Saab 9-3 Cabrio Aero 2.0 T - aero-dynamika

Środa, 23 sierpnia (00:00)
Ten artykuł możesz przeczytać również w wersji mobilnej »

W "Motorze" nr 34 z 22 sierpnia 2005 roku - powiew lata, czyli test Saaba 9-3 Cabrio.

Zdjęcie

Saab 9-3 Cabrio /Motor

Tym samochodem można jechać ponad 200 km/h. Tylko po co? Przyjemniej jest nie przekraczać setki, czuć wiatr i słońce.

Zdjęcie

"Motor" nr 34 z 22 sierpnia 2005 r. /Motor
"Motor" nr 34 z 22 sierpnia 2005 r.
/Motor

Z zimną szwedzką stalą Saab 9-3 cabrio ma niewiele wspólnego. Ten samochód może rozgrzać. Szczególnie, gdy temperatura nie chce spaść poniżej 30°C — przejażdżka gwarantuje efektowną opaleniznę na twarzy. Lepiej przed wyjazdem nie zapomnieć o kremie z filtrem.

Reklama

Oczywiście, można podnieść dach. Wystarczy naciśnięcie przycisku (i 20 s cierpliwości), aby miękkie pokrycie wysunęło się spod plastikowej pokrywy. Auto za bardzo nie różni się wtedy od zwykłego coupe. Od środka dach wyłożony jest elegancką podsufitką, we wnętrzu jest cicho, a miejsca na głowy pasażerów tylnych foteli zostaje całkiem sporo.

Trochę inaczej jest z przestrzenią na nogi — jest jej jak cukru na kartki. Poza tym dostanie się do tyłu utrudnia elektryczny mechanizm przesuwania foteli — działa bardzo powoli. Ale jazda z zamkniętym dachem to nie żadna przyjemność.

Zdjęcie

Składanie dachu w szwedzkim kabriolecie zajmuje 20 sekund. Da się to zrobić również w czasie jazdy, do prędkości 40 km/h.  /Motor
Składanie dachu w szwedzkim kabriolecie zajmuje 20 sekund. Da się to zrobić również w czasie jazdy, do prędkości 40 km/h. 
/Motor

Lepiej znowu nacisnąć przycisk (i odczekać tym razem 17 s), aby dach zniknął bez śladu. Jazda pod gołym niebem jest o wiele przyjemniejsza. Pasażerowie są w miarę dobrze chronieni przed wiatrem, a wraz ze wzrostem prędkości robi się nie tyle wietrznie, ile raczej głośno.

Nadwozie nie jest może wzorowo sztywne, ale o drgającym lusterku środkowym (częsta przypadłość kabrioletów) tutaj nie ma mowy.

Pozycja za kierownicą nie pozostawia nic do życzenia — wszystko jest pod ręką, nic nie uwiera. Tradycyjnie w Saabie, stacyjka jest między fotelami. I trzeba przyznać, że to bardzo wygodne miejsce. O pół numeru mniejsza mogłaby być natomiast kierownica, ale przynajmniej nie zasłania zegarów.

Zdjęcie

Trudno o bardziej charakterystyczną tablicę przyrządów. Na szczęście ergonomia na tym nie ucierpiała. Także i w tym Saabie stacyjki należy szukać między siedzeniami. /Motor
Trudno o bardziej charakterystyczną tablicę przyrządów. Na szczęście ergonomia na tym nie ucierpiała. Także i w tym Saabie stacyjki należy szukać między siedzeniami.
/Motor

A warto trzymać ją obiema rękami. Aero bardzo nie lubi kolein i mocniejsze dodanie gazu przy skręconych kołach powoduje wyraźne szarpnięcia. 210 koni pod maską to już coś. O wiele bardziej pasuje do tego auta spokojne krążenie podmiejskimi alejami na wysokim biegu. Zapas mocy i tak jest wystarczający.

Zdjęcie

Tylne fotele nie służą do wożenia podróżnych na dużych odległościach, można ewentualnie podrzucić znajomych parę ulic dalej. /Motor
Tylne fotele nie służą do wożenia podróżnych na dużych odległościach, można ewentualnie podrzucić znajomych parę ulic dalej.
/Motor

No i przy takiej jeździe nie tylko kierowca będzie podziwiał, ale także on będzie podziwiany. A przynajmniej jego auto.

Zdjęcie

Turbodoładowane silniki są jedną z wizytówek Saaba. Ten w testowanym cabrio dostarcza solidne 210 KM i 300 Nm.  /Motor
Turbodoładowane silniki są jedną z wizytówek Saaba. Ten w testowanym cabrio dostarcza solidne 210 KM i 300 Nm. 
/Motor

SAAB 9-3 CABRIO AERO 2.0 T: DANE TECHNICZNE

prędkość maksymalna230 km/h
przyspieszenie 0-100 km/h8,0 s
zużycie paliwa*12,2/7,3/9,1
silnik1998 cm3
układ cylindrów/zaworyR4/16
układpoprzeczny, przód
zasilaniewtrysk
moc maksymalna210 KM/5500
maksymalny moment obrotowy300 Nm/2500-4000
napędprzedni
skrzynia biegówmanualna, 6-biegowa
długość/rozstaw osi463,5/267,5 cm
szerokość/wysokość176/146,5 cm
masa/ładowność1600/400 kg
pojemność bagażnika235/352 l
pojemność zbiornika paliwa62 l
opony255/45 R17
* miasto/trasa/cykl mieszany (l/100 km)
EKSPLOATACJA
gwarancja mechaniczna2 lata
przeglądyco 20 000 km
cena215 200 zł

Zdjęcie

Nowy kabriolet zesztywniał w porównaniu z poprzednikiem i to aż o 250%. Ale nasze wertepy i tak dają mu się we znaki.  /Motor
Nowy kabriolet zesztywniał w porównaniu z poprzednikiem i to aż o 250%. Ale nasze wertepy i tak dają mu się we znaki. 
/Motor

SAAB 9-3 CABRIO AERO: RYWALE

Mercedes CLKAudi A4 cabriolet
Cena: od 208 200 złCena od 34 000 euro.
Zdecydowanie najmniej urodziwy z niemieckiej trójcy, ale doskonale i bogato wyposażony.U nas niestety niedostępne, podobnie jak BMW 3 oczekuje na kolejne wcielenie w nowej karoserii.

SAAB 9-3 CABRIO AERO 2.0 T: NASZYM ZDANIEM

Plusy

Styl i prestiż marki, dobre właściwości jezdne, dynamiczny silnik i sprawna skrzynia biegów. Ponadczasowa stylizacja nadwozia oraz ergonomiczne rozplanowanie kokpitu.

Minusy

Wysoka cena, wrażliwość na nierówne nawierzchnie, mało miejsca z tyłu. Kokpit nieróżniący się od wersji sedan, z masą guziczków i pokaźną kierownicą.

Tekst: Bartosz Zienkiewicz, zdjęcia: Paweł Tyszko; "Motor" 34/2005

Używany Saab 9-3 Cabrio (2008) – OPINIE O SAMOCHODACH

Saab 9-3 (1998-2002) – SAMOCHODY UŻYWANE

Artykuł pochodzi z kategorii: "Motor" z przeszłości

Zobacz również

  • Porsche Carrera GT - mega Porsche

    W "Motorze" nr 33 z 16 sierpnia 2005 r. - prezentacja supersamochodu kultowej marki ze Stuttgartu-Zuffenhausen, czyli Porsche Carrera GT. więcej