Fiat Bravo 1.6 Multijet 120 KM Street - test

Poniedziałek, 18 marca 2013 (11:00)
Ten artykuł możesz przeczytać również w wersji mobilnej »

Street jest topową odmianą wyposażenia Fiata Bravo z rocznika 2013. Co oferuje?

Zdjęcie

Fiat Bravo 1.6 Multijet 120 KM Street /Motor

Od najbogatszej wersji wyposażenia można oczekiwać sporej liczby dodatków wliczonych w cenę samochodu. Pod tym względem Street z jednej strony nie sprawia zawodu (standardem są m.in. dwustrefowa klimatyzacja automatyczna, skórzana tapicerka czy system Hi-Fi ze wzmacniaczem, subwooferem i 8 głośnikami), a z drugiej pozostawia nieco do życzenia. Dopłacić trzeba bowiem np. za czujniki parkowania (3050 zł przód-tył) czy tempomat (1100 zł), które konkurencja oferuje gratis w topowych odmianach swoich aut (m.in. Oplu Astrze, Toyocie Auris czy Kii Cee'd).

Zdjęcie

W skład wyposażenia wchodzą m.in. dwustrefowa automatyczna klimatyzacja, kierownica i gałka dźwigni zmiany biegów pokryte skórą oraz system Blue&Me z zestawem głośnomówiącym Bluetooth i sterowaniem w kole kierownicy.
/Motor

Wersja Street dostępna jest z silnikiem benzynowym 1.4 T-Jet 120 KM oraz dieslem 1.6 Multijet 120 KM (z filtrem cząstek stałych). W przypadku jednostki wysokoprężnej na uwagę zasługuje niewygórowane zapotrzebowanie na paliwo, chociaż zbliżenie się do wyniku fabrycznego, wynoszącego w trasie 3,9 l/100 km, wydaje się mało realne - i to mimo stosowania się do podpowiedzi komputera pokładowego w kwestii wyboru biegu. Znacznie bliższe rzeczywistości są rezultaty na poziomie 4,6 l/100 km.

Reklama

Co ważne - dźwięk pracy 120-konnego diesla nie jest natarczywy, a osiągi są na przyzwoitym poziomie. Maksymalny moment obrotowy (300 Nm) jest dostępny od 1500 do 4000 obr./min, dzięki czemu sprawne przyspieszanie, np. podczas wyprzedzania, nie wymaga częstego redukowania biegów.

Jeśli chodzi o wnętrze, to o ile z przodu siedzi się dość wygodnie (pomijając spore szanse na uderzenie kolanem o kolumnę kierownicy), o tyle z tyłu zdecydowanie brakuje miejsca na nogi dorosłych pasażerów.

Standardowa cena Bravo 1.6 Multijet 120 KM Street z rocznika 2013 wynosi 82 990 zł. Obecnie auto objęte jest promocją i można je kupić za 77 990 zł.

Fiat Bravo 1.6 Multijet 120 KM Street

liczba zdjęć: 7

Fiat Bravo 1.6 Multijet 120 KM Street: plusy

  • bogate wyposażenie,
  • niewygórowane zapotrzebowanie na paliwo,
  • cicha praca silnika wysokoprężnego.


Fiat Bravo 1.6 Multijet 120 KM Street: minusy

  • niezbyt dużo miejsca z tyłu na nogi,
  • kolumna kierownicy wyprofilowana tak, że często uderza w nią kolanami.

Dane techniczne: Fiat Bravo 1.6 Multijet 120 KM Street

Silnikturbodiesel
Pojemność skokowa1598 cm3
Układ cylindrów/zaworyR4/16
Moc maksymalna120 KM/4000
Maks. moment obrotowy300 Nm/1500
Skrzynia biegówman./6-biegowa
Napędprzedni
Pojemność bagażnika400/1175 l
Długość/szerokość/wysokość434/179/150 cm
Rozstaw osi260 cm
Opony225/45 R17
Osiągi
Prędkość maksymalna195 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h10,5 s
Zuż. paliwa wg producenta (miasto/trasa/średnie w l/100 km) 6,0/3,9/4,6
Zużycie paliwa w teście (miasto/trasa w l/100 km)6,2/4,6
Cena82 990 zł

Tekst: Maciej Pobocha, zdjęcia: Robert Brykała

Fiat 500 by Gucci - TEST

Używany Fiat Panda (2003-2012) - OPINIE

Artykuł pochodzi z kategorii: Testy i porównania

Zobacz również