Fiat 500X Off-Road Look 1.4 Multiair AT9 AWD Cross Plus - test

Czwartek, 28 kwietnia 2016 (12:00)
Ten artykuł możesz przeczytać również w wersji mobilnej »

Crossover Fiata w najmocniejszej wersji benzynowej ma napęd 4x4 i automatyczną skrzynię o aż dziewięciu przełożeniach.

Zdjęcie

Matowy lakier jest równie efektowny, co drogi (cena 6000 zł). /Motor
Matowy lakier jest równie efektowny, co drogi (cena 6000 zł).
/Motor

Konfiguracja z silnikiem 1.4 turbo, automatyczną, 9-biegową przekładnią i napędem na cztery koła jest zarezerwowana dla 500X w odmianie Off-Road Look, która m.in. dzięki inaczej stylizowanym zderzakom wygląda bardziej "bojowo" od City Look.

Zdjęcie

Stylowy kokpit jest łatwy w obsłudze i starannie wykonany. Nawigacja z 5-calowym ekranem jest seryjna w wersji wyposażenia Cross Plus. /Motor
Stylowy kokpit jest łatwy w obsłudze i starannie wykonany. Nawigacja z 5-calowym ekranem jest seryjna w wersji wyposażenia Cross Plus.
/Motor

Spora moc (170 KM) i duży moment obrotowy (250 Nm) gwarantują Fiatowi 500X dobre osiągi, mimo że ten crossover wcale nie jest lekki, bo waży blisko 1,5 t. Z przyspieszeniem 8,6 s od 0 do 100 km/h i prędkością maksymalną 200 km/h ta wersja 500X jest najszybsza ze wszystkich.

Reklama

Dzięki bardzo sprawnie działającemu napędowi na cztery koła nie występują problemy z trakcją i z pełni dynamiki silnika da się korzystać także wtedy, gdy nawierzchnia nie jest sucha.

Kierowca może wybierać tryby jazdy (włączane pokrętłem na konsoli między fotelami), w których zmienia się m.in. szybkość reakcji na dodanie gazu i siła wspomagania układu kierowniczego. Do dyspozycji są programy: Sport, Auto i Traction (szybsze przekazywanie momentu obrotowego na tylne koła). W zależności od wybranego trybu, zmienia się także praca skrzyni biegów. W "Auto" możliwie szybko wrzuca ona kolejne przełożenia, w "Sport" silnik dłużej pracuje na wyższych obrotach.

Zdjęcie

Fotele są wygodne. Skóra i elektryczna regulacja – w tym lędźwiowa – to opcje. Z tyłu wystarczy miejsca do komfortowej jazdy dla osób średniego wzrostu. /Motor
Fotele są wygodne. Skóra i elektryczna regulacja – w tym lędźwiowa – to opcje. Z tyłu wystarczy miejsca do komfortowej jazdy dla osób średniego wzrostu.
/Motor

9-biegowy automat działa wystarczająco szybko, ale niestety - i co w sumie zaskakujące w tak nowoczesnej konstrukcji - zdarza mu się nieprzyjemnie szarpać.

Zdjęcie

Gdy 500X ma zestaw naprawczy zamiast koła zapasowego, bagażnik mieści 350 litrów. /Motor
Gdy 500X ma zestaw naprawczy zamiast koła zapasowego, bagażnik mieści 350 litrów.
/Motor

FIAT 500X OFF-ROAD LOOK 1.4 MULTIAIR AT9 AWD CROSS PLUS: PLUSY I MINUSY

+ niezła przestronność
+ znakomita trakcja
+ dynamiczny silnik
+ pewne prowadzenie
+ porządna jakość wykonania

- wysokie zużycie paliwa
- skrzyni biegów zdarza się szarpać
- opcjonalne 18-calowe koła ograniczają komfort jazdy
- cena

Zdjęcie

fiat 500x /Motor

FIAT 500X OFF-ROAD LOOK 1.4 MULTIAIR AT9 AWD CROSS PLUS: PODSUMOWANIE

170 KM w 500X zapewnia przyjemność z jazdy, ale wymaga głębokiego sięgania do portfela.

Dane techniczne, osiągi, dane testowe, zużycie paliwa: Fiat 500X Off-Road Look 1.4 Multiair AT9 AWD Cross Plus

 Fiat 500X Off-Road Look 1.4 Multiair AT9 AWD Cross Plus
Silnikbenzynowy, turbo
Pojemność skokowa1368 cm3
Układ cylindrów/zaworyR4/16
Moc maksymalna170 KM/5500
Maks. moment obrotowy250 Nm/2500
Skrzynia biegówautomatyczna/9-biegowa
Napęd4x4
Dług./szer./wys.427/180/162 cm
Rozstaw osi257 cm
Masa/ładowność1430/670 kg
Pojemność bagażnika (min./maks.)350/1000 l
Poj. zbiornika paliwa48 l (Pb 95)
Osiągi
Prędkość maksymalna200 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h8,6 s
Śr. zużycie paliwa wg producenta*8,5/5,7/6,7
Zużycie paliwa w teście*10,1/7,4/8,8
Cena110 200 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany (l/100 km)

Tekst: Adam Szczepaniak, zdjęcia: Krzysztof Paliński; "Motor" 53/2015

Fiat 500 (2007-) – SAMOCHODY UŻYWANE

Kupujemy używanego Fiata: poradnik kupującego – OPINIE O SAMOCHODACH

Artykuł pochodzi z kategorii: Testy samochodów

Zobacz również