Renault Koleos 2.0 dCi 4x4 aut. - test

Czwartek, 15 listopada 2012 (09:11)
Ten artykuł możesz przeczytać również w wersji mobilnej »

Koleos, obok Fluence i Latitude, to przedstawiciel "koreańskiej linii modelowej" Renault. Po trzech latach od debiutu przeszedł facelifting.

Zdjęcie

Lifting ograniczył się w zasadzie do przedniej części nadwozia. Co ciekawe, nowy przód nie upodobnił Koleosa do innych modeli gamy Renault. /Motor
Lifting ograniczył się w zasadzie do przedniej części nadwozia. Co ciekawe, nowy przód nie upodobnił Koleosa do innych modeli gamy Renault.
/Motor
Renault, podobnie jak pozostali francuscy producenci, "przespało" boom na kompaktowe SUV-y i zaistniało w tej klasie dopiero w 2008 roku. Wówczas zaprezentowano model Koleos - auto, które jest produkowane w Korei przez koncern Samsung i sprzedawane tam pod nazwą QM5. Koleos nie zyskał w Europie rynkowej popularności i po trzech latach Renault zdecydowało się na lifting tego modelu.

Zdjęcie

Mocny punkt Koleosa to staranne wykończenie wnętrza i wysokogatunkowe tworzywa. Pozycję za kierownicą i widoczność należy uznać za dobre. /Motor
Mocny punkt Koleosa to staranne wykończenie wnętrza i wysokogatunkowe tworzywa. Pozycję za kierownicą i widoczność należy uznać za dobre.
/Motor

Kosmetyczne zmiany
Zmiany, jakim poddano Koleosa są niewielkie i najlepiej widoczne w przedniej części nadwozia - zmieniono grill i kształt przednich świateł. Modernizacja ani nie upodobniła Koleosa do innych modeli Renault, ani nie jest utrzymana w najnowszym stylu marki, który zapowiada zaprezentowane właśnie Twingo. Jeśli zasłoni się logo marki na masce, trudno domyślić się, że to Renault.

Reklama

We wnętrzu znanych dla marki akcentów jest już znacznie więcej. Konsola środkowa, panel klimatyzacji czy też nawigacja obsługiwana za pomocą wygodnego pokrętła - te rozwiązania zaczerpnięto z francuskich modeli Renault.

Dobre wrażenie sprawiają też materiały wykończeniowe, czy seryjna w wersji Privilege skórzana tapicerka.

Przy okazji liftingu, z europejskiej gamy silnikowej usunięto benzynową jednostkę 2,5 l. Obecnie oferowany jest tylko diesel 2.0 dCi w dwóch wersjach mocy: 150 i 175 KM. Obie występują w połączeniu z napędem 4x4. Ten napęd to zresztą mocna strona Koleosa. System All Mode-i to sprawdzone rozwiązanie, znane z uterenowionych modeli Nissana.

Kierowca ma do wyboru trzy tryby pracy: napęd tylko na przednią oś, automatycznie dołączany napęd tylnej osi lub stały napęd 4x4 (tylko do prędkości 40 km/h).

Renault Koleos 2.0 dCi 4x4 aut.

liczba zdjęć: 8

Mocny punkt to silnik
Dobre oceny zbiera 150-konny silnik Koleosa. Nasze redakcyjne pomiary wykazały, że SUV Renault uzyskuje lepszy wynik przyspieszenia od 0 do 100 km/h niż deklaruje producent. Osiągi byłyby jeszcze lepsze, gdyby nie automatyczna skrzynia biegów, której praca jest daleka od ideału. Automat zbyt mocno szarpie przy zmianie biegów i wyraźnie podnosi zużycie paliwa. Ponad 10 l/100 km w ruchu miejskim to słaby wynik. Lepiej zdecydować się na wersję ze skrzynią manualną. Zużycie paliwa będzie mniejsze, osiągi jeszcze lepsze, a cena niższa o 7 tys. zł.

Dane techniczne: Renault Koleos 2.0 dCi 4x4 aut.

Silnikturbodiesel
Pojemność skokowa1995 cm3
Układ cylindrów/zaworyR4/16
Moc maksymalna150 KM/4000
Maks. moment obrotowy320 Nm/2000
Napęd4x4
Skrzynia biegówaut./6-biegowa
Hamulce (przód/tył)tarczowe went./tarcz.
Średnica zawracania11,6 m
Masa/ładowność1709/591 kg
Pojemność bagażnika (min./maks.)450/1380 l
Pojemność zbiornika paliwa65 l (ON)
Opony225/55 R18
Wymiar (dł./szer./wys.)452/187/170 cm
Rozstaw osi269 cm
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna180 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h12,3 s
Zużycie paliwa (miasto/trasa/średnie w l/100 km)8,8/6,2/7,1
Emisja dwutlenku węgla186 g/km
Dane testowe
Przyspieszenie 0-100 km/h11,8 s
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)39,8 m
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)40,0 m
Poziom hałasu przy 100 km/h66,6 dB
Zużycie paliwa (miasto/trasa w l/100 km)10,5/7,5
Cena114 410 zł

Wojtek Jurko

Artykuł pochodzi z kategorii: Testy i porównania

Zobacz również

  • Mazda CX-5 2.0 AWD SKY-G SkyPassion - test

    Nowa Mazda CX-5 wyraźnie nawiązuje do poprzednika, ale jest praktycznie pod każdym względem od niego lepsza – ładniejsza, wygodniejsza i lepiej wykonana. więcej