Używany Mercedes SLK (R170) - całoroczne cabrio

Wtorek, 26 września (22:00)
Ten artykuł możesz przeczytać również w wersji mobilnej »

W "Motorze" nr 34 z 22 sierpnia 2005 roku - prezentacja używanego Mercedesa SLK (R170).

Zdjęcie

Taki widok w lusterku i wstecznym budzi respekt. Kabriolet spod znaku trójramiennej gwiazdy. /Motor
Taki widok w lusterku i wstecznym budzi respekt. Kabriolet spod znaku trójramiennej gwiazdy.
/Motor

Mercedes SLK był zaraz po Peugeocie 401 pionierem w klasie coupe-kabrioletów. Ponadto podbił serca wielu bogatych kierowców.

Zdjęcie

"Motor" nr 34 z 22 sierpnia 2005 r. /Motor
"Motor" nr 34 z 22 sierpnia 2005 r.
/Motor

Gdy w 1996 roku Mercedes wprowadził do sprzedaży model SLK, nikt nie spodziewał się, że tak szybko technologię blaszanego, składanego dachu (znaną już z przedwojennego Peugeota 401) zastosują także producenci tańszych aut. Okazało się jednak, że powrócił do niej także Peugeot w tanim przecież modelu "206". Był to początek nowej ery segmentu kabrioletów schyłku dwudziestego wieku. Od tego momentu miłośnicy jazdy z wiatrem we włosach mogli używać swoich "zabawek" także zimą.

Reklama

Niezwykle dynamiczna i zwarta sylwetka Mercedesa SLK podoba się wszystkim. I to bez względu na to, czy oglądamy auto z zamkniętym, czy rozłożonym dachem.

Pomimo niewielkich rozmiarów zewnętrznych auto oferuje wystarczająco dużo przestrzeni dwóm osobom mieszczącym się wewnątrz.

Zdjęcie

Kokpit /Motor

Przedział pasażerski wykończono materiałami najwyższej klasy, ergonomia kokpitu jest wzorowa.

Fotele zapewniają bardzo dobre trzymanie boczne, jak na rasowe coupe przystało.

Zdjęcie

Fotele, jak na rasowe coupe przystało, są wygodne i dobrze podtrzymują ciała podróżujących.  /Motor
Fotele, jak na rasowe coupe przystało, są wygodne i dobrze podtrzymują ciała podróżujących. 
/Motor

Mercedes SLK  występował w trzech wersjach silnikowych: 200, 200 Kompressor i 230 Kompressor.

Najsłabsza odmiana osiąga moc maksymalną 136 KM i pozwala na rozpędzenie auta od 0 do 100 km/h w mniej niż 10 s. Prędkość maksymalna wynosi 210 km/h.

Zdjęcie

Jedna z najmocniejszych jednostek napędowych o mocy 193 KM pozwala na bardzo dynamiczną jazdę. Zużycie paliwa jest jednak spore. /Motor
Jedna z najmocniejszych jednostek napędowych o mocy 193 KM pozwala na bardzo dynamiczną jazdę. Zużycie paliwa jest jednak spore.
/Motor

Najmocniejsza wersja osiąga moc 193 KM. SLK w tej wersji rozpędza się od 0 do 100 km/h w 7,7 s.

Precyzyjny układ kierowniczy i twardo zestrojone zawieszenie potęgują radość z jazdy. Niestety, coś za coś. Podróżujący nim mocno odczuwają nierówności nawierzchni.

Zdjęcie

Bagażnik jest zaskakująco duży. Po zamknięciu dachu mamy do dyspozycji aż 350 I przestrzeni.  /Motor
Bagażnik jest zaskakująco duży. Po zamknięciu dachu mamy do dyspozycji aż 350 I przestrzeni. 
/Motor

MERCEDES SLK R170 (1996-2004): HISTORIA MODELU

1996: Wprowadzono do sprzedaży model SLK.

2000: W styczniu przeprowadzono face lifting. W ofercie znalazł się silnik o pojemności 3.2 i mocy 218 KM.

2001: W ofercie pojawiła się najmocniejsza odmiana SLK - AMG z silnikiem 3.2 i mocy maksymalnej 354 KM.

2004: Zakończono produkcję SLK pierwszej generacji. Zaprezentowano następcę. Nowy model jest także przeznaczony dla dwóch osób.

UŻYWANY MERCEDES SLK R170 (1996-2004): NAJCZĘŚCIEJ WYSTĘPUJĄCE USTERKI

Raporty usterkowości dowodzą, że SLK nie jest samochodem zbyt awaryjnym. Niektórzy użytkownicy skarżą się na blokujący się mechanizm składania dachu. Ponadto mogą wystąpić problemy z układem elektrycznym.

Zdjęcie

usterki /Motor

Mało odporne okazują się elementy zawieszenia — głównie osi przedniej. Ponadto dość szybko zużywają się tarcze hamulcowe.

UŻYWANY MERCEDES SLK R170 (1996-2004): OFERTA RYNKOWA

W dobie importu samochodów używanych w ogłoszeniach pojawiło się także sporo ofert odsprzedaży SLK. Przy zakupie warto zwrócić uwagę na dokładność montażu elementów karoserii. Część egzemplarzy ma powypadkową przeszłość. Za auta z początku produkcji trzeba zapłacić około 45 tys. zł. Natomiast za egzemplarze pochodzące z końcówki - nawet 110 tys. zł.

Zdjęcie

Mercedes SLK /Motor

UŻYWANY MERCEDES SLK R170 (1996-2004): NASZYM ZDANIEM

Plusy

Niepowtarzalna stylizacja, dobre właściwości jezdne, nadwozie Coupe/Cabrio.

Minusy

Droga eksploatacja (części zamienne, zużycie paliwa), miejsce tylko dla dwóch osób.

Tekst: Tomasz Korniejew, zdjęcia: Paweł Tyszko; "Motor" 34/2005

Belissima macchina – WRAŻENIA Z JAZDY

Wspomnienie lata – "MOTOR" Z PRZESZŁOŚCI

Przewodnik po silnikach Mercedesa – SAMOCHODY UŻYWANE

Artykuł pochodzi z kategorii: "Motor" z przeszłości

Zobacz również