Volkswagen Sharan 2.0 TDI 184 DSG Highline – test

Czwartek, 26 stycznia (16:00)
Ten artykuł możesz przeczytać również w wersji mobilnej »

Nie jest najpiękniejszym autem na rynku, do tego naprawdę sporo kosztuje, ale dla ceniących funkcjonalność Sharan to prawie ideał.

Zdjęcie

VW Sharan /Motor

Gdyby oceniać samochody tylko pod względem przydatności dla rodziny, czołowe lokaty zajęłyby minivany. Ale nie te kompaktowe, w których z tyłu zmieszczą się tylko nieduże dzieci. Ani te największe, którymi trudno odnaleźć się w ciasnych miejskich uliczkach. Idealny kompromis oferują minivany klasy średniej - takie jak Volkswagen Sharan. Zwłaszcza z mocnym silnikiem Diesla.

Zdjęcie

Wnętrze Volkswagena Sharana jest do wyboru w trzech odsłonach – beżowej jak na zdjęciu (niezbyt praktyczna gdy wozi się dzieci), popielatej lub czarnej. /Motor
Wnętrze Volkswagena Sharana jest do wyboru w trzech odsłonach – beżowej jak na zdjęciu (niezbyt praktyczna gdy wozi się dzieci), popielatej lub czarnej.
/Motor

Zdjęcie

Górne boczne przyciski otwierają/zamykają tylną parę drzwi. Drugi od lewej na dole – zmienia sztywność zawieszenia. /Motor
Górne boczne przyciski otwierają/zamykają tylną parę drzwi. Drugi od lewej na dole – zmienia sztywność zawieszenia.
/Motor

Mistrz funkcjonalności

Reklama

Jak przystało na sporego minivana, Sharan ma dużą kabinę. Naprawdę dużą - w pierwszych rzędach wygodnie usiądą dwumetrowcy, w trzecim nie jest tak komfortowo, ale miejsca starczy tu dla osób o wzroście 190 cm.

Dostęp do wnętrza ułatwiają duże drzwi. Przednie są szeroko otwierane, tylne odsuwane - za dopłatą może się to odbywać elektrycznie. Podobnie jak obsługa wielkiej pokrywy bagażnika.

Sama przestrzeń bagażowa jest ogromna, 5 osób bez problemu spakuje się na wakacyjny wyjazd (ale siedem - co najwyżej na weekend). Jeśli miejsca na bagaż zabraknie, są jeszcze relingi dachowe oraz opcjonalny wysuwany hak holowniczy, pozwalający ciągnąć 2-tonowe przyczepy.

W kabinie jest też mnóstwo schowków - m.in. w podłodze, suficie i pod fotelami - a każdy rząd siedzeń ma do dyspozycji własne uchwyty na napoje.

Zdjęcie

Przednie fotele są duże i wygodne. Lewy za dopłatą może oferować masaż, prawy da się złożyć, co pozwala przewieźć Sharanem ładunki o długości ok. 2,5 m. /Motor
Przednie fotele są duże i wygodne. Lewy za dopłatą może oferować masaż, prawy da się złożyć, co pozwala przewieźć Sharanem ładunki o długości ok. 2,5 m.
/Motor

Zdjęcie

Trzy osobno regulowane fotele w 2. rzędzie mogą mieć zintegrowane foteliki dla dzieci. /Motor
Trzy osobno regulowane fotele w 2. rzędzie mogą mieć zintegrowane foteliki dla dzieci.
/Motor

Zdjęcie

Opcjonalne dwa siedzenia w trzecim rzędzie w miarę wygodnie mieszczą nawet wysokie osoby. /Motor
Opcjonalne dwa siedzenia w trzecim rzędzie w miarę wygodnie mieszczą nawet wysokie osoby.
/Motor

Osiągi dla bogatych

Testowany samochód napędza 184-konny diesel we współpracy z 6-stopniowym dwusprzęgłowym automatem. Dzięki temu kierowca nie musi planować każdego wyprzedzania - Sharan bardzo chętnie rozpędza się nawet z dużym obciążeniem.

Regulowane zawieszenie za 4460 zł (tryby wyraźnie różnią się sztywnością) zapewnia świetny komfort i bezpieczne prowadzenie - nieważne, czy na pokładzie jest jedna, czy 7 osób.

Z wszystkimi tymi zaletami Sharan mógłby być idealnym autem dla każdej rodziny... gdyby nie zaporowa cena. Topowy diesel z automatem występuje tylko w najbogatszej wersji Highline za 164,5 tys. zł (a cena doposażonego auta na zdjęciach to ok. 220 tys. zł).

Ale jest alternatywa - bliźniaczy Seat Alhambra, który z tym samym silnikiem, ale gorszym wyposażeniem można mieć za 149 tys. zł.

Zdjęcie

W trasie silnik zużywa zaledwie 5 l na 100 km, ale w mieście spalanie sięga 9 l/100 km. /Motor
W trasie silnik zużywa zaledwie 5 l na 100 km, ale w mieście spalanie sięga 9 l/100 km.
/Motor

Dane techniczne, osiągi, testowe zużycie paliwa: VW Sharan 2.0 TDI 184 DSG Highline

 Volkswagen Sharan 2.0 TDI 184 DSG Highline
Silnikturbodiesel
Pojemność skokowa1968 cm3
Układ cylindrów/zaworyR4/16
Moc maksymalna184 KM/3500
Maks. moment obrotowy380 Nm/1750
Skrzynia biegówautomatyczna/6-biegowa
Napędprzedni
Dług./szer./wys.485/190/175 cm
Rozstaw osi292 cm
Masa/ładowność1729/671 kg
Pojemność bagażnika (za 7/5/2 os.)300/955/2297 l
Poj. zbiornika paliwa70 l (ON)
Osiągi, zużycie paliwa
Prędkość maksymalna213 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h8,9 s
Śr. zużycie paliwa wg producenta*6,1/4,8/5,3
Zużycie paliwa w teście*8,8/5,0/6,9
Cena164 490 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany (l/100 km)

VOLKSWAGEN SHARAN 2.0 TDI 184 DSG HIGHLINE: PLUSY I MINUSY

+ przestronne i wyjątkowo funkcjonalne wnętrze
+ świetne osiągi
+ wysoki komfort
+ elektryczna obsługa drzwi i pokrywy bagażnika
+ pewne prowadzenie
+ nieduże zużycia paliwa w ruchu pozamiejskim

- wysoka cena
- drogie opcje
- przeciętny design

VOLKSWAGEN SHARAN 2.0 TDI 184 DSG HIGHLINE: PODSUMOWANIE

Zdjęcie

VW Sharan /Motor

Szkoda, że takich minivanów jest coraz mniej. Sharan to niemal idealne auto dla rodzin.

Volkswagen Sharan 2.0 TDI 184 DSG Highline

liczba zdjęć: 44

Tekst: Marcin Laska, zdjęcia: Robert Brykała; "Motor" 47/2016

Volkswagen Sharan (1995-2010) – SAMOCHODY UŻYWANE

Volkswagen Caravelle 2.0 TDI – TEST

Artykuł pochodzi z kategorii: Testy samochodów

Zobacz również

  • Audi Q2 1.4 TFSI S tronic Sport - test

    Auta uterenowione to nie tylko aktualna moda, ale i przepis na sukces. Audi do swojej oferty właśnie wprowadziło kolejny model tego typu - niewielkie Q2. więcej