Fiat Fullback 2.4 AWD - test

Poniedziałek, 30 stycznia (17:00)
Ten artykuł możesz przeczytać również w wersji mobilnej »

Angielska nazwa, włoska marka, japońska konstrukcja. Jednym słowem: Fullback. Nowy pick-up Fiata.

Zdjęcie

Fullback przypomina Mitsubishi L200. Nie przez przypadek, to jego techniczny bliźniak. /Motor
Fullback przypomina Mitsubishi L200. Nie przez przypadek, to jego techniczny bliźniak.
/Motor

Na początek kilka wyjaśnień. Fullback to pojęcie wzięte m.in. z futbolu - zarówno "naszego" (oznacza bocznego obrońcę) jak i amerykańskiego (jeden z członków formacji ataku).

Nie jest to pierwszy pick-up w historii włoskiej marki, ale tym razem zdecydowano się na zapożyczenie konstrukcji. Wybrano Mitsubishi - Fullback to klon aktualnego wcielenia modelu L200, z takim samym silnikiem, przeniesieniem napędu, zawieszeniem i nadwoziem.

Reklama

Zdjęcie

Deska rozdzielcza przeniesiona z Mitsubishi L200 bez zmian – nie licząc logo na kierownicy. Prosta obsługa. /Motor
Deska rozdzielcza przeniesiona z Mitsubishi L200 bez zmian – nie licząc logo na kierownicy. Prosta obsługa.
/Motor

Zdjęcie

4 tryby pracy napędu – 2H (na tył), 4H (na wszystkie koła,
jest centralny dyferencjał), 4HLc (reduktor) i 4LLc (dołączenie blokady mostu). /Motor
4 tryby pracy napędu – 2H (na tył), 4H (na wszystkie koła, jest centralny dyferencjał), 4HLc (reduktor) i 4LLc (dołączenie blokady mostu).
/Motor

Różnice sprowadzają się do detali (lampy, zderzaki, grill). Najłatwiej i tak jest rozróżnić te dwa auta po znaczkach.

Testowany Fullback to najbardziej "osobowa" odmiana modelu - z podwójną kabiną i automatyczną skrzynią biegów. Komfort, jak na pick-upa, jest dość dobry, auto majestatycznie buja się na nierównościach. Stabilność jazdy na wprost też jest bez zarzutu, nawet przy wysokich prędkościach i przy bocznym wietrze Fullback niewzruszenie brnie naprzód.

Zdjęcie

Wygodne, miękkie fotele. Dobre na długie trasy. /Motor
Wygodne, miękkie fotele. Dobre na długie trasy.
/Motor

Zdjęcie

Miejsca z tyłu jest sporo, za oparciem kanapy – schowek. /Motor
Miejsca z tyłu jest sporo, za oparciem kanapy – schowek.
/Motor

Dynamika - aż za dobra, pisk kół przy zdecydowanym ruszaniu jest na porządku dziennym. Lepiej jednak uważać na krętych drogach. Olbrzymia bezwładność auta jest bardzo odczuwalna, trudno mówić o precyzji prowadzenia.

Zdolności przewozowe Fullbacka to standard w tej klasie - ponad tona ładowności i "paka", na której zmieści się europaleta.

Zdjęcie

Napis „Mopar” na ochronnej wannie w ładowni przywodzi na myśl auta amerykańskie. Fullback może przewieźć towary o masie niemal jednej tony. /Motor
Napis „Mopar” na ochronnej wannie w ładowni przywodzi na myśl auta amerykańskie. Fullback może przewieźć towary o masie niemal jednej tony.
/Motor

Tak jak w L200. Pomiędzy pick-upami Fiata i Mitsubishi jest jednak odczuwalna różnica. Widać ją w cenniku. Porównywalna wersja japońskiego auta jest o ponad 13 tys. zł droższa.

Dane techniczne, osiągi, dane testowe: Fiat Fullback 2.4 AWD

 Fiat Fullback 2.4 AWD
Silnikturbodiesel
Pojemność skokowa2442 cm3
Układ cylindrów/zaworyR4/16
Moc maksymalna181 KM/3500
Maks. moment obrotowy430 Nm/2500
Skrzynia biegówautomatyczna/5-biegowa
Napęd4x4
Dług./szer./wys.529/182/178 cm
Rozstaw osi300 cm
Masa/ładowność1875/1035 kg
Skrzynia ładunkowa (dł./szer./wys.)152/147/48 cm
Poj. zbiornika paliwa75 l (ON)
Osiągi
Prędkość maksymalna177 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h11,8 s
Śr. zużycie paliwa wg producenta*8,4/6,5/7,2
Zużycie paliwa w teście*11,2/8,4/9,8
Cena135 300 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany (l/100 km)

FIAT FULLBACK 2.4 AWD: PLUSY I MINUSY

+ niezły komfort resorowania
+ przestronna kabina
+ ładna, dobrze wykonana deska rozdzielcza
+ atrakcyjna cena

- słabe prowadzenie w zakrętach
- wielkie rozmiary utrudniają manewrowanie
- przy dynamicznej jeździe spore zużycie paliwa

FIAT FULLBACK 2.4 AWD: PODSUMOWANIE

Zdjęcie

Fiat Fullback /Motor

Solidny pick-up za rozsądne pieniądze. W końcu powstał we współpracy ze specjalistami w branży.

Fiat Fullback 2.4 AWD

liczba zdjęć: 61

Tekst: Bartosz Zienkiewicz, zdjęcia: Robert Brykała; "Motor" 35/2016

Fiat Tipo 1.4 Lounge – TEST

Kupujemy używanego Fiata – PORADNIK KUPUJĄCEGO

Artykuł pochodzi z kategorii: Testy samochodów

Zobacz również

  • Nissan X-Trail 2.0 dCi Xtronic 4x4 Tekna - test

    SUV klasy średniej Nissana wreszcie otrzymał jednostkę napędową, jakiej potrzebował – dwulitrowego turbodiesla o mocy 177 KM. więcej