Skoda Fabia 1.6 TDI Monte Carlo - test

Wtorek, 23 października 2012 (13:00)
Ten artykuł możesz przeczytać również w wersji mobilnej »

Wygląd Fabii Monte Carlo sugeruje, że ma się do czynienia z autem sportowym. To tylko pozory.

Zdjęcie

Trudno oprzeć się wrażeniu, że Skoda Fabia Monte Carlo to samochód sportowy. /Motor
Trudno oprzeć się wrażeniu, że Skoda Fabia Monte Carlo to samochód sportowy.
/Motor
Czerwony lakier plus dach, lusterka, felgi, grill, spojler i ozdobne listwy w kolorze czarnym. A do tego przyciemniane szyby, kierunkowskazy i wnętrze reflektorów. Z takim pakietem stylizacyjnym Skoda Fabia Monte Carlo wygląda oryginalnie. Trudno się przy tym oprzeć wrażeniu, że to samochód sportowy. Jednak poza utwardzonym zawieszeniem i głębiej wyprofilowanymi fotelami, ta wersja miejskiej Skody ma niewiele wspólnego z autami o wysokich osiągach, w tym Fabią RS z silnikiem rozwijającym 180 KM.

Zdjęcie

Kierownica oraz dźwignie zmiany biegów i hamulca ręcznego pokryto skórą. Na pedałach są nakładki z nierdzewnej stali. /Motor
Kierownica oraz dźwignie zmiany biegów i hamulca ręcznego pokryto skórą. Na pedałach są nakładki z nierdzewnej stali.
/Motor

Pod maską odmiany Monte Carlo może pracować jednostka o mocy co najwyżej 105 KM - benzynowa 1.4 lub diesel 1.6. W tym drugim przypadku o sportowym charakterze można zdecydowanie zapomnieć. Oczekujący na bonus w postaci superniskiego zużycia paliwa (które obiecuje producent w danych fabrycznych) także mogą być nieco rozczarowani. O katalogowym spalaniu w trasie na poziomie 3,6 l/100 km czy 5,1 l/100 km w mieście trzeba zapomnieć. Podczas testu wyniosło ono odpowiednio 4,8 l i 6,4 l/100 km, i to mimo stosowania się do sugestii dotyczących zmiany biegów - wrzucania 4. przy ok. 50 km/h i 5. mniej więcej przy 70 km/h. Silnik jest za to nieźle wyciszony - głośniej zaczyna pracować dopiero powyżej 3000 obrotów/min, co jak na diesla jest dobrym wynikiem.

Skoda Fabia 1.6 TDI Monte Carlo

liczba zdjęć: 5

Reklama

Zastrzeżeń nie można mieć do pracy zawieszenia. Dzięki zamianie jego charakterystyki na nieco twardszą, szybsze pokonywanie zakrętów nie skutkuje przechyłami nadwozia. Dostępne za dopłatą 17-calowe felgi z niskoprofilowymi oponami wyglądają naprawdę efektownie, ale ujemnie wpływają na komfort podróżowania - pokonywane nierówności są wyraźnie odczuwane.

Plusy:

Atrakcyjny wygląd, dobre wyciszenie wnętrza, wygodne fotele, pojemny i ustawny bagażnik, bogate wyposażenie.

Minusy:

Niezbyt precyzyjnie pracująca skrzynia biegów, zużycie paliwa sporo wyższe niż wynika to z danych fabrycznych.

Dane techniczne: Skoda Fabia 1.6 TDI Monte Carlo

Silnikturbodiesel
Pojemność skokowa1598 cm3
Układ cylindrów/zaworyR4/8
Moc maksymalna105 KM/4400
Maks. moment obrotowy250 Nm/1500
Napędprzedni
Skrzynia biegówman./5-biegowa
Pojemność bagażnika (min./maks.)315/1180 l
Opony205/40 R17
Wymiar (dł./szer./wys.)400/164/150 cm
Rozstaw osi245 cm
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna188 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h10,9 s
Zużycie paliwa wg producenta (miasto/trasa/średnie w l/100 km)5,1/3,6/4,2
Średnie zużycie paliwa w teście (miasto/trasa w l/100 km)6,4/4,8
Cena66 200 zł

Maciej Pobocha

Artykuł pochodzi z kategorii: Testy i porównania

Więcej na temat:Skoda | Skoda Fabia

Zobacz również