Mazda 3 2.0 Sport - test

Czwartek, 26 lipca 2012 (15:07)
Ten artykuł możesz przeczytać również w wersji mobilnej »

Mieszcząca się między bazową 1.6, a topową MPS, Mazda 3 2.0 łączy zalety obu wersji.

Zdjęcie

Druga generacja Mazdy 3 zadebiutowała w 2009 r. Dwa lata później przeprowadzono facelifting modelu. /Mazda
Druga generacja Mazdy 3 zadebiutowała w 2009 r. Dwa lata później przeprowadzono facelifting modelu.
/Mazda
Niedawno przeprowadzony lifting Mazdy 3 był bardzo nieznaczny – zmieniono kształt przedniego i tylnego zderzaka. Modernizację widać także we wnętrzu – wskaźniki są teraz podświetlone na biało, dzięki czemu zniknął kontrast między wyświetlaczami u góry konsoli środkowej. Wcześniej jeden z nich był biały, drugi czerwony. Teraz, choć ich kolory wciąż nie są identyczne, wygląda to dużo lepiej. Między prędkościomierzem i obrotomierzem pojawił się wskaźnik podpowiadający, w którym momencie należy zmienić bieg. Szkoda, że nie dodano takiego, który pokazywałby temperaturę płynu chłodniczego. Trzeba zadowolić się niewielką niebieską kontrolką, która gaśnie, gdy płyn się nagrzeje.

Zdjęcie

Czarna tablica przyrządów wygląda ponuro. Na szczęście jasna tapicerka ożywia wnętrze.
/Mazda

Oszczędny w mieście
Dwulitrowy silnik benzynowy nie zapewnia może piorunujących osiągów, ale ma całkiem niezłą elastyczność. I – co może być pewnego rodzaju zaskoczeniem – w mieście potrafi zużywać mniej paliwa niż obiecuje producent. W sprzyjających warunkach (niewielkie korki) i przy spokojnym operowaniu pedałem gazu można uzyskać wyniki na poziomie 8-8,5 l/100 km. W trasie odnotować rezultaty zgodne z zapewnieniami Mazdy jest dużo trudniej.

Reklama

Cena bez zmian
Warto podkreślić, że lifting nie wpłynął na cenę samochodu, co niestety nie znaczy że Mazda 3 Sport 2.0 jest tania. 88 900 zł to sporo, zwłaszcza gdy odnieść ją do konkurentów. Honda Civic 1.8 Sport kosztuje 78 600 zł, a Ford Focus Trend Sport 1.6 EcoBoost – 76 650 zł. Na pocieszenie dla miłośników Mazdy – wyposażenie wersji Sport jest wyjątkowo bogate. Do standardu należą ksenonowe reflektory z doświetlaniem zakrętów, system bezkluczykowy, tempomat, system audio Bose czy układ monitorowania martwego pola lusterek.

Plusy:
bogate wyposażenie (także z zakresu bezpieczeństwa), dobre osiągi, niezbyt wysokie zużycie paliwa w mieście

Minusy:
wysoka cena, skromny wybór silników, wersji wyposażenia i opcji, niewielki bagażnik (w odmianie z subwooferem)

Witold Blady

Dane techniczne: Mazda 3 2.0 Sport

Silnikbenzynowy
Pojemność skokowa1999 cm3
Układ cylindrów/zaworyR4/16
Moc maksymalna150 KM/6200
Maks. moment obrotowy191 Nm/4500
Napędprzedni
Skrzynia biegówman./6-biegowa
Pojemność bagażnika340 l
Opony205/50 R17
Wymiar (dł./szer./wys.)446/175,5/147 cm
Rozstaw osi264 cm
Osiągi
Prędkość maksymalna206 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h10,4 s
Zużycie paliwa wg producenta (miasto/trasa/średnie w l/100 km)9,1/5,3/6,7
Średnie zużycie paliwa w teście (miasto/trasa w l/100 km)8,3/5,6
Cena90 400 zł

Artykuł pochodzi z kategorii: Testy i porównania

Więcej na temat:samochody | Mazda | Mazda 3

Zobacz również

  • Audi Q2 1.4 TFSI S tronic Sport - test

    Auta uterenowione to nie tylko aktualna moda, ale i przepis na sukces. Audi do swojej oferty właśnie wprowadziło kolejny model tego typu - niewielkie Q2. więcej