Kia cee'd SW 1.6 CRDi GT Line – test

Piątek, 12 sierpnia 2016 (12:00)
Ten artykuł możesz przeczytać również w wersji mobilnej »

Nowa Kia cee'd już bez kompleksów może stawać w szranki z liderami klasy. Także jeżeli chodzi o wysokość ceny auta.

Zdjęcie

kia cee'd sw /Motor

Cee'd pierwszej generacji był solidnym, ale jednak dość przaśnym samochodem. Mocnym argumentem była tam cena. Zmieniło się to wraz z wprowadzeniem cee'da drugiej generacji, który stał się znacznie bardziej wyrafinowany, ale też droższy.

Zdjęcie

Deska rozdzielcza Kii Cee'd jest atrakcyjna. Jednak nie pod każdym względem optymalna... /Motor
Deska rozdzielcza Kii Cee'd jest atrakcyjna. Jednak nie pod każdym względem optymalna...
/Motor

Zdjęcie

...omyłkowo zamiast wyciszyć radio można zgasić silnik. /Motor
...omyłkowo zamiast wyciszyć radio można zgasić silnik.
/Motor

Zaprezentowana jesienią wersja po face liftingu jest już autem bardzo przyjemnym dla oka, ale w topowej wersji prawie dobija ceną do granicy 100 tys. zł. A to już wysoko stawia poprzeczkę oczekiwań.

Reklama

Nowa skrzynia biegów

Wraz z najmocniejszym dieslem 1.6 CRDi o mocy 136 KM oferowana jest dwusprzęgłowa skrzynia biegów 7DCT. Wcześniej wersja 6-biegowa była już montowana do benzynowych 1.6 GDI.

Wprawdzie silnik ma bardzo przyzwoitą moc jak na swoją pojemność, ale w połączeniu ze skrzynią dwusprzęgłową tworzy dość specyficzną parę.

Próba bardziej dynamicznego przyspieszania zawsze wywołuje redukcję biegu i wprowadzanie silnika na wysokie obroty, nieco na wzór jednostek benzynowych.

Subiektywnie można odnieść wrażenie, że jednostce brakuje nieco momentu obrotowego. Wartość 280 Nm to jakieś 40 Nm mniej niż dają do dyspozycji konkurencyjne jednostki dwulitrowe. W połączeniu z wynoszącą niemal półtorej tony masą własną sprawia to, że auto nie zachwyca dynamiką.

Zdjęcie

[1] Tapicerka wersji GT Line ma charakterystyczne przeszycia i szare wstawki. [2] Miejsca na tylnej kanapie nie brakuje. Przyzwoita jest też przestrzeń na nogi. /Motor
[1] Tapicerka wersji GT Line ma charakterystyczne przeszycia i szare wstawki. [2] Miejsca na tylnej kanapie nie brakuje. Przyzwoita jest też przestrzeń na nogi.
/Motor

Przyspieszenie do 100 km/h zajmuje niemal 11 s. Utrzymywanie przyzwoitego tempa jazdy oznacza ciągłe korzystanie z wyższych obrotów, a to z kolei powoduje, że wyniki zużycia paliwa zaczynają mocno odbiegać od deklaracji producenta. W mieście samochód nawet przekracza wtedy 7 l/100 km.

Zdjęcie

Pomimo deklarowanych 528 l, bagażnik jest raczej przeciętny. Pod podłogą jest schowek. /Motor
Pomimo deklarowanych 528 l, bagażnik jest raczej przeciętny. Pod podłogą jest schowek.
/Motor

Czy warto wybierać GT Line?

Już wersja L jest bogato wyposażona. Opcja GT Line, obejmująca m.in. bezkluczykowy dostęp, nawigację, 17-calowe koła i pakiet stylistyczny, kosztuje dodatkowe 6 tys. zł. Nie jest to dużo, ale obok skrzyni 7DCT to kolejny element przybliżający cenę auta do 100 tys. zł. To już się robi dość drogi kompakt.

Zdjęcie

Silnik 1.6 CRDi ma wystarczającą moc, ale brakuje mu nieco momentu obrotowego. /Motor
Silnik 1.6 CRDi ma wystarczającą moc, ale brakuje mu nieco momentu obrotowego.
/Motor

Dane techniczne, osiągi, testowe zużycie paliwa: Kia Cee'd SW 1.6 CRDi GT Line

 Kia Cee'd SW 1.6 CRDi GT Line
Silnikturbodiesel
Pojemność skokowa1582 cm3
Układ cylindrów/zaworyR4/16
Moc maksymalna136 KM/4000
Maks. moment obrotowy280 Nm/1500
Skrzynia biegówautomatyczna/7-biegowa
Napędprzedni
Dług./szer./wys.450/178/149 cm
Rozstaw osi265 cm
Masa/ładowność1485/555 kg
Pojemność bagażnika (min./maks.)528/1642 l
Poj. zbiornika paliwa53 l (ON)
Osiągi
Prędkość maksymalna197 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h10,9 s
Śr. zużycie paliwa wg producenta*5,1/4,0/4,4
Zużycie paliwa w teście*6,8/5,9/6,4
Cena95 540 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany (l/100 km)

KIA CEE'D SW 1.6 CRDi GT LINE: PLUSY I MINUSY

+ atrakcyjny wygląd
+ bogate wyposażenie
+ przestronne wnętrze
+ dość dobra jakość wykończenia

- przeciętna elastyczność silnika
- niezbyt niskie zużycie paliwa
- ograniczona pojemność bagażnika

Zdjęcie

W wersji GT Line tylne lampy są wykonane w technice LED, a wydech jest podwójny. /Motor
W wersji GT Line tylne lampy są wykonane w technice LED, a wydech jest podwójny.
/Motor

KIA CEE'D SW 1.6 CRDi GT LINE: PODSUMOWANIE

Kia cee’d 1.6 CRDi GT Line jest autem bez większych wad, ale jednak dość drogim.

Kia Cee'd SW 1.6 CRDi GT Line

liczba zdjęć: 80

Tekst: Marcin Klonowski, zdjęcia: Robert Brykała; "Motor" 4/2016

Kia cee'd GT – TEST

Używana Kia Sportage (2010-) – OPINIE O SAMOCHODACH

Artykuł pochodzi z kategorii: Testy samochodów

Zobacz również

  • Land Rover Discovery Sport TD4 HSE Luxury  – test

    Discovery Sport to dobry sposób na wyróżnienie się wśród SUV-ów premium klasy średniej. Niestety, wyróżnia się on także wysoką ceną. więcej