Hyundai Santa Fe - pierwsza jazda

Piątek, 14 września 2012 (14:09)
Ten artykuł możesz przeczytać również w wersji mobilnej »

Santa Fe to jeden z ważniejszych elementów strategii sukcesu Hyundaia.

Zdjęcie

Kabina nowego Hyundaia Santa Fe mieści do 7 pasażerów. Nowoczesny design zastąpił typowo koreańską zdobność. /Hyundai
Kabina nowego Hyundaia Santa Fe mieści do 7 pasażerów. Nowoczesny design zastąpił typowo koreańską zdobność.
/Hyundai

Zdjęcie

Poprzednia generacja Hyundaia Santa Fe, produkowana w latach 2006-2012.
/Hyundai

Już w pierwszej swej generacji Hyundai Santa Fe zdobył wielu fanów, a druga uczyniła go poważnym graczem na rynku SUV-ów. Trzecie wcielenie ma być pełnym sukcesem. Do walki rusza uzbrojony w przejrzystą, kanciastą stylistykę i nowoczesną technikę.

Reklama

Wykończony wysokiej jakości tworzywami kokpit w kabinie mogącej pomieści do 7 pasażerów robi bardzo dobre pierwsze wrażenie. Podobnie jak świadomość wyposażenia auta w mnogość systemów mających wesprzeć kierowcę w unikaniu kolizji - lub, gdy już do niej dojdzie, redukcji jej skutków.

Zdjęcie

Kokpit jest ogicznie uporządkowany i wykonany z materiałów robiących bardzo dobre wrażenie – zarówno w dotyku, jak i z wyglądu.
/Hyundai

Wśród układów podnoszących bezpieczeństwo znajdziemy m.in. aktywną maskę silnika, aktywny tempomat, asystenta pasa i martwego kąta lusterek, a także choćby kolanowy airbag. Kompletnie niezrozumiałe jest natomiast, dlaczego nowemu Santa Fe poskąpiono wyposażenia w oszczędzający paliwo system start-stop.

Do napędzania auta można wybrać jedną z trzech jednostek: dwóch turbodiesli (2.0, 150 KM lub 2.2, 197 KM) i jednego benzynowca (2.4, 192 KM). Przeniesienie napędu odbywać się może poprzez 6-stopniową skrzynię manualną lub takiż automat - na przednie koła oraz (automatycznie dołączane) tylne.

Pierwsze jazdy objęły egzemplarze ze 197-konnym dieslem, w wersji manualnej i automatycznej. Silnik jest bardzo mocny przy każdych obrotach i każdej prędkości, skrzynia manualna wymaga sporo siły podczas przełączania bardzo precyzyjnych biegów.

Automat wyraźnie podnosi komfort jazdy Santa Fe, ale jeszcze bardziej, bo aż o 1 litr na 100 km - jego zużycie paliwa.

Hyundai Santa Fe

liczba zdjęć: 20

opr. Maciej Pertyński

Dane techniczne: Hyundai Santa Fe

Wersja2.4 VVT2.0 CRDI 2.2 CRDI
Silnikbenz.turbodieselturbodiesel
Pojemność skokowa2359 cm31995 cm32199 cm3
Układ cylindrów/zaworyR4/16R4/16R4/16
Moc maksymalna192 KM/6300150 KM/4000197 KM/3800
Maks. moment obrotowy242 Nm/4250383 Nm/1800421 Nm/1800
Osiagi
Prędkość maksymalna190 km/h187 km/h190 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h10,0 s11,0 s9,4 s
Zużycie paliwa
(miasto/trasa/śrerdnie w l/100 km)
11,8/6,9/8,78,1/4,9/6,17,1/4,7/5,6
Cena-129 900 zł (2WD)157 900 zł (4WD)

Artykuł pochodzi z kategorii: Pierwsze jazdy

Zobacz również