Peugeot 208 1.6 VTi Allure - test

Sobota, 20 października 2012 (08:00)
Ten artykuł możesz przeczytać również w wersji mobilnej »

Trzydrzwiowy, 120-konny Peugeot 208 nieźle wygląda, dobrze jeździ i mało pali.

Zdjęcie

Zawieszenie 208 jest sprężyste i dobrze tłumi nierówności polskich dróg. /Peugeot
Zawieszenie 208 jest sprężyste i dobrze tłumi nierówności polskich dróg.
/Peugeot
Peugeot 208 jest jedną z ciekawszych tegorocznych premier na naszym rynku. W wielkim teście miejskich samochodów "Motoru" zajął 2 miejsce na 17 modeli, ustępując tylko Kii Rio. Oceniana była wówczas wersja 5-drzwiowa z benzynowym silnikiem 1.4 95 KM. Peugeot jest jednak dostępny także z nadwoziem 3-drzwiowym, pod którego maską (w przypadku wersji wyposażenia Allure) pracować może benzynowa jednostka 1.6 VTi.

To najmocniejszy silnik bez turbodoładowania, jaki oferowany jest do "208". Ma 120 KM (1.6 THP z turbo osiąga 156 KM) i pozwala na rozpędzenie samochodu do 100 km/h w ok. 10 sekund. Przyzwoite osiągi nie są przy tym okupione wysokim zużyciem paliwa. Co ciekawe - zanotowane przez nas zapotrzebowanie na benzynę w mieście było nieco niższe od wynikającego z danych fabrycznych. W celu ograniczenia spalania, auto wyposażono w system sugerujący zmianę przełożeń (to rozwiązanie jest już niemal standardem w nowych modelach). Podczas spokojnej jazdy wrzucenie "czwórki" powinno jego zdaniem następować przy 50 km/h, a "piątki" przy 70 km/h.

Reklama

W parze z przyzwoitą ekonomiką idą niezłe właściwości jezdne - zawieszenie dobrze tłumi nierówności (chociaż zbytnio przy tym hałasuje), a auto chętnie reaguje na ruchy kierownicą.

Zdjęcie

Wnętrze jest nowoczesne i może się podobać. 208 ma najmniejszą kierownicę spośród wszystkich nowych aut miejskich (32 cm w pionie i 35 cm w poziomie). /Motor
Wnętrze jest nowoczesne i może się podobać. 208 ma najmniejszą kierownicę spośród wszystkich nowych aut miejskich (32 cm w pionie i 35 cm w poziomie).
/Motor

Jeśli chodzi o wnętrze, to na ilość miejsca dla kierowcy i podróżnych nie można narzekać. Co ważne - deskę rozdzielczą zaprojektowano tak, że pasażer siedzący z przodu nie zahacza o nią kolanami nawet przy niezbyt odsuniętym do tyłu fotelu. Pewnym problemem może być zajęcie miejsca na kanapie czy umieszczenie na niej fotelika dla dziecka - otwór powstający po przesunięciu przedniego fotela nie jest zbyt duży.

Na uwagę zasługuje bogate wyposażenie wersji Allure, obejmujące m.in. 6 airbagów, automatyczną klimatyzację dwustrefową, sportowe fotele, zestaw multimedialny z 7-calowym dotykowym monitorem i światła dzienne LED.

Peugeot 208 1.6 VTi Allure

liczba zdjęć: 7

Plusy:

  • przyzwoite osiągi nieokupione wysokim zużyciem paliwa;
  • wygodne fotele;
  • sprężyste zawieszenie dobrze tłumiące nierówności.

Minusy:

  • wieniec kierownicy częściowo zasłaniający zegary niższym osobom;
  • niezbyt wygodny dostęp do kanapy po przesunięciu foteli.

Dane techniczne: Peugeot 208 1.6 VTi Allure

Silnikbenzynowy
Pojemność skokowa1598 cm3
Układ cylindrów/zaworyR4/16
Moc maksymalna120 KM/6000
Maks. moment obrotowy160 Nm/4250
Skrzynia biegówman./5-biegowa
Napędprzedni
Poj. bagażnika (min./maks.)285/1076 l
Opony195/55 R16
Długość/szerokość/wysokość397/174/146 cm
Rozstaw osi254 cm
Osiągi
Prędkość maksymalna190 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h9,9 s
Zuż. paliwa wg producenta (miasto/trasa/średnie w l/100 km) 8,1/4,5/5,8
Zużycie paliwa w teście (miasto/trasa w l/100 km)7,8/5,3
Cena60 300 zł
Maciej Pobocha

Artykuł pochodzi z kategorii: Testy samochodów

Zobacz również