Citroen C4 Picasso 2.0 HDi Exclusive - test

Piątek, 26 października 2012 (10:33)
Ten artykuł możesz przeczytać również w wersji mobilnej »

C4 Picasso można byłoby określić mianem samochodu dla rodziny. Jest tylko jedno "ale".

Zdjęcie

Citroen C4 Picasso wyróżnia się ogromną przednią szybą, której górna krawędź zachodzi na dach. /Motor
Citroen C4 Picasso wyróżnia się ogromną przednią szybą, której górna krawędź zachodzi na dach.
/Motor
Obszerne wnętrze, pojemny bagażnik, spora liczba różnej wielkości schowków (w tym na podszybiu i w podłodze przed drugim rzędem siedzeń) - na pierwszy rzut oka Citroen C4 Picasso spełnia wszystkie wymagania stawiane autu rodzinnemu.

Problem pojawia się w momencie, gdy samochodem ma podróżować małe dziecko w foteliku ustawionym tyłem do kierunku jazdy. Kiedy znajdzie się on na siedzeniu pasażera z przodu, przestrzeni na nogi zaczyna brakować dla osoby zajmującej miejsce za małym pasażerem. Gdy fotelik zostanie umieszczony na jednym ze skrajnych miejsc z tyłu, niewygodnie siedzi się kierowcy lub pasażerowi z przodu.

Zdjęcie

Elektroniczne zegary umieszczone są centralnie - w innych modelach (C4, C5) Citroen odchodzi od tego rozwiązania. /Motor
Elektroniczne zegary umieszczone są centralnie - w innych modelach (C4, C5) Citroen odchodzi od tego rozwiązania.
/Motor

Reklama

Gdyby nie ten mankament, do rodzinnego charakteru francuskiego minivana trudno byłoby mieć zastrzeżenia. Samochód z powodzeniem sprawdza się w długich trasach, m.in. dzięki komfortowym fotelom i zawieszeniu dobrze tłumiącemu nierówności (choć przeszkadzają stuki podczas ich pokonywania). Możliwość składania i przesuwania każdego z trzech tylnych foteli pozwala na różnorodną konfigurację wnętrza i dostosowanie pojemności bagażnika do aktualnych potrzeb. Dostęp do spakowanych przedmiotów ułatwia otwierana tylna szyba.

Wyposażenie wersji Exclusive obejmuje m.in. Modubox, czyli koszyk, który po wyjęciu z auta przydaje się do pakowania zakupów, a rozłożony w bagażniku umożliwia transport mniejszych przedmiotów, dzięki czemu nie przesuwają się one podczas jazdy. Standardem są ponadto: układ ESP, 6 poduszek powietrznych, tempomat, LED-owe światła dzienne, automatyczna klimatyzacja dwustrefowa oraz rozpylacz zapachów. Za 3900 zł można dokupić szklany dach o imponującej powierzchni 1,2 m2, a nawigacja z kolorowym ekranem wymaga dopłaty w wysokości 3500 zł.

Citroen C4 Picasso 2.0 HDi Exclusive

liczba zdjęć: 7

W celu obniżenia zużycia paliwa auto wyposażono w system podpowiadający, kiedy zmienić bieg i na jaki. Wrzucenie "piątki" jest sugerowane przy ok. 70 km/h, a "szóstki" przy 90 km/h. W mieście na przejechanie 100 km C4 Picasso 2.0 HDi potrzebuje ok. 7,8 l, a w trasie - 5,7 l.

Według cennika wersja Exclusive kosztuje 108 600 zł, ale tradycyjnie dla Citroena oferowany jest znaczny rabat i auto można kupić o 25 000 zł taniej - za 83 000 zł.

Plusy:
Możliwość przesuwania i składania każdego z tylnych foteli, pojemny bagażnik, spora liczba schowków, bogate wyposażenie.

Minusy:
Niezbyt precyzyjny układ kierowniczy, stuki dobiegające z zawieszenia podczas pokonywania nierówności.

Dane techniczne: Citroen C4 Picasso 2.0 HDi Exclusive

Silnikturbodiesel
Pojemność skokowa1997 cm3
Układ cylindrów/zaworyR4/16
Moc maksymalna150 KM/3750
Maks. moment obrotowy340 Nm/2000
Napędprzedni
Skrzynia biegówman./6-biegowa
Pojemność bagażnika (min./maks.)500/1734 l
Opony215/50 R17
Wymiar (dł./szer./wys.)447/183/168 cm
Rozstaw osi273 cm
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna195 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h9,9 s
Zużycie paliwa wg producenta (miasto/trasa/średnie w l/100 km)7,4/4,9/5,8
Średnie zużycie paliwa w teście (miasto/trasa w l/100 km)7,8/5,7

Maciej Pobocha

Artykuł pochodzi z kategorii: Testy i porównania

Zobacz również

  • Audi Q2 1.4 TFSI S tronic Sport - test

    Auta uterenowione to nie tylko aktualna moda, ale i przepis na sukces. Audi do swojej oferty właśnie wprowadziło kolejny model tego typu - niewielkie Q2. więcej