Land Rover Discovery Sport TD4 HSE Luxury – test

Środa, 5 lipca (15:00)
Ten artykuł możesz przeczytać również w wersji mobilnej »

Discovery Sport to dobry sposób na wyróżnienie się wśród SUV-ów premium klasy średniej. Niestety, wyróżnia się on także wysoką ceną.

Zdjęcie

W topowej odmianie HSE Luxury pakiet stylizacyjny „Dynamic – Nadwozie” kosztuje 12 310 zł (w tańszych wersjach – nawet 22 100 zł). /Motor
W topowej odmianie HSE Luxury pakiet stylizacyjny „Dynamic – Nadwozie” kosztuje 12 310 zł (w tańszych wersjach – nawet 22 100 zł).
/Motor

Po drogach w Polsce jeździ tak dużo średniej wielkości SUV-ów klasy premium, że nabywcy tych najpopularniejszych (Volvo XC60, Audi Q5, BMW X3, Mercedes GLC) właściwie wtapiają się w tłum.

Jest jednak dobry sposób na wyróżnienie się w tej klasie. Wystarczy wybrać Land Rovera Discovery Sport - SUV-a o wiele rzadziej spotykanego, który właściwie w niczym nie ustępuje najpopularniejszej czwórce.

Reklama

Zdjęcie

Porządnie wykończony kokpit ożywiają opcjonalne czerwone listwy po bokach konsoli. /Motor
Porządnie wykończony kokpit ożywiają opcjonalne czerwone listwy po bokach konsoli.
/Motor

Elegancko i wciąż - choć od debiutu minęły już ponad 2 lata - bardzo świeżo wyglądające nadwozie tego modelu kryje przestronną i świetnie wykończoną kabinę. Za dopłatą (5920 zł) może ona oferować trzeci rząd siedzeń, co dodatkowo wyróżnia Discovery Sport na tle bezpośrednich rywali.

Zdjęcie

Cztery tryby jazdy wpływają na pracę napędu, ułatwiając pokonywanie przeszkód terenowych. /Motor
Cztery tryby jazdy wpływają na pracę napędu, ułatwiając pokonywanie przeszkód terenowych.
/Motor

Zdjęcie

Menu ekranu centralnego okazuje się bardzo przyjazne użytkownikowi. /Motor
Menu ekranu centralnego okazuje się bardzo przyjazne użytkownikowi.
/Motor

Zawieszenie zestrojono stosunkowo sztywno, przez co na zniszczonych drogach podróżni odczuwają wstrząsy. Za to do prowadzenia trudno mieć uwagi - auto bardzo pewnie pokonuje zakręty, a ewentualna podsterowność ujawnia się późno i delikatnie.

180-konny diesel z bardzo dobrym 9-biegowym automatem zapewniają niezłe osiągi przy zupełnie rozsądnym zapotrzebowaniu na paliwo (spokojna jazda w trasie, z prędkością do 100 km/h, przynosi wynik 5,8 l na 100 km, w mieście zużycie rośnie do 8,8 l/100 km). Ta wersja silnikowa wydaje się optymalnym wyborem dla tego modelu.

Zdjęcie

Duże i wygodne fotele, mnóstwo miejsca nawet dla wysokich osób. /Motor
Duże i wygodne fotele, mnóstwo miejsca nawet dla wysokich osób.
/Motor

Zdjęcie

Ilością miejsca z tyłu Discovery Sport gromi bezpośrednich rywali. /Motor
Ilością miejsca z tyłu Discovery Sport gromi bezpośrednich rywali.
/Motor

Tego samego nie można powiedzieć o odmianie wyposażeniowej. O ile bazowa, Pure, jest atrakcyjnie wyceniona (186 400 zł to mniej niż trzeba zapłacić za konkurencyjne Q5 czy X3), o tyle topowa wersja HSE Luxury za 258 200 zł jest po prostu droga. Za tyle można już kupić większe i mocniejsze BMW X5. A auto na zdjęciach ma jeszcze sporo, i to wcale nie tanich, dodatków.

Dane techniczne, osiągi, dane testowe: Land Rover Discovery Sport TD4 HSE Luxury

 Land Rover Discovery Sport TD4 HSE Luxury
Silnikturbodiesel
Pojemność skokowa1999 cm3
Układ cylindrów/zaworyR4/16
Moc maksymalna180 KM/4000
Maks. moment obrotowy430 Nm/1750
Skrzynia biegówautomatyczna/9-biegowa
Napęd4x4
Dług./szer./wys.460/189/172 cm
Rozstaw osi274 cm
Masa/ładowność1884/756 kg
Pojemność bagażnika (min./maks.)541/1698 l
Poj. zbiornika paliwa54 l (ON)
Osiągi
Prędkość maksymalna188 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h8,9 s
Śr. zużycie paliwa wg producenta*6,3/4,7/5,3
Zużycie paliwa w teście*8,8/5,8/7,3
Cena258 200 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany (l/100 km)

LAND ROVER DISCOVERY SPORT TD4 HSE LUXURY: PLUSY I MINUSY

+ ciekawy wygląd
+ przestronna kabina
+ pewne prowadzenie
+ dobre osiągi
+ rozsądne zużycie paliwa
+ ponadprzeciętne zdolności terenowe (prześwit 21,2 cm, głębokość brodzenia 60 cm)

- wysoka cena testowanej wersji HSE Luxury
- przeciętny komfort jazdy

LAND ROVER DISCOVERY SPORT TD4 HSE LUXURY: PODSUMOWANIE

Zdjęcie

LRDS /Motor

Dobra alternatywa dla najpopularniejszych SUV-ów klasy premium. Choć raczej w tańszych wersjach.

Land Rover Discovery Sport TD4 HSE Luxury

liczba zdjęć: 56

Tekst: Marcin Laska, zdjęcia: Robert Brykała; "Motor" 5/2017

Używany Land Rover Discovery I (1989-1997) – OPINIE O SAMOCHODACH

Land Rover Discovery 2 – SAMOCHODY UŻYWANE

Używany Land Rover Discovery 3 (2004-2009) – OPINIE O SAMOCHODACH

Artykuł pochodzi z kategorii: Testy samochodów

Zobacz również

  • Mitsubishi ASX, Nissan Qashqai, Suzuki SX4 S-Cross, Toyota C-HR - porównanie

    Toyota od wielu lat oferuje sporego SUV-a RAV4, ale na kompaktowego crossovera kazała klientom długo czekać. Sprawdziliśmy, czy było warto. więcej