"Pazur" Toyoty Corolli - test

Wtorek, 13 marca (15:00)
Ten artykuł możesz przeczytać również w wersji mobilnej »

W "Motorze" nr 9 z 3 marca 2001 r. - prezentacja odświeżonej Toyoty Corolli (E11).

Zdjęcie

Poza najbardziej zauważalną zmianą świateł zmodernizowano też wlot powietrza, na który zawędrował duży znak firmowy. /Motor
Poza najbardziej zauważalną zmianą świateł zmodernizowano też wlot powietrza, na który zawędrował duży znak firmowy.
/Motor

Projektanci współczesnych samochodów, w zasadzie bez względu na typ i klasę auta, starają się, by czyniły one wrażenie silnych i dynamicznych.

Zarówno małe miejskie pojazdy, jak i dostojne limuzyny mają pokazywać "pazur" i kusić atrakcjami większymi niż wskazywałoby ich podstawowe przeznaczenie.

Reklama

Często łączy się to z rezygnacją z klasycznej elegancji, czego przykładem może być najnowsze wcielenie Toyoty Camry czy Hondy Accord. Dzieje się tak na skutek wciąż rosnącej popularności tuningu oraz, co tu dużo mówić, zamiłowania większości kierowców do sportowych aut.

Odświeżona w połowie zeszłego roku, ósma już generacja Toyoty Corolli zdaje się nie ulegać tak bardzo owemu trendowi, jednak są to zwykłe pozory. Po prostu dynamiczną linię nadwozia miała od samego początku, zwłaszcza w hatchbacku i radykalne zmiany nie byty po prostu konieczne. Przeprowadzona restylizacja świadczy jednak, że do wymarzonego wizerunku czegoś brakowało.

Zdjęcie

"Motor" nr 9 z 3 marca 2001 r. /Motor
"Motor" nr 9 z 3 marca 2001 r.
/Motor

Najbardziej zauważalna zmiana przodu auta sprawiła, że "uśmiechnięta" niewinnie dotąd Corolla z szeroko i ufnie otwartymi oczami reflektorów, zyskała bardziej drapieżne spojrzenie. Efekt ten, choć najlepiej widoczny w hatchbacku, jest też zauważalny w 5-drzwiowym liftbacku, który jeszcze bardziej upodobnił się do większej Avensis.

Nawet bez dodawania spoilerów i temu podobnych sportowych gadżetów, ta obszerna, rodzinna wersja nadwoziowa nabrała "charakterku".

Zmiany objęły również wnętrze samochodu, ale ograniczyły się do mało zauważalnych drobiazgów, takich jak kolorystyka tapicerki i chromowane klamki. Większej modyfikacji poddano jedynie wielofunkcyjny wyświetlacz zintegrowany z radiem. Złagodzono jego linię i "wpuszczono" go głębiej w środkową konsolę.

Przy okazji tych zmian wzbogaciło się wyposażenie standardowe, m.in. o radio i komputer pokładowy. W opcji znalazły się też niedostępne dotąd automatyczna klimatyzacja i system nawigacji.

Zdjęcie

Ciekawej wzorniczo desce rozdzielczej Corolli dobrze zrobiłoby większe zróżnicowanie kolorystyczne. Dwa odcienie szarości to za mało. /Motor
Ciekawej wzorniczo desce rozdzielczej Corolli dobrze zrobiłoby większe zróżnicowanie kolorystyczne. Dwa odcienie szarości to za mało.
/Motor

Zasadniczej modernizacji poddano natomiast gamę silników Corolli. Jednostki 1.4 i 1.6 wyposażono w rozrządy o zmiennych fazach (VVT-i), które znacznie zmieniły przebieg i podniosły wartość momentu obrotowego. Dodatkowo w mniejszym z tych silników zwiększono jego pojemność z 1332 do 1398 cm3. W sumie moc jego wzrosła o 10 KM do 97 KM i jest on obecnie jednym z bardziej "wyżyłowanych" w swej klasie pojemności.

Zdjęcie

Tył liftbacka, choć wzbudzał największe kontrowersje, pozostał niezmieniony. /Motor
Tył liftbacka, choć wzbudzał największe kontrowersje, pozostał niezmieniony.
/Motor

TOYOTA COROLLA (E11): PODSTAWOWE DANE TECHNICZNE (2001)

Toyota Corolla1.4 VVT-i1.6 VVT-i
Silnik
Rodzaj/liczba zaworów na cylinderR4/4R4/4
Pojemność skokowa (cm3)13981598
Moc/moment obrotowy
Moc (kW/KM) przy obr/min71/97-600081/110-6000
Moment (Nm) przy obr/min130-4800150-3800
Wymiary, masy, pojemności
Długość/szerokość/wysokość (mm)4290/1690/13854290/1690/1385
Rozstaw osi (mm)24652465
Masa własna (kg)10901100
Pojemność zbiornika paliwa (dm3)5050
Osiągi
0-100 km/h (s)11,810
V max (km/h)185195
Zużycie paliwa
Zużycie paliwa wg UE 93 (dm3/100 km)
miasto/poza miastem/cykl mieszany
8,9/5,7/6,89,1/5,9/7
Cena44 950 zł50 500 zł

Tekst: Przemysław Skoczek, fot. autor;  "Motor" 9/2001

Używana Toyota Corolla - niezawodność sprzed lat – OPINIE O SAMOCHODACH

Toyota Corolla 1.6 VVT-i (2004) – SAMOCHODY UŻYWANE

Używana Toyota Auris/Corolla (2007-2012) – OPINIE O SAMOCHODACH

Artykuł pochodzi z kategorii: "Motor" z przeszłości

Zobacz również