Audi TTS S tronic - test

Piątek, 19 sierpnia 2016 (15:00)
Ten artykuł możesz przeczytać również w wersji mobilnej »

310-konne Audi TTS daje kierowcy bardzo dużą dawkę emocji. Tyle że najczęściej są one mocno kontrolowane.

Zdjęcie

Stały napęd na 4 koła daje kierowcy poczucie dużego bezpieczeństwa w czasie szybkiej jazdy po zakrętach. /Motor
Stały napęd na 4 koła daje kierowcy poczucie dużego bezpieczeństwa w czasie szybkiej jazdy po zakrętach.
/Motor

Które auto sportowe jest lepsze? To, które daje dużą moc i mnóstwo swobody kierowcy w jej wykorzystywaniu, czy może to, które stara się racjonalnie spożytkować każdy koń mechaniczny dostarczony do kół?

Zdjęcie

W modelu TTS informacje (komputera, nawigacji itp.) podawane są poprzez wirtualny zestaw wskaźników. /Motor
W modelu TTS informacje (komputera, nawigacji itp.) podawane są poprzez wirtualny zestaw wskaźników.
/Motor

Na to pytanie trudno udzielić jednoznacznej odpowiedzi, ale jedno jest pewne - testowane przez nas Audi TTS na pewno należy do tej drugiej grupy.

Reklama

Dwulitrowy, doładowany silnik generuje 310 KM i jest najmocniejszym aktualnie montowanym w modelu TT. To oczywiście wynik dobry, ale nie rekordowy. Patrząc nawet tylko na koncern Volkswagena - podobną moc mają Golf R, Audi S3, ale już np. model RS 3 (2.5 turbo) dysponuje 367-konną jednostką.

Zdjęcie

[1] Przełącznikiem na konsoli centralnej można wybrać jeden z pięciu trybów pracy. [2] Nawet w tym najbardziej sportowym „dynamic” czuć, że bezpieczeństwo prowadzenia tego 310-konnego auta było priorytetem. [3] Skrzynia S tronic (dopłata 9900 zł) ułatwia codzienną eksploatację auta, a nie odbiera mu walorów sportowych. /Motor
[1] Przełącznikiem na konsoli centralnej można wybrać jeden z pięciu trybów pracy. [2] Nawet w tym najbardziej sportowym „dynamic” czuć, że bezpieczeństwo prowadzenia tego 310-konnego auta było priorytetem. [3] Skrzynia S tronic (dopłata 9900 zł) ułatwia codzienną eksploatację auta, a nie odbiera mu walorów sportowych.
/Motor

Jednak żadne z wymienionych aut nie prezentuje się tak dynamicznie i nie przyciąga spojrzeń jak model TT. To oczywiście plus, ale piękna sylwetka ma także minusy. Z powodu nisko zamocowanych foteli ciężko się wsiada i wysiada, z tyłu jest oczywiście mało miejsca, nie największy jest także bagażnik.

Z drugiej jednak strony z przodu jest dużo przestrzeni, z tyłu da się wcisnąć fotelik z dzieckiem, a i 305 litrów pojemności przestrzeni ładunkowej nie jest jakimś dramatem. Tym bardziej że dzięki podnoszonej tylnej klapie dostęp do niej jest łatwy. Jak na coupe Audi jest zatem całkiem funkcjonalne.

Zdjęcie

Sportowe fotele ze zintegrowanymi zagłówkami są bardzo wygodne. /Motor
Sportowe fotele ze zintegrowanymi zagłówkami są bardzo wygodne.
/Motor

Ale i tak najważniejsze jest to, jak TTS jeździ. Trzeba przyznać, że robi to znakomicie: 100 km/h osiąga po 4,6 sekundy, silnik reaguje na każde dotknięcie pedału gazu i niezależnie od prędkości zapewnia nieprawdopodobne przyspieszenia. A przy tym wszystko to dzieje się w absolutnym po czuciu bezpieczeństwa. Tak dużym, że nie zdajemy sobie sprawy z tego ogromnego potencjału, jaki tkwi w TTS. Nie wyczujemy prawie żadnych uślizgów kół podczas ruszania ani nad- czy podsterowności przy szybkiej jeździe w zakrętach.

Zdjęcie

[1] Spojler automatycznie wysuwa się przy wyższej prędkości i chowa po zwolnieniu. Można to też wymusić samemu. [2] W porównaniu do słabszych wersji TT, model TTS ma wzmocnione hamulce. Zatrzymują one go po około 35 m. /Motor
[1] Spojler automatycznie wysuwa się przy wyższej prędkości i chowa po zwolnieniu. Można to też wymusić samemu. [2] W porównaniu do słabszych wersji TT, model TTS ma wzmocnione hamulce. Zatrzymują one go po około 35 m.
/Motor

Audi prowadzi się wzorowo i trzeba naprawdę nagiąć prawa fizyki, by wyprowadzić je z równowagi. Ale nawet wtedy łatwo wrócić na wcześniej obrany tor jazdy.

Dane techniczne, osiągi, testowe zużycie paliwa: Audi TTS S tronic

 Audi TTS S tronic
Silnikbenzynowy, turbo
Pojemność skokowa1984 cm3
Układ cylindrów/zaworyR4/16
Moc maksymalna310 KM/5800
Maks. moment obrotowy380 Nm/1800
Skrzynia biegówautomatyczna/6-biegowa
Napęd4x4
Dług./szer./wys.419/183/155 cm
Rozstaw osi251 cm
Masa/ładowność1460/325 kg
Pojemność bagażnika (min./maks.)305/710 l
Poj. zbiornika paliwa55 l (Pb 95)
Osiągi
Prędkość maksymalna250 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h4,6 s
Śr. zużycie paliwa wg producenta*8,2/5,8/6,7
Zużycie paliwa w teście*9,8/7,4/8,6
Cena225 500 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany (l/100 km)

AUDI TTS S TRONIC: PLUSY I MINUSY

+ sprawny układ napędowy (quattro - 4x4 oraz skrzynia biegów S tronic)
+ wygodne fotele
+ wysoka jakość montażu
+ jak na model tej klasy duży bagażnik

- skomplikowana obsługa multimediów
- ograniczony komfort jazdy

Zdjęcie

Od początku produkcji (1998 r.) Audi TT ma podobną, charakterystyczną sylwetkę, która ewoluowała z biegiem lat (w ofercie jest 3. generacja). /Motor
Od początku produkcji (1998 r.) Audi TT ma podobną, charakterystyczną sylwetkę, która ewoluowała z biegiem lat (w ofercie jest 3. generacja).
/Motor

AUDI TTS S TRONIC: PODSUMOWANIE

Audi TTS to taki Golf R. Tyle że dużo mniej praktyczny, ale za to przyciąga spojrzenia.

Audi TTS S tronic

liczba zdjęć: 77

Tekst: Maciej Smoleń, zdjęcia: Krzysztof Paliński; "Motor" 1/2016

Używane Audi TT (1998-2006) – OPINIE O SAMOCHODACH

Audi TT (2006-) – SAMOCHODY UŻYWANE

Artykuł pochodzi z kategorii: Testy samochodów

Zobacz również

  • Mazda CX-5 2.0 AWD SKY-G SkyPassion - test

    Nowa Mazda CX-5 wyraźnie nawiązuje do poprzednika, ale jest praktycznie pod każdym względem od niego lepsza – ładniejsza, wygodniejsza i lepiej wykonana. więcej