Hyundai i20 Active 1.0T - test

Wtorek, 27 września 2016 (18:00)
Ten artykuł możesz przeczytać również w wersji mobilnej »

Z „terenowymi” dodatkami i małym silnikiem turbo Hyundai i20 Active wpisuje się w najnowsze trendy.

Zdjęcie

Hyundai i20 /Motor

Wszyscy mają crossovera, mam i ja - i20 Active to odpowiedź Hyundaia na rosnącą popularność miejskich crossoverów. Zamiast tworzenia nowego modelu, koreański producent zdecydował się jednak "uterenowić" miejskiego hatchbacka i20.

Efekt jest skuteczny - ze zmienionymi zderzakami, osłonami progów i nadkoli oraz relingami i20 Active nieźle udaje SUV-a, a przy tym oferuje walor praktyczny w postaci większego o 2 cm prześwitu (16 zamiast 14 cm).

Reklama

Zdjęcie

Bezbłędna ergonomia, estetyczne materiały i precyzyjny montaż – wykończenie to mocna strona i20. Gdyby tylko zrezygnować z niebieskiego podświetlenia... /Motor
Bezbłędna ergonomia, estetyczne materiały i precyzyjny montaż – wykończenie to mocna strona i20. Gdyby tylko zrezygnować z niebieskiego podświetlenia...
/Motor

Mocna podstawa

Podwyższone zawieszenie zapewnia wysoki komfort jazdy - starannie i cicho tłumi nierówności, zwłaszcza te krótkie. Niestety, spory skok przekłada się na przeciętną stabilność w zakrętach oraz podczas szybszej jazdy, w czym nie pomagają Hyundaiowi fabryczne, "zielone" opony Michelin.

Wyrośnięte nadwozie i20 (rozstaw osi wynosi 257 cm - to wartość do niedawna zarezerwowana dla aut kompaktowych) zapewnia dobre warunki podróży dla czterech dorosłych osób.

Szkoda, że więcej uwagi nie poświęcono architekturze przednich foteli. Ich skokowo regulowane oparcia są bardzo wąskie, przez co niewygodne nawet dla szczupłych osób.

Zdjęcie

Wygodna pozycja, ale sam fotel skrojono wyłącznie dla osób drobniejszej budowy. /Motor
Wygodna pozycja, ale sam fotel skrojono wyłącznie dla osób drobniejszej budowy.
/Motor

Zdjęcie

Duży rozstaw osi (257 cm) przekłada się na sporą ilość miejsca na nogi z tyłu. /Motor
Duży rozstaw osi (257 cm) przekłada się na sporą ilość miejsca na nogi z tyłu.
/Motor

Poza tym za otoczenie kierowcy i20 zbiera same pochwały - kokpit jest schludny i oferuje sporo miejsc na drobiazgi. Niestety, przedni podłokietnik ze schowkiem wymaga dokupienia pakietu Premium (6500 zł).

Turborozczarowanie

Hyundai oferuje i20 Active z turbodieslem 1.4 CRDi (90 KM) oraz silnikami benzynowymi: wolnossącym 1.4 (100 KM) i nowym, 3-cylindrowym 1.0 turbo (100 lub 120 KM).

Zdjęcie

Silnik 1.0T rozczarowuje zarówno temperamentem, jak i zużyciem paliwa. /Motor
Silnik 1.0T rozczarowuje zarówno temperamentem, jak i zużyciem paliwa.
/Motor

Słabsza wersja tego ostatniego pracuje kulturalnie, ale pozostawia duży niedosyt: jest ospała na niskich obrotach i zużywa sporo paliwa. Na dodatek, w przeciwieństwie do pozostałych, współpracuje z 5-, nie z 6-stopniową przekładnią manualną.

Zdjęcie

Bagażnik mieści 326 l, a to już wartość typowa dla mniejszych kompaktów. /Motor
Bagażnik mieści 326 l, a to już wartość typowa dla mniejszych kompaktów.
/Motor

Dane techniczne, osiągi, testowe zużycie paliwa: Hyundai i20 Active 1.0T

 Hyundai i20 Active 1.0T
Silnikbenzynowy, turbo
Pojemność skokowa998 cm3
Układ cylindrów/zaworyR3/12
Moc maksymalna100 KM/4500
Maks. moment obrotowy172 Nm/1500
Skrzynia biegówmanualna/5-biegowa
Napędprzedni
Dług./szer./wys.407/176/153 cm
Rozstaw osi257 cm
Masa/ładowność1065/555 kg
Pojemność bagażnika (min./maks.)326/1042 l
Poj. zbiornika paliwa50 l (Pb 95)
Osiągi
Prędkość maksymalna176 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h10,9 s
Śr. zużycie paliwa wg producenta*5,9/4,1/4,8
Zużycie paliwa w teście*7,8/5,8/6,8
Cena63 900 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany (l/100 km)

HYUNDAI i20 ACTIVE 1.0T: PLUSY I MINUSY

+ przestronna kabina
+ duży bagażnik
+ dobre ergonomia i wykończenie
+ precyzyjna skrzynia
+ niezły komfort
+ mała średnica zawracania

- niewygodne fotele
- przeciętne osiągi i zużycie paliwa
- tylko 5-stopniowa skrzynia biegów
- wersja Active wymaga 7300 zł dopłaty

HYUNDAI i20 ACTIVE 1.0T: PODSUMOWANIE

Zdjęcie

Hyundai i20 /Motor

Dojrzałe auto, ale droższe np. od Renault Captura. Większy sens ma z wolnossącym silnikiem 1.4.

Hyundai i20 Active 1.0T

liczba zdjęć: 75

Tekst: Marcin Sobolewski, zdjęcia: Krzysztof Paliński; "Motor" 26/2016

Hyundai Getz (2002-2008) – SAMOCHODY UŻYWANE

Używane: Hyundai i10, Kia Picanto FL, Suzuki Splash, Toyota Aygo – OPINIE O SAMOCHODACH

Artykuł pochodzi z kategorii: Testy samochodów

Zobacz również

  • Nissan X-Trail 2.0 dCi Xtronic 4x4 Tekna - test

    SUV klasy średniej Nissana wreszcie otrzymał jednostkę napędową, jakiej potrzebował – dwulitrowego turbodiesla o mocy 177 KM. więcej