Peugeot Partner Tepee 1.6 e-HDi - test

Czwartek, 20 grudnia 2012 (11:10)
Ten artykuł możesz przeczytać również w wersji mobilnej »

Odświeżony Partner Tepee to doskonałe auto rodzinne, szczególnie dla pięciu osób.

Zdjęcie

Peugeot Partner Tepee 1.6 e-HDi Outdoor nie lubi dziurawych dróg. /Motor
Peugeot Partner Tepee 1.6 e-HDi Outdoor nie lubi dziurawych dróg.
/Motor

Ktoś może zapytać: po co komu auto o gabarytach małego dostawczaka, skoro na świecie jest tyle modeli kombi. Jednak odpowiedzieć na to można również pytaniem: w którym kombi na tylnej kanapie usiądą wygodnie trzy osoby albo da się przypiąć trzy foteliki dziecięce? Ze świecą szukać. A Partner ma o 10 cm szersze wnętrze niż typowy kompakt i z tego powodu dysponuje fenomenalną przestronnością. Niezależnie składane tylne fotele (dopłata 700 zł) zapewniają wygodę (mają regulowany kąt oparcia) i pozwalają elastycznie kształtować przestrzeń ładunkową.

Zdjęcie

Deska rozdzielcza nie każdemu się spodoba, ale jest bardzo praktyczna. Ma dużo schowków. Denerwuje tylko ekran LCD, którego nie da się wyłączyć.
/Motor

Wraz z opcją "przeszklony dach" za 2900 zł otrzymuje się bardzo praktyczny schowek podwieszony pod sufitem w tylnej części auta. Dzięki niemu można zagospodarować przestrzeń, która zwykle jest niewykorzystana. Zasuwane otwory w przedniej części tego schowka oraz półka nad przednią szybą pozwalają przewieźć pod sufitem dłuższe przedmioty. Co ważne - całość nie ogranicza widoczności do tyłu. Oszczędny silnik 1.6 e-HDi dysponuje mocą zaledwie 92 KM, co powoduje, że manewry wyprzedzania trzeba planować z pewnym zapasem. Dla bardziej wymagających w odwodzie jest zawsze wersja 1.6 HDi 115 KM.

Reklama

Mimo pakietu "Na wszystkie drogi", obejmującego m.in. utwardzone zawieszenie oraz system Grip Control, pozwalający blokować dyferencjał - Partner nie lubi dziurawych dróg. Z kolei na gładkich jak stół asfaltowych zakrętach też nie ma przesadnej przyczepności. To ewentualne kierunki do dalszego dopracowywania tego bardzo udanego modelu.

Peugeot Partner Tepee 1.6 e-HDi Outdoor

liczba zdjęć: 8

Plusy:

  • przestronne wnętrze,
  • bardzo szerokie miejsca z tyłu,
  • mnóstwo przemyślnych schowków,
  • bogate wyposażenie,
  • niskie zużycie paliwa.


Minusy:

  • niezbyt dobre trzymanie drogi na zakrętach,
  • zawieszenie wrażliwe na wyboje,
  • ograniczone osiągi,
  • niewyłączalny ekran LCD.

Dane techniczne: Peugeot Partner Tepee 1.6 e-HDi Outdoor

Silnikturbodiesel
Pojemność skokowa1560 cm3
Układ cylindrów/zaworyR4/8
Moc maksymalna92 KM/4000
Maks. moment obrotowy230 Nm/1750
Skrzynia biegówman./5-biegowa
Napędprzedni
Poj. bagażnika (min./maks.)675/3000 l
Opony215/55 R16
Długość/szerokość/wysokość438/181/186 cm
Rozstaw osi273 cm
Osiągi
Prędkość maksymalna165 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h14,3 s
Zuż. paliwa wg producenta (miasto/trasa/średnie w l/100 km) 5,1/4,5/4,8
Zużycie paliwa w teście (miasto/trasa w l/100 km)7,0/5,4
Cena75 850 zł

Tekst: Marcin Klonowski, zdjęcia: Krzysztof Paliński

Peugeot dostanie wsparcie od rządu Francji - WIADOMOŚCI

Artykuł pochodzi z kategorii: Testy i porównania

Zobacz również

  • Nissan X-Trail 2.0 dCi Xtronic 4x4 Tekna - test

    SUV klasy średniej Nissana wreszcie otrzymał jednostkę napędową, jakiej potrzebował – dwulitrowego turbodiesla o mocy 177 KM. więcej