Peugeot 508 1.6 e-THP Active - test

Wtorek, 22 listopada 2016 (17:00)
Ten artykuł możesz przeczytać również w wersji mobilnej »

Podstawowy silnik benzynowy i bazowa wersja wyposażenia – czy to wystarczy do sprawnej i komfortowej jazdy?

Zdjęcie

Peugeot 508 prowadzi się pewnie, jedynie gdy koła na zakręcie trafią na większe nierówności tył delikatnie „przestawia”. /Motor
Peugeot 508 prowadzi się pewnie, jedynie gdy koła na zakręcie trafią na większe nierówności tył delikatnie „przestawia”.
/Motor

Osoby, które mają zamiar kupić Peugeota 508, ale nie chcą diesla, nie mają wyboru - jedynym silnikiem benzynowym jest 1.6 e-THP.

Dzięki turbodoładowaniu rozwija on bardzo przyzwoite 165 KM i 240 Nm. Ta druga wartość jest osiągana przy zaledwie 1400 obr./min, co pozwala autu bardzo płynnie się rozpędzać. Bez problemu można jechać np. na 4. biegu z prędkością ok. 50 km/h i gdy zajdzie potrzeba - przyspieszyć bez konieczności redukowania biegu.

Reklama

Zdjęcie

Wersja podstawowa wcale nie wygląda ubogo. Tylko w niej zastosowano klasyczny „ręczny”. /Motor
Wersja podstawowa wcale nie wygląda ubogo. Tylko w niej zastosowano klasyczny „ręczny”.
/Motor

Zdjęcie

[1] Kamera cofania jest opcjonalna – kosztuje 1000 zł. [2] Z tyłu są nawiewy i gniazdo 12V. /Motor
[1] Kamera cofania jest opcjonalna – kosztuje 1000 zł. [2] Z tyłu są nawiewy i gniazdo 12V.
/Motor

Silnik jest ponadto dobrze wyciszony i ma przyjemny dźwięk pracy. Dobrze czuje się także na wysokich obrotach, a gdy wykorzysta się jego pełen potencjał, "508" rozpędzi się do "setki" w czasie 8,6 s.

1.6 e-THP nie jest też specjalnie paliwożerny, np. w mieście potrzebuje nieco ponad 10 l/100 km.

Zdjęcie

Bardzo wygodne fotele. Ten kierowcy ma dwukierunkową regulację lędźwiową. /Motor
Bardzo wygodne fotele. Ten kierowcy ma dwukierunkową regulację lędźwiową.
/Motor

Zdjęcie

"508" nie jest najprzestronniejszy w klasie, ale miejsca jest tu wystarczająco dużo. /Motor
"508" nie jest najprzestronniejszy w klasie, ale miejsca jest tu wystarczająco dużo.
/Motor

Podstawowa wersja Active to dobra propozycja. Wyposażenie seryjne jest bogate (m.in. automatyczna klimatyzacja, wielofunkcyjna kierownica, tempomat), a do pełni szczęścia brakuje właściwie jedynie przednich czujników parkowania. Oferowane są one jako opcja, ale tylko w pakietach za 2 lub 3 tys. zł. Komu nie wystarczają halogenowe reflektory, może dopłacić 4500 zł do diodowych.

Zdjęcie

Bagażnik ma przeciętną pojemność 473 l i nieregularny kształt. /Motor
Bagażnik ma przeciętną pojemność 473 l i nieregularny kształt.
/Motor

Dane techniczne, osiągi, testowe zużycie paliwa: Peugeot 508 1.6 e-THP Active

 Peugeot 508 1.6 e-THP Active
Silnikbenzynowy, turbo
Pojemność skokowa1598 cm3
Układ cylindrów/zaworyR4/16
Moc maksymalna165 KM/6000
Maks. moment obrotowy240 Nm/1400
Skrzynia biegówmanualna/6-biegowa
Napędprzedni
Dług./szer./wys.483/183/146 cm
Rozstaw osi282 cm
Masa/ładowność1400/595 kg
Pojemność bagażnika473 l
Poj. zbiornika paliwa72 l (Pb 95)
Osiągi
Prędkość maksymalna210 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h8,6 s
Śr. zużycie paliwa wg producenta*7,7/4,7/5,8
Zużycie paliwa w teście*10,2/6,5/8,4
Cena96 200 zł**
*miasto/trasa/cykl mieszany (l/100 km); **cena w listopadzie 2106 - 98 200 zł

PEUGEOT 508 1.6 e-THP ACTIVE: PLUSY I MINUSY

+ wystarczająca przestronność
+ wygodne siedzenia
+ wysoka jakość wykonania
+ dobre prowadzenie i komfort jazdy

- zawieszenie lekko stuka na wybojach
- mało podręcznych schowków
- niezbyt praktyczny bagażnik

PEUGEOT 508 1.6 e-THP ACTIVE: PODSUMOWANIE

Zdjęcie

Peugeot 508 /Motor

Samochód dynamiczny, komfortowy, dobrze wyposażony oraz sensownie wyceniony.

Peugeot 508 1.6 e-THP Active

liczba zdjęć: 85

Tekst: Adam Szczepaniak, zdjęcia: Krzysztof Paliński; "Motor" 6/2016

Używany Peugeot 508 (2010-) – OPINIE O SAMOCHODACH

Peugeot 607 (1999-2010) – SAMOCHODY UŻYWANE

Artykuł pochodzi z kategorii: Testy samochodów

Zobacz również

  • Audi Q2 1.4 TFSI S tronic Sport - test

    Auta uterenowione to nie tylko aktualna moda, ale i przepis na sukces. Audi do swojej oferty właśnie wprowadziło kolejny model tego typu - niewielkie Q2. więcej