Używane Renault Twingo I (1992-2007/2012)

Środa, 11 października (01:00)
Ten artykuł możesz przeczytać również w wersji mobilnej »

W "Motorze" nr 28 z 11 lipca 2005 roku - prezentacja używanego Renault Twingo pierwszej generacji.

Zdjęcie

„Uśmiechnięty” przód Renault Twingo wzbudza pozytywne odczucia. Samochód nadal się podoba wielu kierowcom. /Motor
„Uśmiechnięty” przód Renault Twingo wzbudza pozytywne odczucia. Samochód nadal się podoba wielu kierowcom.
/Motor

Twingo nawet po wielu latach od debiutu przyciąga uwagę swym niekonwencjonalnym wyglądem. Jednak nie każdemu się spodoba.

Zdjęcie

"Motor" nr 28 z 11 lipca 2005 r. /Motor
"Motor" nr 28 z 11 lipca 2005 r.
/Motor

Dzisiaj, w epoce wszechobecnych minivanów wszelkich rozmiarów, jednobryłowe nadwozie nie jest niczym szczególnym. Jednak kilkanaście lat temu taką formę przybierały tylko nieliczne auta pokroju Renault Espace. Premiera nowego malucha francuskiej firmy spowodowała zatem spore zamieszanie. Także w Polsce i to ze szczególnego powodu — natychmiast pojawiły się skojarzenia z opracowywanym w latach 1982-1987 rodzimym Beskidem.

Reklama

Jednobryłowe nadwozie ma wiele zalet. Poza awangardowym stylem oferuje spore rozmiary przestrzeni pasażerskiej.

W Twingo jest z tym bardzo dobrze, daleko do przodu wysunięta szyba przednia gwarantuje poczucie przestronności niczym w sporym minivanie.

Do tego dochodzi funkcjonalne rozplanowanie wnętrza — tylną, dzieloną w połowie kanapę można przesuwać i regulować kąt pochylenia oparcia. Dzięki temu można nieco zwiększyć objętość bagażnika, ze 168 litrów przy cofniętej kanapie do 260 po jej przesunięciu maksymalnie do przodu.

Wszyscy zwracają też uwagę na oryginalne rozmieszczenie elementów obsługi. Prędkościomierz jest elektroniczny i umieszczono go centralnie na szczycie konsoli centralnej, a podstawowe kontrolki znajdują się na wyświetlaczu bezpośrednio za kierownicą.

Zdjęcie

Wyświetlacz ponad konsolą centralną niegdyś byt rozwiązaniem nowatorskim. Dzisiaj już nikogo nie zadziwia. Razi szarość kokpitu. /Motor
Wyświetlacz ponad konsolą centralną niegdyś byt rozwiązaniem nowatorskim. Dzisiaj już nikogo nie zadziwia. Razi szarość kokpitu.
/Motor

Wnętrze urozmaicają także jaskrawe barwy na wielu pokrętłach i dźwigniach.

Nie wszystko jest jednak takie wspaniałe. Powszechne są narzekania na niewygodne fotele - za krótkie są siedziska, za słabe wyprofilowanie oparć. Rażą też twarde plastiki i duże połacie nieosłoniętej blachy.

Zdjęcie

Fotele nie są zbyt wygodne. Mają kiepski profil i zbyt krótkie siedziska. /Motor
Fotele nie są zbyt wygodne. Mają kiepski profil i zbyt krótkie siedziska.
/Motor

Na rynku wtórnym spotykane są dwie odmiany silnikowe - przestarzałe i hałaśliwe 1.2 i nowocześniejsze 1.1. Warto poszukać auta właśnie z tą drugą jednostką. Zapewnia ona lepszą dynamikę i mniejsze zużycie paliwa.

Sporadycznie trafiają się auta z automatycznym sprzęgłem (Easy) lub automatem (Matic) - tej lepiej unikać. Za bardzo spowalnia i tak niezbyt ogniste auto.

Zdjęcie

Bagażnik przy przesuniętej do przodu kanapie pomieści 260 I pakunków. /Motor
Bagażnik przy przesuniętej do przodu kanapie pomieści 260 I pakunków.
/Motor

UŻYWANE RENAULT TWINGO: HISTORIA MODELU

1992: Prezentacja modelu. Początkowo dostępna była tylko jedna wersja silnikowa - 1.2 o mocy 55 KM.

1993: Początek sprzedaży.

1996: Wprowadzono nowy silnik - 1.1 o mocy 60 KM.

1998: Face lifting, pojawia się Twingo 2. Nieco inne światła, tapicerka, drobne zmiany kokpitu.

2000: Kolejne zmiany - nieco inny kształt reflektorów, nowy silnik 1.2 16V/75 KM.

UŻYWANE RENAULT TWINGO: NAJCZĘSTSZE USTERKI

Zdjęcie

zawieszenie /Motor

Stosunkowo często konieczna jest wymiana łożysk przednich kół, pojawiają się też stuki z tylnych amortyzatorów.

Zdarzają się problemy z pompą hamulcową.

Psuje się silniczek wycieraczek przedniej wycieraczki.

Przy większych przebiegach pojawiają się wycieki oleju i cieczy chłodzącej z silnika.

Instalacja zapłonowa jest zbyt wrażliwa na działanie wilgoci.

UŻYWANE RENAULT TWINGO: OFERTA RYNKOWA

Twingo nie jest zbyt popularnym autem, choć jego ceny są dość atrakcyjne.

Egzemplarze z początku produkcji wyceniane są na około 6000 zł, za dwuletni pojazd trzeba zapłacić około 25 000 zł.

Samochody z silnikiem szesnastozaworowym trafiają się bardzo rzadko.

Zdjęcie

Tył samochodu ładnie współgra z przodem. Całość tworzy ładną i zwartą bryłę. Brakuje tylko dodatkowej pary drzwi.  /Motor
Tył samochodu ładnie współgra z przodem. Całość tworzy ładną i zwartą bryłę. Brakuje tylko dodatkowej pary drzwi. 
/Motor

UŻYWANE RENAULT TWINGO: NASZYM ZDANIEM

Plusy

Zaletą samochodu jest niewątpliwie wciąż atrakcyjny wygląd. Praktyczność podnosi dzielona i przesuwana tylna kanapa.

Minusy

Marne wykończenie wnętrza. Dodatkowo niewygodne fotele przednie mocno ograniczają komfort jazdy.

Tekst: Bartosz Zienkiewicz, zdjęcia: Paweł Tyszko; "Motor" 28/2005

Używane Renault Twingo I (1993-2007) – OPINIE O SAMOCHODACH

Renault Twingo Easy. Łatwo i przyjemnie – TEST 

Artykuł pochodzi z kategorii: "Motor" z przeszłości

Zobacz również