Peugeot 2008 1.2 PureTech 110 Allure – test

Czwartek, 15 grudnia 2016 (16:00)
Ten artykuł możesz przeczytać również w wersji mobilnej »

W kolejny rok produkcji crossover Peugeota wjeżdża z lepszym wyposażeniem i bardziej wyrazistym wyglądem. Ale czy to wystarczy na następne kilka lat obecności na rynku?

Zdjęcie

Odnowionego Peugeota 2008 najłatwiej rozpoznać po większej osłonie chłodnicy. Prześwit auta wynosi niezłe 16 cm. /Motor
Odnowionego Peugeota 2008 najłatwiej rozpoznać po większej osłonie chłodnicy. Prześwit auta wynosi niezłe 16 cm.
/Motor

W przypadku 2008 Francuzi mogą mówić o sporym sukcesie. Od momentu premiery w 2013 r. na całym świecie skusiło się na niego 515 tys. nabywców. Spora część pochodziła z Europy, gdzie ten model Peugeota jest trzecim najpopularniejszym crossoverem w bardzo wymagającym segmencie, do którego należą m.in. Nissan Juke i Renault Captur.

Zdjęcie

Kokpit praktycznie się nie zmienił. Obsługa jest łatwa, ale małą kierownicę trzeba umieścić nisko, aby nie zasłaniała zegarów na szczycie. /Motor
Kokpit praktycznie się nie zmienił. Obsługa jest łatwa, ale małą kierownicę trzeba umieścić nisko, aby nie zasłaniała zegarów na szczycie.
/Motor

Bardziej na czasie

Reklama

Auto po liftingu najłatwiej rozpoznać po wyraźnie powiększonej osłonie chłodnicy z przeniesionym na nią logo marki oraz zarezerwowanych dla odmiany Allure czarnych listwach na nadkolach. Pojawiły się też nowe aluminiowe obręcze kół oraz inne wypełnienie tylnych lamp.

Zdjęcie

Mocno wyprofilowane fotele są zaskakująco dobre. Regulacja oparcia – pokrętłem. Wysokim kierowcom będzie tu trochę ciasno. /Motor
Mocno wyprofilowane fotele są zaskakująco dobre. Regulacja oparcia – pokrętłem. Wysokim kierowcom będzie tu trochę ciasno.
/Motor

Mechanicznie 2008 się nie zmieniło. Otrzymało za to niedostępne dotąd elementy wyposażenia przydatne w ruchu miejskim. Są to: asystent parkowania, kamera cofania oraz system Active City Brake. Ten ostatni wymaga dopłaty 1000 zł (dostępny tylko w najbogatszej odmianie Allure) i do prędkości 30 km/h potrafi samoczynnie aktywować hamulce. Pomaga w ten sposób uniknąć zderzenia z innymi pojazdami lub ogranicza jego skutki.

Zdjęcie

Z tyłu 2008 nie rozpieszcza przestrzenią, ale dla dwóch pasażerów miejsca wystarczy. Niski tunel środkowy. /Motor
Z tyłu 2008 nie rozpieszcza przestrzenią, ale dla dwóch pasażerów miejsca wystarczy. Niski tunel środkowy.
/Motor

Ostatnia nowość w 2008 to multimedia pozwalające korzystać z funkcji MirrorLink oraz Apple CarPlay, dzięki czemu bez problemu współpracują ze smartfonami. Nie mniej ważny jest fakt, że system otrzymał bardziej przejrzyste menu, a jego dotykowy ekran wszelkie komendy wciela w życie bez wahania.

Znakomity napęd

1,2-litrowy, 110-konny silnik stanowi najlepszy kompromis między ceną a osiągami. Pomimo trzech cylindrów pracuje gładko. Choć czuć, że zastrzyk momentu obrotowego ujawnia się tu w okolicach 1800 obr./min, wcześniej jednostka Peugeota wcale nie jest ospała. Po drugiej stronie tej wartości chętnie wchodzi na obroty i nie protestuje przed zapędzaniem wskazówki obrotomierza w okolice czerwonego pola.

Zdjęcie

Bagażnik ma niski próg załadunku (63 cm nad ziemią) i niezłą pojemność (350-1194 l). /Motor
Bagażnik ma niski próg załadunku (63 cm nad ziemią) i niezłą pojemność (350-1194 l).
/Motor

Co ważne, hałas spod maski nigdy nie staje się nachalny, a osiągi są dobre. 100 km/h na liczniku pojawia się po 10,5 s, 140 km/h - po 21,5 s. Także elastyczność stanowi mocny punkt układu napędowego, jednak praca 5-biegowej przekładni nie zachwyca. Owszem, biegi wchodzą lekko i całkiem dokładnie, ale są mocno oddalone od siebie, a przy wrzucaniu "piątki" skrzynia delikatnie haczy.

Zużycie paliwa kształtuje się na rozsądnym poziomie. Osiągnięcie średniego wyniku w okolicach testowego 6,4 l/100 km nie jest żadnym wyczynem.

Zdjęcie

W odmianie Allure seryjne jest oświetlenie nastrojowe, w tym m.in. podsufitki (w postaci podłużnych linii). /Motor
W odmianie Allure seryjne jest oświetlenie nastrojowe, w tym m.in. podsufitki (w postaci podłużnych linii).
/Motor

Bez emocji

Odnowione 2008 jeździ tak jak do tej pory. Czyli łagodnie tłumi większość nierówności, nie przechyla się zbytnio w zakrętach i ma cicho pracujące zawieszenie. Układ kierowniczy zapewnia wystarczającą precyzję, a dobrze "skomponowane" ESP nie pozwala na zbyt ostre traktowanie auta na krętej drodze. Zresztą 2008 nawet do tego nie zachęca, każdą próbę "dociśnięcia śruby" zbywa piszczeniem swoich wielosezonowych opon typu Mud & Snow.

Dostępne razem z systemem Grip Control, poprawiają wprawdzie trakcję na luźnych nawierzchniach, ale zdecydowanie wydłużają drogę hamowania na asfalcie. 45 m na zatrzymanie się ze 100 km/h to o wiele za dużo. Renault Capturowi na to samo wystarcza... 36,5 m.

Mimo tego 2008 po liftingu to bardzo konkurencyjne auto.

Zdjęcie

Tylne lampy po liftingu tworzą jeszcze wyraźniejszy efekt 3D. 17-calowe obręcze aluminiowe wymagają dopłacenia 1100 zł. /Motor
Tylne lampy po liftingu tworzą jeszcze wyraźniejszy efekt 3D. 17-calowe obręcze aluminiowe wymagają dopłacenia 1100 zł.
/Motor

GRIP CONTROL - ZAMIAST NAPĘDU NA CZTERY KOŁA

Zdjęcie

Grip Control /Motor

System Grip Control, wymagający dopłaty 1000 zł, poprawia trakcję na różnych rodzajach nawierzchni. Oprócz opon typu Mud & Snow w jego skład wchodzi pokrętło dające wybór 1 z 4 trybów jazdy. [1] W tym ustawieniu system pozwala na uślizg obu przednich kół. [2] Tryb "błoto" przenosi jak najwięcej momentu obrotowego na koło o lepszej przyczepności. [3] "Normalny" służy do jazdy na co dzień. [4] W ustawieniu "śnieg" system na bieżąco "żongluje" napędem między kołami.

Zdjęcie

GC tryby /Motor

Zdjęcie

System ESP wyłącza się do prędkości 50 km/h. Po jej przekroczeniu uruchamia się automatycznie. /Motor
System ESP wyłącza się do prędkości 50 km/h. Po jej przekroczeniu uruchamia się automatycznie.
/Motor

PEUGEOT 2008 pod względem technicznym bazuje na modelu 208. W zeszłym roku otrzymał silniki PureTech.

Zdjęcie

Peugeot 2008 /Motor

PEUGEOT 2008 1.2 PURETECH 110: CENA NA TLE KONKURENTÓW

Citroen C4 Cactus 1.2 PT Rip Curl
110 KM, 0-100: 9,3 s
63 500 zł

Peugeot 2008 1.2 PureTech Active
110 KM, 0-100: 9,9 s
69 900 zł

Suzuki Vitara 1.6 VVT XLED
120 KM, 0-100: 11,5 s
78 900 zł

Dane techniczne, osiągi, dane testowe: Peugeot 2008 1.2 PureTech 110 Allure

 Peugeot 2008 1.2 PureTech 110 Allure
Silnikbenzynowy, turbo
Pojemność skokowa1199 cm3
Układ cylindrów/zaworyR3/12
Moc maksymalna110 KM/5500
Maks. moment obrotowy205 Nm/1750
Napędprzedni
Skrzynia biegówmanualna/5-biegowa
Długość/szerokość/wysokość416/174/156 cm
Rozstaw osi254 cm
Średnica zawracania11,2 m
Masa/ładowność1090/580 kg
Pojemność bagażnika (min./maks.)350/1194 l
Poj. zbiornika paliwa50 l (Pb 95)
Opony195/60 R16
Osiągi, zużycie paliwa (dane producenta)
Prędkość maksymalna191 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h9,9 s
Zużycie paliwa*5,3/3,9/4,4
Zasięg1140 km
Dane testowe
Przyspieszenie 0-100 km/h10,5 s
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)45,2 m 
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)44,8 m 
Poziom hałasu przy 100 km/h65,2 dB 
Zużycie paliwa*7,8/4,9/6,4
Rzeczywisty zasięg780 km
Cena76 600 zł
* miasto/trasa/cykl mieszany (l/100 km)
wynik na tle całego segmentu: dobry → przeciętny słaby

PEUGEOT 2008 1.2 PURETECH 110 ALLURE: PLUSY I MINUSY

+ dynamiczny silnik
+ umiarkowane zużycie paliwa
+ dobry ogólny komfort
+ niezła jakość

- zbyt długa droga hamowania
- niezbyt obszerna kabina
- praca przekładni

PEUGEOT 2008 1.2 PURETECH 110 ALLURE: PODSUMOWANIE

Zdjęcie

Peugeot 2008 /Motor

Peugeot 2008 po liftingu tylko zyskał. To nadal dobre i wygodne auto, a w wersji Allure - porządnie wyposażone.

Peugeot 2008 1.2 PureTech 110 Allure

liczba zdjęć: 54

Tekst: Maciej Struk, zdjęcia: Robert Brykała; "Motor" 35/2016

Używany Peugeot 3008 (2009-) – SAMOCHODY UŻYWANE

Peugeot 508 1.6 e-THP Active – TEST

Artykuł pochodzi z kategorii: Testy samochodów

Zobacz również