Opel Mokka - pierwsza jazda

Poniedziałek, 23 lipca 2012
Ten artykuł możesz przeczytać również w wersji mobilnej »

Opel o "kawowej" nazwie to pierwszy niemiecki mały SUV.

Zdjęcie

Choć nowe auto Opla nie ma zbyt dużych rozmiarów, wygląda na większe. /Opel
Choć nowe auto Opla nie ma zbyt dużych rozmiarów, wygląda na większe.
/Opel
Choć nazwa nowego Opla może budzić zdziwienie lub rozbawienie, auto jest całkiem poważne. Zresztą, w Oplu mają na tego typu żarty odpowiedź - nazwa nie ma znaczenia, jeśli auto jest dobre. Sprawdźmy, czy tak jest naprawdę.

Nowy mały SUV Opla jest produkowany w Korei, ale większość jego elementów jest dziełem europejskich inżynierów. W Ruesselsheim powstały silniki, napęd, zawieszenie, hamulce, ESP, a także wytłumienie nadwozia i siedzenia Mokki.

Początkowo w sprzedaży znajdą się trzy odmiany: benzynowe 1.6 i 1.4 Turbo oraz turbodiesel 1.7. Ta pierwsza będzie dostępna wyłącznie z przednim napędem, dwie pozostałe także w wersji 4x4.

Mokka ma 4,28 m długości i 1,66 m wysokości, ale auto wygląda na większe. Podwyższona pozycja za kierownicą ułatwia wsiadanie; zdecydowanie godne polecenia są ergonomiczne siedzenia - mają spore możliwości regulacji i są bardzo obszerne. Z przodu miejsca jest sporo, a odmiana Innovation jest świetnie wykończona, choć przecież to samochód z serii przedprodukcyjnej. Nic tu nie trzeszczy ani nie skrzypi.

Zdjęcie

Nieco podwyższona pozycja za kierownicą, czytelne okrągłe wskaźniki i – podobnie jak w innych modelach Opla – trochę przeładowana przyciskami konsola środkowa. /Motor
Nieco podwyższona pozycja za kierownicą, czytelne okrągłe wskaźniki i – podobnie jak w innych modelach Opla – trochę przeładowana przyciskami konsola środkowa.
/Motor

1,4-litrowy silnik zapewnia dobre osiągi, także w wersji z napędem na cztery koła. W odróżnieniu od spokrewnionej Merivy, Mokka ma elektryczne wspomaganie układu kierowniczego. Działa ono bardzo precyzyjnie, nie wymaga wiele siły, nie ma problemu z wyczuciem, co dzieje się z kołami nawet gdy samochód jest wyposażony w 18-calowe ogumienie.

Także do Mokki Opel oferuje wysuwany z tylnego zderzaka bagażnik na rowery. Jeszcze nie wiadomo, ile nowość będzie kosztować w naszym kraju, w Niemczech za najtańszą Mokkę (1.6) trzeba zapłacić 18 990 euro. Najdroższa wersja - 1.7 CDTI 4x4 - to wydatek 25 380 euro.

Opel Mokka

liczba zdjęć: 19

Reklama

Witold Blady

Dane techniczne: Opel Mokka

Wersja1.61.4 TURBO 4X41.7 CDTI
Silnikbenzynowybenzynowy, turboturbodiesel
Pojemność skokowa1598 cm31364 cm31686 cm3
Układ cylindrów/zaworyR4/16R4/16R4/16
Moc maksymalna115 KM/6000140 KM/4900130 KM/4000
Maks. moment obrotowy155 Nm/4000200 Nm/1850300 Nm/2000
Osiagi
Prędkość maksymalna170 km/h186 km/h187 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h12,5 s9,9 s9,9 s
Zużycie paliwa
(miasto/trasa/średnie w l/100 km)
8,6/5,3/6,58,3/5,1/6,35,8/4,1/4,7

Artykuł pochodzi z kategorii: Pierwsze jazdy

Zobacz również

  • Seat Arona 1.0 TSI 115 Xcellence - test

    Mimo wysypu miejskich crossoverów Arona nie musi obawiać się rywali. Ale czy nie powinna bać się klienta z kalkulatorem w ręku? więcej