Hyundai i20 Coupe 1.2 – test

Środa, 17 lutego 2016 (17:00)
Ten artykuł możesz przeczytać również w wersji mobilnej »

Do „Coupe” w nazwie 3-drzwiowej odmiany Hyundaia i20 lepiej podchodzić z dystansem.

Zdjęcie

i20 Coupe /Motor

Kiedyś nazwa coupe zarezerwowana była dla rasowych, dwudrzwiowych aut sportowych, z piękną linią nadwozia i świetnymi osiągami. Teraz taki przydomek można znaleźć i przy kabrioletach, i sedanach, a w przypadku Hyundaia i20 - także przy zwykłym trzydrzwiowym hatchbacku.

Zdjęcie

Tak rozbudowana deska rozdzielcza mogłaby znaleźć się nawet w aucie klasy średniej. Obsługa jest bardzo prosta, materiały niezłe. /Motor
Tak rozbudowana deska rozdzielcza mogłaby znaleźć się nawet w aucie klasy średniej. Obsługa jest bardzo prosta, materiały niezłe.
/Motor

Budzi to pewne oczekiwania. W przypadku miejskiego Hyundaia sportowego pierwiastka jest jednak bardzo niewiele. Dynamika podstawowej, 1,2-litrowej jednostki benzynowej uśpi każdego. Rozpędzanie do 100 km/h trwa blisko 13 s, powyżej 120 km/h tempo nabierania prędkości prawie ustaje. Przy wyprzedzaniu ciężarówek trzeba wykorzystać wszystkie możliwości silnika.

Reklama

Oszczędnie i praktycznie

Są i dobre wiadomości. Zużycie paliwa jest symboliczne, zupełnie realnie można uzyskiwać wyniki poniżej 5 l/100 km. Jednostka pracuje bardzo cicho i jest pozbawiona wibracji - udało się jeszcze umknąć modzie na likwidowanie cylindrów. Tu są wszystkie cztery.

Hyundai i20 Coupe nie szokuje też agresywną linią nadwozia. Jest za to dość praktyczny. Ma o 3 cm mniejszą wysokość i o 1 cm długość od wersji pięciodrzwiowej. We wnętrzu miejsca jest pod dostatkiem, nawet wchodzenie na kanapę, za sprawą długich drzwi i dobrze rozwiązanego mechanizmu składania foteli przednich, jest zupełnie wygodne.

Zdjęcie

Fotele są duże i wygodne. Sięganie po pasy ułatwia odchylane ramię. /Motor
Fotele są duże i wygodne. Sięganie po pasy ułatwia odchylane ramię.
/Motor

Bagażnik ma nawet trochę większą pojemność niż w pięciodrzwiowej odmianie. 336 litrów to wynik na poziomie auta kompaktowego.

O rozmiar większy

Siedząc za kierownicą i20 Coupe, można odnieść wrażenie, że jedzie się dużo większym autem niż w rzeczywistości. Fotele są obszerne i wygodne, deska rozdzielcza bardzo rozbudowana, materiały miłe w dotyku, wszystko dobrze zmontowano. Do tego dochodzi komfortowe zawieszenie. Samochód robi wrażenie bardzo dojrzałego, poważnego.

Zdjęcie

Bagażnik ma pojemność 336 litrów – to o 10 litrów więcej niż w odmianie pięciodrzwiowej. /Motor
Bagażnik ma pojemność 336 litrów – to o 10 litrów więcej niż w odmianie pięciodrzwiowej.
/Motor

Do obrazu coupe to raczej nie pasuje, ale do jazdy na co dzień i20 Coupe nadaje się znakomicie. Tym bardziej że jest tylko o 1000 zł droższe od odmiany pięciodrzwiowej.

Dane techniczne, osiągi, testowe zużycie paliwa: Hyundai i20 Coupe 1.2

 Hyundai i20 Coupe 1.2
Silnikbenzynowy
Pojemność skokowa1248 cm3
Układ cylindrów/zaworyR4/16
Moc maksymalna84 KM/6000
Maks. moment obrotowy122 Nm/4000
Skrzynia biegówmanualna/6-biegowa
Napędprzedni
Dług./szer./wys.405/173/145 cm
Rozstaw osi257 cm
Masa/ładowność1092/508 kg
Pojemność bagażnika (min./maks.)336/1011 l
Poj. zbiornika paliwa50 l (Pb 95)
Osiągi
Prędkość maksymalna170 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h12,8 s
Śr. zużycie paliwa wg producenta*6,6/4,2/5,1
Zużycie paliwa w teście*6,5/4,4/5,5
Cena52 300 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany (l/100 km)

HYUNDAI i20 COUPE 1.2: PLUSY I MINUSY

+ wysoki komfort jazdy
+ niewielkie zużycie paliwa
+ dobre wyciszenie wnętrza
+ efektowny wygląd

- niska dynamika silnika
- w wersji z panoramicznym dachem mała wysokość wnętrza

Zdjęcie

Reflektory z diodowymi światłami dziennymi – tylko w dwóch najdroższych wersjach. /Motor
Reflektory z diodowymi światłami dziennymi – tylko w dwóch najdroższych wersjach.
/Motor

HYUNDAI i20 COUPE 1.2: PODSUMOWANIE

Coupe bez sportowych ambicji. Ale jako trzydrzwiowa odmiana i20 wypada świetnie.

Hyundai i20 Coupe 1.2

liczba zdjęć: 36

Tekst: Bartosz Zienkiewicz, zdjęcia: Robert Brykała; "Motor" 34/2015

Używany Hyundai Getz (2002-2008) - OPINIE O SAMOCHODACH

Hyundai Coupe (1996-2001) - SAMOCHODY UŻYWANE

Artykuł pochodzi z kategorii: Testy samochodów

Zobacz również

  • Lexus IS 200t Prestige – test

    Teoretycznie Lexus IS ma wszystko, by zagrozić rywalom. Szczególnie z silnikiem w duchu downsizingu i po ostatnim liftingu. A jak jest w rzeczywistości? więcej