Volkswagen Caravelle 2.0 TDI – test

Poniedziałek, 20 czerwca 2016 (12:00)
Ten artykuł możesz przeczytać również w wersji mobilnej »

Wydłużone VW T6 Caravelle nawet z ośmioma pasażerami na pokładzie ma nadal możliwości przewozowe jak ciężarówka.

Zdjęcie

Pośrednia wersja Comfortline różni się od podstawowej lakierowanymi zderzakami, a od najwyższej – brakiem halogenów w przednim zderzaku. /Motor
Pośrednia wersja Comfortline różni się od podstawowej lakierowanymi zderzakami, a od najwyższej – brakiem halogenów w przednim zderzaku.
/Motor

Co jest wadą większości minivanów? To, że gdy wykorzystamy możliwość przewozu na pokładzie kompletu pasażerów, zostaje bardzo niewiele miejsca na bagaż. Tej wady pozbawiony jest VW Caravelle.

Zdjęcie

Deska rozdzielcza Caravelle ma już mało wspólnego z autem dostawczym. Jest tu jednak mnóstwo schowków. /Motor
Deska rozdzielcza Caravelle ma już mało wspólnego z autem dostawczym. Jest tu jednak mnóstwo schowków.
/Motor

A jeżeli jest to wersja z dłuższym rozstawem osi, to za trzecim rzędem foteli do dyspozycji jest ponad 1 metr kwadratowy podłogi bagażnika.

Reklama

Wersje Caravelle z zasady są przeznaczone do przewozu osób, ale najnowszy model szóstej generacji uciekł rzeczywiście daleko od towarowego przeznaczenia. Tylko liczne schowki i półeczki na desce rozdzielczej oraz charakterystyczna, dość pionowa pozycja za kierownicą budzą skojarzenia z autem dostawczym. Zarówno kształt deski rozdzielczej, wymiary koła kierownicy, jak i jakość wykończenia otoczenia kierowcy stawiają ten model w gronie minivanów.

Zdjęcie

Każda wersja Caravelle ma fotel kierowcy z regulacją wysokości. Miejsca jest pod dostatkiem praktycznie dla wszystkich pasażerów. /Motor
Każda wersja Caravelle ma fotel kierowcy z regulacją wysokości. Miejsca jest pod dostatkiem praktycznie dla wszystkich pasażerów.
/Motor

Skuteczne wygłuszenie silnika powoduje, że do uszu jadących dociera jedynie nienatarczywy pomruk. Dwulitrowe TDI serii EA189 o mocy 150 KM radzi sobie z tym ważącym blisko dwie tony T6 bardzo sprawnie. Obciążone jedynie kierowcą auto przyspiesza do 100 km/h w około 12 s. Dopiero przy załadunku masą około 600-700 kg odczuwa się lekkie spowolnienie. Dla tych bardzo wymagających jest zawsze wersja BiTDI o mocy 204 KM (0-100 km/h w 9,0 s).

Cechą charakterystyczną aut gamy Transportera są bardzo przyzwoite własności jezdne. Mało który minivan przechodzi tyle testów na torach doświadczalnych, co ten model.

Zdjęcie

Bagażnik jest ogromny. Ma długość 2 metrów przy dwóch rzędach foteli i 1,1 m przy 8 osobach (3 rzędy). /Motor
Bagażnik jest ogromny. Ma długość 2 metrów przy dwóch rzędach foteli i 1,1 m przy 8 osobach (3 rzędy).
/Motor

Jedynym problemem przy jeździe z wysokimi prędkościami jest wzrost zużycia paliwa. O ile przy prędkości 100 km/h auto spala ok. 7,5 l/100 km, o tyle przy 150 km/h można ten wynik podwoić.

Dane techniczne, osiągi, testowe zużycie paliwa: Volkswagen Caravelle 2.0 TDI

 Volkswagen Caravelle 2.0 TDI
Silnikturbodiesel
Pojemność skokowa1968 cm3
Układ cylindrów/zaworyR4/16
Moc maksymalna150 KM/3250
Maks. moment obrotowy340 Nm/1500
Skrzynia biegówmanualna/6-biegowa
Napędprzedni
Dług./szer./wys.530/190/199 cm
Rozstaw osi340 cm
Masa/ładowność2030/1050 kg
Pojemność bagażnika6700 l
Poj. zbiornika paliwa70 l (ON)
Osiągi
Prędkość maksymalna182 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h11,9 s
Śr. zużycie paliwa wg producenta*7,4/5,5/6,2
Zużycie paliwa w teście*9,6/7,6/8,6
Cena146 739 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany (l/100 km)

VOLKSWAGEN CARAVELLE 2.0 TDI: PLUSY I MINUSY

+ duża przestronność wnętrza i ogromny bagażnik
+ dobre wygłuszenie
+ dość wysoki komfort jazdy
+ oszczędny silnik

- wysoka cena zakupu
- dość drogie wyposażenie opcjonalne
- duża średnica skrętu (13 m)

Zdjęcie

Wersja o rozstawie osi wydłużonym o 40 cm (do 340 cm) wymaga dopłaty około 4600 zł. /Motor
Wersja o rozstawie osi wydłużonym o 40 cm (do 340 cm) wymaga dopłaty około 4600 zł.
/Motor

VOLKSWAGEN CARAVELLE 2.0 TDI: PODSUMOWANIE

Doskonałe ogniwo pośrednie pomiędzy minivanem, a autem niemal dostawczym.

Tekst: Marcin Klonowski, zdjęcia: Krzystof Paliński; "Motor" 2/2016

Używany Volkswagen Transporter T5 (2003-) – OPINIE O SAMOCHODACH

Volkswagen Sharan (1995-2010) – SAMOCHODY UŻYWANE

Używany Mercedes Vito/Viano W639 (2003-) – SAMOCHODY UŻYWANE


Artykuł pochodzi z kategorii: Testy samochodów

Zobacz również

  • Mazda 6 2.5 SkyActiv-G SkyPassion - test

    Zamiast kolejnego liftingu – drobne korekty. W kolejny sezon Mazda 6 wjeżdża z bogatszym wyposażeniem i skuteczniej wyciszoną kabiną. więcej