prędkość maksymalna240 km/h
przyspieszenie 0-100 km/h7,9 s
zużycie paliwa*15,3/7,7/10,5
silnikbenzynowy, 2967 cm3
układ cylindrów/zaworyV6/24
układpoprzeczny, przód
zasilaniewtrysk pośredni
moc maksymalna204 KM/6000
maksymalny moment obrotowy263 Nm/4900
napędprzedni
skrzynia biegówmanualna, 6-biegowa
długość/rozstaw osi480,5/275,5 cm
szerokość/wysokość181/147 cm
masa/ładowność1475/670 kg
pojemność bagażnika540-1700 l
pojemność zbiornika paliwa58,5 l
opony205/50 R17
* miasto/trasa/cykl mieszany (l/100 km)
EKSPLOATACJA
gwarancja mechaniczna2 lata
przeglądyco 20 000 km
cena126 810 zł

FORD MONDEO 3.0 V6: NASZYM ZDANIEM

PLUSY

Jednostka napędowa V6 o dużej mocy i wysokiej kulturze pracy, przestronne wnętrze, własności jezdne, duży bagażnik, bogate wyposażenie seryjne, dyskretny wygląd.

MINUSY

Samochód niezbyt prestiżowej marki oferowany w wysokiej, choć konkurencyjnej cenie. Duże zużycie paliwa, przeciętna jakość tworzyw sztucznych we wnętrzu auta.

FORD MONDEO 3.0 V6: RYWALE

Opel Vectra 3.2 V6/211 KM
cena wersja Elegance: od 123 800 zł

Zdjęcie

Najgroźniejszy rywal Mondeo z pojemnym wnętrzem. /Opel
Najgroźniejszy rywal Mondeo z pojemnym wnętrzem.
/Opel

Renault Laguna 3.0 V6/207 KM
cena wersji Fascination: od 128 900 zł

Zdjęcie

Wersja V6 jest dostępna tylko z automatyczną skrzynią. /Renault
Wersja V6 jest dostępna tylko z automatyczną skrzynią.
/Renault

Tekst: Łukasz Kifer, zdjęcia: Robert Brykała; "Motor" 52/2004

Używany Ford Mondeo (2000-2007): benzyna kontra diesel – PORÓWNANIE

Używany Ford Mondeo (2007-) – OPINIE O SAMOCHODACH


Artykuł pochodzi z kategorii: "Motor" z przeszłości

Zobacz również