Używane Mitsubishi Eclipse (1994-1999) - efektowne zaćmienie

Środa, 6 września (00:00)
Ten artykuł możesz przeczytać również w wersji mobilnej »

W "Motorze" nr 27 z 4 lipca 2005 roku - sylwetka używanego Mitsubishi Eclipse.

Zdjęcie

Zaokrąglone linie byty dziesięć lat temu w modzie. Przez to samochód wygląda elegancko, ale nie agresywnie. /Motor
Zaokrąglone linie byty dziesięć lat temu w modzie. Przez to samochód wygląda elegancko, ale nie agresywnie.
/Motor

Eclipse to typowe japońskie coupe lat dziewięćdziesiątych — ładne, zwinne i trwałe. Niestety, na naszym rynku wybór tych aut jest raczej niewielki.

Zdjęcie

"Motor" nr 27 z 4 lipca 2005 r. /Motor
"Motor" nr 27 z 4 lipca 2005 r.
/Motor

Pierwsza generacja Eclipse (po polsku "zaćmienie") pojawiła się na drogach w roku 1990. Już po niecałych pięciu latach zadebiutowała druga generacja tego modelu — oznaczona także symbolem D30. W porównaniu z poprzednikiem wzrosły rozstaw osi i szerokość (po 4 cm), ale nieznacznie zmalała długość nadwozia.

Reklama

Nowy model, podobnie jak poprzednik, miał bliźniaczego odpowiednika. Był nim oferowany za oceanem Eagle Talon. Wiele ze sprowadzonych z Ameryki egzemplarzy tego modelu nosi właśnie tę bardziej egzotyczną nazwę.

Eclipse prezentuje się dość efektownie. Charakterystyczne dla tego modelu są tylne światła — szeroki pas biegnie przez całą szerokość auta.

Choć auto formalnie jest czteroosobowe, to miejsca w środku wystarczy co najwyżej dla dwójki. Ale i tak, nawet na przednich fotelach, nie można mówić o nadzwyczajnej przestronności. Z tyłu zmieszczą się co najwyżej dzieci.

Zdjęcie

Przednie fotele są bardzo dobrze wyprofilowane. Miejsca nie ma zbyt wiele. /Motor
Przednie fotele są bardzo dobrze wyprofilowane. Miejsca nie ma zbyt wiele.
/Motor

Niemały jest za to bagażnik — 240 litrów to na samochód tego typu dobry wynik. Pewnym utrudnieniem jest tylko wysoka krawędź załadunku.

Tablica przyrządów jest niebrzydka i uporządkowana, a tylko niektórzy będą narzekać na zbyt niskie umieszczenie radioodtwarzacza, co utrudnia jego wygodną obsługę. Plastiki są twarde, ale dokładność montażu jest na wysokim poziomie.

Zdjęcie

Kształt tablicy przyrządów pasuje do sportowego auta. Ergonomia na wysokim poziomie, podobnie jak jakość montażu. /Motor
Kształt tablicy przyrządów pasuje do sportowego auta. Ergonomia na wysokim poziomie, podobnie jak jakość montażu.
/Motor

Przytłaczająca większość egzemplarzy dostępnych w Polsce napędzana jest podstawowym w gamie silnikiem 2.0 o mocy 145 KM. Co prawda pracuje on gładko i nie jest zbyt hałaśliwy, ale nie można mówić o świetnych osiągach, zwłaszcza gdy napęd jest przenoszony z wykorzystaniem przekładni automatycznej.

Zdjęcie

Dwulitrowy silnik o mocy ponad 140 KM to najczęściej spotykana jednostka.  /Motor
Dwulitrowy silnik o mocy ponad 140 KM to najczęściej spotykana jednostka. 
/Motor

Rodzynkiem w gamie jest odmiana turbo. 215 KM i napęd na cztery koła czyni z tej wersji prawdziwego sportowca. Narzekać można tylko na wyczuwalną zwłokę w pracy sprężarki.

Za to prowadzenie auta, niezależnie od wersji silnikowej, powinno być źródłem dużej przyjemności - Eclipse jest zwinny, ma precyzyjny układ kierowniczy, a manualna skrzynia biegów działa wzorowo.

Mitsubishi Eclipse 2.0

Prędkość maks.220 km/h
0-100 km/h9,4 s
Zuż. paliwa7,6 l/100 km
Moc145 KM/6000
Moment177 Nm/5000
Cena25 000-40 000 zł

MITSUBISHI ECLIPSE (1994-1999): HISTORIA MODELU

1994: Debiut drugiej generacji modelu Eclipse, oznaczonej D30. Samochód oferowany z napędem na przednie lub wszystkie koła.

1996: Wiosną do sprzedaży trafił kabriolet.

Zdjęcie

Mitsubishi Eclipse /Motor

1997: Drobny face lifting: większe wloty powietrza, trochę inne przednie światła. Odmiana turbodoładowana otrzymała wysoki tylny spoiler.

1998: Eagle Talon zostaje wycofany ze sprzedaży.

1999: Premiera nowej generacji modelu.

UŻYWANE MITSUBISHI ECLIPSE (1994-1999): NAJCZĘŚCIEJ WYSTĘPUJĄCE USTERKI

Eclipse jest samochodem trwałym i bezawaryjnym, problemy zdarzają się sporadycznie.

Zdjęcie

Zawieszenie /Motor

Jeśli już — nie są poważne, np. zawieszenie pracuje dość głośno, niezbyt trwałe są przewody wysokiego napięcia, samochód jest podatny na zanieczyszczenia filtra paliwa umieszczonego w baku, hałaśliwa może być pompa paliwa.

UŻYWANE MITSUBISHI ECLIPSE (1994-1999): OFERTA RYNKOWA

Trudno nazwać Eclipse samochodem popularnym, ale przy odrobinie dobrych chęci ze znalezieniem oferty odsprzedaży nie powinno być problemów. Większość egzemplarzy jest napędzana dwulitrowym silnikiem o mocy 145 KM. Ceny mieszczą się zwykle w przedziale 25 000-40 000 zł.

Zdjęcie

Charakterystyczny dla Eclipse jest szeroki czerwony pas, zawierający tylne światła.  /Motor
Charakterystyczny dla Eclipse jest szeroki czerwony pas, zawierający tylne światła. 
/Motor

UŻYWANE MITSUBISHI ECLIPSE (1994-1999): NASZYM ZDANIEM

Plusy

Duża przyjemność z jazdy. Efektowna sylwetka, rasowe wnętrze i dobrze wyprofilowane fotele. Wysoka niezawodność.

Minusy

Wysokie ceny części zamiennych. Dość ciasne wnętrze. Ograniczona podaż aut używanych. Marne osiągi wersji z automatem.

Mitsubishi Eclipse (1994-1999)

liczba zdjęć: 16

Tekst: Bartosz Zienkiewicz, zdjęcia: Paweł Tyszko; "Motor" 27/2005

Mitsubishi Eclipse Cross na pierwszych zdjęciach – WIADOMOŚCI

Używane Mitsubishi Lancer (2007-) – OPINIE O SAMOCHODACH

Artykuł pochodzi z kategorii: "Motor" z przeszłości

Zobacz również