Porsche Boxster GTS PDK – test

Piątek, 14 sierpnia 2015 (05:40)
Ten artykuł możesz przeczytać również w wersji mobilnej »

Bazuje na znakomitym Porsche Boxsterze S. Nazywa się GTS i jest warte każdej złotówki.

Zdjęcie

Porsche Boxster GTS PDK /Motor

Te trzy litery w słowniku Porsche oznaczają najlepsze połączenie sportu z przydatnością na co dzień. GTS to szybsza wersja Boxstera S, wyróżniająca się m.in. silnikiem wzmocnionym o 15 KM, adaptacyjnym zawieszeniem obniżonym o 1 cm oraz 20-calowymi kołami.

Zdjęcie

Wysoka jakość, ale ergonomia – nie najlepsza. Kierownicą obszytą Alcantarą to opcja.
/Motor

Jak każdym kabrioletem, najlepiej podróżować nim z otwartym dachem. Operacja składania trwa 9 s i jest dozwolona podczas jazdy z prędkością do 50 km/h. A wtedy można rozkoszować się symfonią aktywnego układu wydechowego, zakłócaną przez "trzaski" przy odpuszczaniu gazu.

Zdjęcie

Sportowe fotele zapewniają fantastyczne warunki podróżującym.
/Motor

3,4-litrowy bokser moc oddaje liniowo, choć czuje się tym lepiej, z im większą prędkością kręci się jego wał korbowy - maksymalnie do 8000 obr./min. Opcjonalna przekładnia PDK, kosztująca 17 183 zł, biegi zmienia natychmiast, szczególnie w trybie jazdy "Sport Plus". Na dodatek, przy ostrej jeździe idealnie dobiera przełożenia.

Boxster GTS do 100 km/h rozpędza się w 4,7 s, co w dzisiejszych czasach już nie porywa. Tyle że w jego przypadku najważniejsze jest prowadzenie. A to absolutnie imponuje.

Fotel umieszczony praktycznie na podłodze, tuż przed tylnymi kołami sprawia, że kierowca niemal całym sobą odczuwa każdą zmianę kierunku jazdy. GTS jest przy tym bardzo zwinne i prowadzi się z precyzją skalpela. Idealny rozkład mas, dzięki centralnie umieszczonemu silnikowi, odpowiada za jego fantastyczne wyważenie. O jakiejkolwiek nerwowości, nawet na granicy przyczepności nie ma tu mowy. Auto posłusznie wykonuje wszelkie polecenia, pozwalając w pełni wykorzystać 330 KM. To genialne centrum rozrywki, które nie wymaga wielu wyrzeczeń podczas jazdy na co dzień.

GTS jest najlepszym kabrioletem w cenie poniżej 500 tys. zł. I choćby dlatego warto za niego zapłacić o 43 tys. zł więcej niż za Boxstera S.

Zdjęcie

Porsche Boxster /Motor

PORSCHE BOXSTER GTS PDK: PODSUMOWANIE

Plusy

  • ogromna frajda z jazdy,
  • wspaniały układ kierowniczy,
  • bardzo dobre osiągi,
  • świetna skrzynia PDK,
  • wystarczający komfort jazdy,
  • dwa bagażniki (150+130 l).

Minusy

  • wysoka cena zakupu,
  • bardzo droga przekładnia zautomatyzowana.

Boxster GTS to synonim frajdy z jazdy i jeden z najlepszych roadsterów świata.

Porsche Boxster GTS PDK

liczba zdjęć: 32

Dane techniczne i osiągi: Porsche Boxster GTS PDK

 Porsche Boxster GTS PDK
Silnikbenzynowy
Pojemność skokowa3436 cm3
Układ cyl./zaworyB6/24
Moc maksymalna330 KM/6700
Maks. moment obrotowy370 Nm/4500
Skrzynia biegówautomatyczna/7-biegowa
Napędtylny
Długość/szerokość/wysokość440/180/127 cm
Rozstaw osi248 cm
Masa/ładowność1375/310 kg
Pojemność bagażnika280 l
Pojemność zbiornika paliwa64 l (Pb 98)
Osiągi
Prędkość maksymalna279 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h*4,7 s
Śr. zużycie paliwa wg producenta**11,4/6,3/8,2
Zużycie paliwa w teście**12,7/8,4/10,6
Cena367 683 zł
 *z pakietem Sport+; **miasto/trasa/cykl mieszany (l/100 km)

Tekst: Maciej Struk, zdjęcia: Krzysztof Paliński, “Motor" 20/2015

Odchudzone Porsche Boxster Spyder - WIADOMOŚCI

Używane Porsche 911 (964, 993, 996) - OPINIE O SAMOCHODACH

Artykuł pochodzi z kategorii: Testy samochodów

Zobacz również

  • Toyota RAV4 Hybrid 4x4 Selection - test

    Siła trzech serc – dzięki wsparciu dwóch jednostek elektrycznych hybrydowa „ravka” łączy atuty SUV-ów z silnikami benzynowymi i dieslami. więcej