Ford Galaxy 2.0 TDCi 180 AWD Titanium - test

Wtorek, 2 sierpnia 2016 (16:00)
Ten artykuł możesz przeczytać również w wersji mobilnej »

Znane jest z olbrzymiej kabiny i dopracowanego układu jezdnego. Galaxy, dzięki napędowi 4x4, stało się teraz kompletnym autem rodzinnym.

Zdjęcie

Ford Galaxy AWD prowadzi się bardzo stabilnie. Nad poczynaniami kierowcy może czuwać cała armia aktywnych systemów bezpieczeństwa. /Motor
Ford Galaxy AWD prowadzi się bardzo stabilnie. Nad poczynaniami kierowcy może czuwać cała armia aktywnych systemów bezpieczeństwa.
/Motor

Minivan Forda wraz z premierą 3. generacji został uzbrojony w najnowocześniejsze systemy wsparcia kierowcy i po raz pierwszy w swojej historii - w napęd 4x4. W połączeniu z 3. rzędem siedzeń i mnogością opcji ma to sprawić, że w Galaxy, zgodnie z hasłem Forda, "podróżuje się pierwszą klasą".

Wersja Titanium ze 180-konnym turbodieslem, skrzynią zautomatyzowaną i napędem 4x4 to oferta dla dobrze sytuowanych rodzin - kosztuje od 165 950 zł. Owszem, ma bogate wyposażenie seryjne, ale zakup takich elementów jak choćby skórzana tapicerka i adaptacyjne zawieszenie podnosi tę kwotę o 22 050 zł.

Reklama

Zdjęcie

Deska rozdzielcza to mieszanina miękkich i twardych tworzyw. Jakość jest dobra, a obsługa – bez większych uwag. Mnóstwo miejsca na drobiazgi. Multimedia Forda nie należą do najlepszych. /Motor
Deska rozdzielcza to mieszanina miękkich i twardych tworzyw. Jakość jest dobra, a obsługa – bez większych uwag. Mnóstwo miejsca na drobiazgi. Multimedia Forda nie należą do najlepszych.
/Motor

Niezbyt oszczędnie

180-konny turbodiesel odznacza się gładką pracą oraz dobrą dynamiką w szerokim zakresie obrotów. Rozpędzanie do 100 km/h w 10,1 s nie jest wprawdzie wyśrubowanym wynikiem, ale w trasie Galaxy pozwala na bezstresowe wyprzedzanie.

Zdjęcie

[1] Ekran pokazuje rozkład momentu pomiędzy osiami. [2] Wybór trybów jazdy – tylko poprzez komputer pokładowy. /Motor
[1] Ekran pokazuje rozkład momentu pomiędzy osiami. [2] Wybór trybów jazdy – tylko poprzez komputer pokładowy.
/Motor

6-biegowa przekładnia zautomatyzowana sprawnie zmienia biegi i dobrze "dogaduje się" z silnikiem. Na kickdown reaguje bez zwłoki, ale po przestawieniu dźwigni w tryb S szarpie przy zmianie przełożenia na wyższe, co jest szczególnie odczuwalne w okolicach maksymalnych obrotów.

Ciężkie (1766 kg) Galaxy nie należy do oszczędnych, szczególnie w mieście, gdzie trzeba liczyć się ze zużyciem ponad 10 l/100 km. W trasie zapotrzebowanie na paliwo spada do około 7,5 l/100 km.

Zdjęcie

[1] Za kierownicą siedzi się jak w typowym minivanie. Siedzisko jest przykrótkie. [2] Siedzenia 2. rzędu są przesuwane i z regulowanym oparciem. Miejsca – mnóstwo. /Motor
[1] Za kierownicą siedzi się jak w typowym minivanie. Siedzisko jest przykrótkie. [2] Siedzenia 2. rzędu są przesuwane i z regulowanym oparciem. Miejsca – mnóstwo.
/Motor

Zdjęcie

Dostęp do 3. rzędu jest świetny, a warunki wystarczające na dłuższą podróż. /Motor
Dostęp do 3. rzędu jest świetny, a warunki wystarczające na dłuższą podróż.
/Motor

Minivan Forda korzysta z prostego napędu 4x4, w którym za przekazanie momentu na tylne koła odpowiada sprzęgło elektromagnetyczne. W chwili wystąpienia uślizgu przednich kół tylna oś dołącza się już po 20 ms. Czyli na tyle szybko, że nie ma mowy o jakiejś zwłoce czy buksowaniu. Dzięki temu trakcja jest bardzo dobra. Dodatkowo poprawia ją elektroniczna "szpera", niwelująca podsterowność w zakrętach.

Zdjęcie

[1] W ustawieniu pięcioosobowym bagażnik ma pojemność aż 700 l. Na dodatek jego kształt jest bardzo foremny. [2] Z siedmioma osobami na pokładzie minivan Forda pomieści 300 l bagażu. /Motor
[1] W ustawieniu pięcioosobowym bagażnik ma pojemność aż 700 l. Na dodatek jego kształt jest bardzo foremny. [2] Z siedmioma osobami na pokładzie minivan Forda pomieści 300 l bagażu.
/Motor

Nie dla 19-calowych kół

Galaxy prowadzi się stabilnie i precyzyjnie. Na plus zaskakuje bardzo dobre wyciszenie kabiny, na minus - praca zawieszenia.

Pomimo adaptacyjnych amortyzatorów i możliwości wyboru 1 spośród 3 trybów (komfortowy, normalny, sportowy) nawet w najwygodniejszym z nich nie można mówić o wysokim komforcie. Testowany egzemplarz padł bowiem ofiarą bezsensownie wielkich, 19-calowych kół (opcja za 6450 zł). Z tego względu Galaxy jest niezbyt subtelne np. przy pokonywaniu zapadniętych studzienek, a nawet łat w jezdni. Na domiar złego spod podłogi dochodzą głuche stuki...

Nowy minivan Forda z napędem 4x4 to jednak samochód bardzo uniwersalny. I na tym polega jego siła.

Dane tech., osiągi, dane testowe, zuż. paliwa: Ford Galaxy 2.0 TDCi 180 AWD Titanium

 Ford Galaxy 2.0 TDCi 180 AWD Titanium
Silnikturbodiesel
Pojemność skokowa1997 cm3
Układ cylindrów/zaworyR4/16
Zasilaniewtrysk common rail
Moc maksymalna180 KM/3500
Maks. moment obrotowy400 Nm/2000
Napęd4x4
Skrzynia biegówautomatyczna/6-biegowa
Hamulce (przód/tył)tarcze wentylowane/tarcze
Długość/szerokość/wysokość485/195/175 cm
Rozstaw osi285 cm
Średnica zawracania11,6 m
Masa/ładowność1766/919 kg
Pojemność bagażnika (za 7/5/2 os.)300/700/2339 l
Poj. zbiornika paliwa70 l (ON)
Opony235/55 R17
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna203 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h10,6 s
Dane testowe*
Przyspieszenie 0-100 km/h10,1 s
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)41,1 m →
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)40,7 m →
Poziom hałasu przy 100 km/h61,7 dB
Zużycie paliwa
Dane producenta**6,4/5,4/5,8
Teoretyczny zasięg1210 km
Dane testowe**10,3/7,4/8,9
Rzeczywisty zasięg790 km
Cena165 950 zł
* pomiary na oponach zimowych, nawierzchnia sucha, temperatura 1 st. C; ** miasto/trasa/cykl mieszany (l/100 km)
wynik na tle całego segmentu: dobry → przeciętny słaby

FORD GALAXY 2.0 TDCi 180 AWD TITANIUM: PLUSY I MINUSY

+ bardzo duża kabina z obszernym trzecim rzędem siedzeń
+ bogate wyposażenie seryjne
+ pewne prowadzenie
+ bardzo dobra trakcja

- wielkie słupki przednie ograniczają widoczność
- przeciętny komfort wybierania nierówności
- ceny dodatków jak w autach premium

Zdjęcie

Ford Galaxy /Motor

FORD GALAXY 2.0 TDCi 180 AWD TITANIUM: PODSUMOWANIE

Nowe Galaxy to auto wielkie, bogato wyposażone i bardzo funkcjonalne. Z napędem 4x4 - na każdą okazję.

Ford Galaxy 2.0 TDCi 180 AWD Titanium

liczba zdjęć: 54

Tekst: Maciej Struk, zdjęcia: Robert Brykała; "Motor" 6/2016

Używany Ford Galaxy I (1995-2000) – OPINIE O SAMOCHODACH

Ford S-Max (2006-) – SAMOCHODY UŻYWANE

Używany Ford Focus C-Max (2003-2010) – OPINIE O SAMOCHODACH

Artykuł pochodzi z kategorii: Testy samochodów

Zobacz również

  • Nissan X-Trail 2.0 dCi Xtronic 4x4 Tekna - test

    SUV klasy średniej Nissana wreszcie otrzymał jednostkę napędową, jakiej potrzebował – dwulitrowego turbodiesla o mocy 177 KM. więcej