Hyundai Equus VS460 - test

Poniedziałek, 27 sierpnia 2012 (13:00)
Ten artykuł możesz przeczytać również w wersji mobilnej »

Reprezentacyjna limuzyna Hyundaia to model nieznany w naszym kraju. Na rodzimym rynku oznacza najwyższy poziom prestiżu.

Zdjęcie

Hyundai Equus VS460 /Motor

W europejskich realiach jest normą, że prezes dużej firmy sam prowadzi swój samochód. W Azji jest to absolutnie nie do pomyślenia. Każdy, kto odniósł choć częściowy sukces finansowy, w pierwszej kolejności inwestuje w limuzynę z kierowcą. Dlatego rację bytu mają od dawna wielkie sedany wytwarzane tylko na azjatyckie rynki wewnętrzne. W Korei nazwa Equus znana jest od 1999 r. (pierwsza generacja miała przedni napęd).

Obecna ofensywa modelowa koncernu Kia-Hyundai obejmuje także linię luksusowych modeli, dla których zaprojektowano, nową platformę z napędem na tylne koła. Nie ma tu mowy o turbo czy hybrydzie. Prestiż zapewnia tylko klasyczny silnik V8. W przypadku Equusa ma on pojemność 4,6 litra i rozwija moc 385 KM, a łączy się tylko z automatyczną skrzynią biegów o 6 przełożeniach. W USA dostępna jest również odmiana 5-litrowa o mocy ok. 452 KM.

Reklama

Cytat

Equusa używa prezydent Korei Południowej oraz prezes UEFA Michel Platini

Zdjęcie

Miejsce pracy kierowcy Zaskakujące: wielki ekran, ale liczba obsługiwanych za jego pośrednictwem funkcji jest minimalna. Brak nawigacji.
/Motor

Do pracy!

Kierowca Equusa to po prostu pracownik, którego rolą jest wozić pracodawcę. Nie ma on żadnych zbytecznych udogodnień. Oczywiście stosuje się elektrycznie sterowane fotele przednie z pamięcią ustawienia, podgrzewaniem i wentylacją, ale tablica przyrządów jest dość prosta i gdyby nie drewno, wyglądałaby jak z samochodu klasy średniej. W testowanym egzemplarzu nie ma nawet nawigacji. Jest za to zawieszenie pneumatyczne, które pozwala wybrać tryb komfortowy lub sportowy.

Zupełnie inaczej rzecz ma się z tyłu. Na prawym fotelu zasiada prezes. Ma do dyspozycji masaż uruchamiany pilotem, pełną regulację nawiewów i ustawień audio w konsoli między fotelami, lodówkę i rozkładany ekran, identyczny jak ten umieszczony w tablicy przyrządów z przodu. Na lewym tylnym fotelu masażu już nie przewidziano.

Uwaga, nie za szybko

Hyundai Genesis 3.8 V6 GDi HTRAC - test

Jeśli limuzyna, to tylko renomowanej marki. Taki typowo europejski stereotyp próbuje przełamać Hyundai za pomocą Genesisa. I ma ku temu sporo argumentów. czytaj więcej

Z przyspieszeniem od 0 do 100 km/h w 7 sekund, Equus nie jest najszybszym przedstawicielem swojej klasy. Ale tak naprawdę to dobrze, bo przy wyższych prędkościach Equus nie prowadzi się zbyt stabilnie. Zaskakuje dużymi zmianami toru jazdy nawet przy delikatnych ruchach kierownicą. Nie jest też szczególnie cichy - przy 100 km/h poziom hałasu w dB osiąga identyczną wartość, co w... Kii Sorento 2.2 CRDi. Fatalnie wypadł w próbach hamowania - przy rozgrzanych hamulcach potrzebował aż 43,6 m na zatrzymanie się ze 100 km/h do zera. Po raz kolejny trzeba jednak podkreślić, że to kwestie bez większego znaczenia, gdy weźmie się pod uwagę przeznaczenie pojazdu.

W USA Equus kosztuje niecałe 60 tys. dolarów. Mercedes klasy S - 95 tys. W Europie sprzedaż tego modelu nie jest przewidywana.

Hyundai Equus VS460

liczba zdjęć: 16

Opinia kierowcy Equusa

Zdjęcie

Pan Ryszard od dwóch lat jeździ Equusem, wożąc ambasadora Korei Południowej. „Samochód jest niezwykle komfortowy, a przez 2 lata nie zdarzyła się żadna usterka. Zaletą jest możliwość bardzo łagodnego hamowania, podczas gdy w Mercedesie klasy S hamulec działa bardziej skokowo. Equus zużywa ok. 16-18 l/100 km w mieście” – mówi pan Ryszard. /Motor
Pan Ryszard od dwóch lat jeździ Equusem, wożąc ambasadora Korei Południowej. „Samochód jest niezwykle komfortowy, a przez 2 lata nie zdarzyła się żadna usterka. Zaletą jest możliwość bardzo łagodnego hamowania, podczas gdy w Mercedesie klasy S hamulec działa bardziej skokowo. Equus zużywa ok. 16-18 l/100 km w mieście” – mówi pan Ryszard.
/Motor

Dane techniczne: Hyundai Equus VS460

 Hyundai Equus
Silnikbenzynowy
Pojemność skokowa4627 cm3
Układ cylindrów/zaworyV8/32
Układwzdłużny
Zasilaniewtrysk wielopunktowy
Moc maksymalna385 KM/6500
Maks. moment obrotowy452 Nm/3500
Napędtylny
Skrzynia biegówaut./6-biegowa
Hamulce (przód/tył)tarczowe went./tarcz.
Zawieszenie przedniewielowahaczowe
Zawieszenie tyłwielowahaczowe
Długość/szerokość/wysokość516/189/149 cm
Rozstaw osi304 cm
Średnica zawracania12,1 m
Masa/ładowność2035/485 kg
Pojemność bagażnika475 l
Pojemność zbiornika paliwa77 l (Pb 95)
Opony245/50 R18
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna250 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h6,5 s
Zużycie paliwa (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)15,7/10,2/13,1
Dane testowe
Przyspieszenie 0-100 km/h7,0 s
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)42,0 m
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)43,6 m
Poziom hałasu przy 100 km/h64,3 dB
Zużycie paliwa (miasto/trasa w l/100 km)16,3/11,9
Zasięg rzeczywisty546 km
Cena wersji podstawowej*niedostępny
Cenaniedostępny

Tekst: Tymon Grabowski, zdjęcia: Krzysztof Paliński

Mercedes S 350 BlueTEC L - TEST

Audi A8 3.0 TDI Clean Diesel quattro - TEST

Artykuł pochodzi z kategorii: Testy i porównania

Zobacz również

  • Mazda 6 2.5 SkyActiv-G SkyPassion - test

    Zamiast kolejnego liftingu – drobne korekty. W kolejny sezon Mazda 6 wjeżdża z bogatszym wyposażeniem i skuteczniej wyciszoną kabiną. więcej