Hyundai i20 po faceliftingu - pierwsza jazda

Poniedziałek, 28 maja 2012 (13:52)
Ten artykuł możesz przeczytać również w wersji mobilnej »

Zmieniony przód i tył nadwozia oraz oszczędny, 3-cylindrowy silnik diesla. Dzięki liftingowi miejski model Hyundaia ma większe szanse na rynku.

Zdjęcie

Hyundai i20 debiutował w 2009 roku, jako następca modelu Getz. /Motor
Hyundai i20 debiutował w 2009 roku, jako następca modelu Getz.
/Motor
Trzy lata obecności modelu na rynku, zwłaszcza w klasie aut miejskich, to dużo. Dlatego Hyundai postanowił odmłodzić i20. Zmieniono przód i tył, z boku auto jest prawie nie do odróżnienia od poprzednika. Stylistyka nawiązuje do większego modelu i30, a płaskie reflektory o nieregularnych kształtach i nowy, sześciokątny grill nadają autu wesołego wyglądu.

Lepsza jakość
W środku jest dużo miejsca z przodu i zdecydowanie mniej z tyłu - jak to w autach miejskich. Kokpit jest bardzo czytelny, instynktownie trafia się na odpowiednie przyciski. Co więcej, w odróżnieniu od poprzedniego modelu, wnętrze zostało wykonane z niezłych materiałów. Auto otrzymało też kilka rozwiązań z klasy wyższej: światła LED do jazdy dziennej, sensor deszczu, automatyczne światła, a za dopłatą system bezkluczykowy i układ start/stop. Oryginalnie wygląda też ekran kamery cofania wbudowany w lusterko wsteczne. Nowy Hyundai i20 oferowany będzie w 10 kolorach nadwozia, z nowymi wzorami tapicerki i felg, a kierowca otrzyma na niego 5 lat gwarancji.

Hyundai i20 oferuje cztery silniki do wyboru. Dwa benzynowe 1.2/85 KM i 1.4/100 KM oraz dwa turbodiesle 1.4/90 KM i 1.1/75 KM. Ten ostatni to trzycylindrowa jednostka, charakteryzująca się wyjątkowo niskim zużyciem paliwa.

Głównie do miasta
Nowy i20 najlepiej czuje się w mieście. Wspomaganie elektryczne i duże szyby ułatwiają manewrowanie na zatłoczonych ulicach, a kamera cofania pomaga przy parkowaniu. Najlepiej sprawdzi się tu podstawowy silnik benzynowy - jest wystarczająco dynamiczny. Auto ma dość twardo zestrojone zawieszenie, dzięki czemu prowadzi się przewidywalnie, nawet przy szybkiej jeździe. Podróżowanie po autostradzie z prędkością 140 km/h nie męczy specjalnie ani kierowcy ani samochodu. Nieco gorzej wypada komfort jazdy po drogach o gorszej nawierzchni a także przeciętne wyciszenie kabiny. Auto okazuje się stosunkowo głośne, i to zarówno z silnikami diesla, jak i benzynowymi.

Hyundai i20 po faceliftingu

liczba zdjęć: 6

Reklama

Andrzej Bieńkowski

Dane techniczne: Hyundai i20 po faceliftingu

Wersja1.2 16V1.4 16V1.1 CRDi1.4 CRDi
Silnikbenzynowybenzynowyturbodieselturbodiesel
Pojemność skokowa1248 cm31396 cm31120 cm31396 cm3
Układ cylindrów/zaworyR4/16R4/16R3/12R4/16
Moc maksymalna85 KM/6000100 KM/550075 KM/400090 KM/4000
Maks. moment obrotowy120 Nm/4000137 Nm/4200180 Nm/1750220 Nm/1500
Osiągi
Prędkość maksymalna168 km/h181 km/h168 km/h174 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h12,7 s11,6 s15,7 s13,5 s
Zużycie paliwa (miasto/trasa/średnie w l/100 km)6,1/4,2/4,97,0/4,2/5,24,6/3,4/3,84,9/3,6/4,1

Artykuł pochodzi z kategorii: Pierwsze jazdy

Zobacz również

  • Volkswagen Sharan 2.0 TDI 184 DSG Highline – test

    Nie jest najpiękniejszym autem na rynku, do tego naprawdę sporo kosztuje, ale dla ceniących funkcjonalność Sharan to prawie ideał. więcej