Kolejne rozdanie Euro NCAP

Czwartek, 28 listopada 2013 (13:00)
Ten artykuł możesz przeczytać również w wersji mobilnej »

Organizacja Euro NCAP poddała testom zderzeniowym kolejne nowe modele samochodów. Tym razem nie zabrakło zaskoczeń.

Zdjęcie

Zadowolone z wyników testów zderzeniowych Maserati stworzyło reklamę limuzyny Ghibli pod hasem "bezpieczeństwo nie jest luksusem". /Maserati
Zadowolone z wyników testów zderzeniowych Maserati stworzyło reklamę limuzyny Ghibli pod hasem "bezpieczeństwo nie jest luksusem".
/Maserati

Powtórne testy przeszedł Mercedes Citan, który tym razem uzyskał 4 zamiast 3 gwiazdek, m.in. dzięki zmianom na liście wyposażenia. 4 gwiazdki zdobyły także nowości BMW i Nissana - i3 oraz Note. Na obu ocenach zaważyły przeciętne wyniki za ochronę pieszych, a elektryczny samochód z Monachium otrzymał dodatkowo nie najlepszą notę za wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa (m.in. brak powiadomienia o niezapiętych pasach z tyłu).

BMW i3: 4 gwiazdki

Reklama

Zdjęcie

BMW i3: ochrona dorosłych (od lewej: pasażer, kierowca, uderzenie boczne autem, uderzenie w tył); skala: zielony - dobra, żółty - odpowiednia, pomarańczowy - niewielka, brązowy - słaba, czerwony - bardzo słaba /Euro NCAP
BMW i3: ochrona dorosłych (od lewej: pasażer, kierowca, uderzenie boczne autem, uderzenie w tył); skala: zielony - dobra, żółty - odpowiednia, pomarańczowy - niewielka, brązowy - słaba, czerwony - bardzo słaba
/Euro NCAP
  • bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 86%
  • bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 81%
  • bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 57%
  • ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 55%

 

BMW i3 - test zderzeniowy Euro NCAP

Ford EcoSport: 4 gwiazdki

Zdjęcie

Ford EcoSport: ochrona dorosłych (od lewej: pasażer, kierowca, uderzenie boczne autem, uderzenie w tył); skala: zielony - dobra, żółty - odpowiednia, pomarańczowy - niewielka, brązowy - słaba, czerwony - b. słaba /Euro NCAP
Ford EcoSport: ochrona dorosłych (od lewej: pasażer, kierowca, uderzenie boczne autem, uderzenie w tył); skala: zielony - dobra, żółty - odpowiednia, pomarańczowy - niewielka, brązowy - słaba, czerwony - b. słaba
/Euro NCAP
  • bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 93%
  • bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 77%
  • bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 58%
  • ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 55%

 

Ford EcoSport - test zderzeniowy Euro NCAP

Ford Tourneo Connect: 5 gwiazd

Zdjęcie

Ford Tourneo Connect: ochrona dorosłych (od lewej: pasażer, kierowca, uderzenie boczne autem, uderzenie w tył); skala: zielony - dobra, żółty - odpowiednia, pomarańczowy - niewielka, brązowy - słaba, czerwony - b. słaba /Ford
Ford Tourneo Connect: ochrona dorosłych (od lewej: pasażer, kierowca, uderzenie boczne autem, uderzenie w tył); skala: zielony - dobra, żółty - odpowiednia, pomarańczowy - niewielka, brązowy - słaba, czerwony - b. słaba
/Ford
  • bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 94%
  • bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 85%
  • bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 62%
  • ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 70%

 

Ford Tourneo Connect - test zderzeniowy Euro NCAP

Infiniti Q50: 5 gwiazdek

Zdjęcie

Infiniti Q50: ochrona dorosłych (od lewej: pasażer, kierowca, uderzenie boczne autem, uderzenie w tył); skala: zielony - dobra, żółty - odpowiednia, pomarańczowy - niewielka, brązowy - słaba, czerwony - b. słaba /Euro NCAP
Infiniti Q50: ochrona dorosłych (od lewej: pasażer, kierowca, uderzenie boczne autem, uderzenie w tył); skala: zielony - dobra, żółty - odpowiednia, pomarańczowy - niewielka, brązowy - słaba, czerwony - b. słaba
/Euro NCAP
  • bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 86%
  • bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 85%
  • bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 67%
  • ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 81%

 

Infiniti Q50 - test zderzeniowy Euro NCAP

Maserati Ghibli: 5 gwiazdek


Zdjęcie

Maserati Ghibli: ochrona dorosłych (od lewej: pasażer, kierowca, uderzenie boczne autem, uderzenie w tył); skala: zielony - dobra, żółty - odpowiednia, pomarańczowy - niewielka, brązowy - słaba, czerwony - b. słaba /Euro NCAP
Maserati Ghibli: ochrona dorosłych (od lewej: pasażer, kierowca, uderzenie boczne autem, uderzenie w tył); skala: zielony - dobra, żółty - odpowiednia, pomarańczowy - niewielka, brązowy - słaba, czerwony - b. słaba
/Euro NCAP
  • bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 95%
  • bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 79%
  • bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 74%
  • ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 81%

 

Maserati Ghibli - test zderzeniowy Euro NCAP

Mazda 3: 5 gwiazdek

Zdjęcie

Mazda 3: ochrona dorosłych (od lewej: pasażer, kierowca, uderzenie boczne autem, uderzenie w tył); skala: zielony - dobra, żółty - odpowiednia, pomarańczowy - niewielka, brązowy - słaba, czerwony - b. słaba /Euro NCAP
Mazda 3: ochrona dorosłych (od lewej: pasażer, kierowca, uderzenie boczne autem, uderzenie w tył); skala: zielony - dobra, żółty - odpowiednia, pomarańczowy - niewielka, brązowy - słaba, czerwony - b. słaba
/Euro NCAP
  • bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 93%
  • bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 86%
  • bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 65%
  • ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 81%

 

Mazda 3 - test zderzeniowy Euro NCAP

Mercedes Citan Kombi: 4 gwiazdek (ocena zmodyfikowana)

Zdjęcie

Mercedes Citan: ochrona dorosłych (od lewej: pasażer, kierowca, uderzenie boczne autem, uderzenie w tył); skala: zielony - dobra, żółty - odpowiednia, pomarańczowy - niewielka, brązowy - słaba, czerwony - b. słaba /Euro NCAP
Mercedes Citan: ochrona dorosłych (od lewej: pasażer, kierowca, uderzenie boczne autem, uderzenie w tył); skala: zielony - dobra, żółty - odpowiednia, pomarańczowy - niewielka, brązowy - słaba, czerwony - b. słaba
/Euro NCAP
  • bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 79%
  • bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 81%
  • bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 56%
  • ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 70%

 

Mercedes Citan Kombi - test zderzeniowy Euro NCAP

Mitsubishi Outlander PHEV: 5 gwiazdek

Zdjęcie

Mitsubishi Outlander PHEV: ochrona dorosłych (od lewej: pasażer, kierowca, uderzenie boczne autem, uderzenie w tył); skala: zielony - dobra, żółty - odpowiednia, pomarańczowy - niewielka, brązowy - słaba, czerwony - b. słaba /Mitsubishi
Mitsubishi Outlander PHEV: ochrona dorosłych (od lewej: pasażer, kierowca, uderzenie boczne autem, uderzenie w tył); skala: zielony - dobra, żółty - odpowiednia, pomarańczowy - niewielka, brązowy - słaba, czerwony - b. słaba
/Mitsubishi
  • bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 88%
  • bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 84%
  • bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 64%
  • ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 81%

 

Mitsubishi Outlander PHEV - test zderzeniowy Euro NCAP

Nissan Note: 4 gwiazdki

Zdjęcie

Nissan Note: ochrona dorosłych (od lewej: pasażer, kierowca, uderzenie boczne autem, uderzenie w tył); skala: zielony - dobra, żółty - odpowiednia, pomarańczowy - niewielka, brązowy - słaba, czerwony - b. słaba /Nissan
Nissan Note: ochrona dorosłych (od lewej: pasażer, kierowca, uderzenie boczne autem, uderzenie w tył); skala: zielony - dobra, żółty - odpowiednia, pomarańczowy - niewielka, brązowy - słaba, czerwony - b. słaba
/Nissan
  • bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 86%
  • bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 82%
  • bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 58%
  • ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 70%

 

Nissan Note - test zderzeniowy Euro NCAP

Peugeot 308: 5 gwiazdek

Zdjęcie

Peugeot 308: ochrona dorosłych (od lewej: pasażer, kierowca, uderzenie boczne autem, uderzenie w tył); skala: zielony - dobra, żółty - odpowiednia, pomarańczowy - niewielka, brązowy - słaba, czerwony - b. słaba /Euro NCAP
Peugeot 308: ochrona dorosłych (od lewej: pasażer, kierowca, uderzenie boczne autem, uderzenie w tył); skala: zielony - dobra, żółty - odpowiednia, pomarańczowy - niewielka, brązowy - słaba, czerwony - b. słaba
/Euro NCAP
  • bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 92%
  • bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 79%
  • bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 64%
  • ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 81%

 

Peugeot 308 - test zderzeniowy Euro NCAP

Volkswagen T5: 4 gwiazdki

Zdjęcie

Volkswagen T5: ochrona dorosłych (od lewej: pasażer, kierowca, uderzenie boczne autem, uderzenie w tył); skala: zielony - dobra, żółty - odpowiednia, pomarańczowy - niewielka, brązowy - słaba, czerwony - b. słaba /Euro NCAP
Volkswagen T5: ochrona dorosłych (od lewej: pasażer, kierowca, uderzenie boczne autem, uderzenie w tył); skala: zielony - dobra, żółty - odpowiednia, pomarańczowy - niewielka, brązowy - słaba, czerwony - b. słaba
/Euro NCAP
  • bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 79%
  • bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 74%
  • bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 32%
  • ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 57%

 

Volkswagen T5 - test zderzeniowy Euro NCAP

msob

Artykuł pochodzi z kategorii: Testy zderzeniowe

magazynauto.pl

Zobacz również

  • Audi RS4 Avant już w Polsce

    Poznaliśmy właśnie cenę nowej inkarnacji usportowionego kombi klasy średniej od Audi. Jest nieznacznie niższa od, identycznego technicznie, RS5 coupe. więcej