Używana Kia Sportage II (2004-2010) – rocznik 2010

Wtorek, 26 grudnia 2017 (11:40)
Ten artykuł możesz przeczytać również w wersji mobilnej »

● Trwałe, udane silniki ● Otwierana tylna szyba ● 112-konny diesel nie ma filtra cząstek stałych.

Zdjęcie

Kia Sportage /Motor

Zainteresowanie używaną Kią Sportage napędza wyjątkowo udana III generacja z lat 2010-2016, tyle że póki co nie ma mowy o jej zakupie za 35 000 zł. Przepaść cenowa dzieli ją od Sportage II (na zdjęciu), której ceny kończą się właśnie na 35 000 zł - za tyle można kupić samochód z końca produkcji z najbogatszym wyposażeniem, krajowym pochodzeniem i udokumentowaną przeszłością, w której nie miał miejsca żaden wypadek.

Zdjęcie

Droższe wersje miały ciekawą kolorystykę i rozbudowane radio, ale to nie ukryje, że wnętrze Sportage II jest przestarzałe i wykonane z przeciętnych plastików. /Motor
Droższe wersje miały ciekawą kolorystykę i rozbudowane radio, ale to nie ukryje, że wnętrze Sportage II jest przestarzałe i wykonane z przeciętnych plastików.
/Motor

Konstrukcja tego auta ma 13 lat i widać to głównie po niezbyt atrakcyjnym wnętrzu. Także prowadzenie przypomina bardziej auto terenowe niż osobowe. Ale jeśli weźmie się pod uwagę, że to najpoważniejsze wady Sportage, trudno uznać je za dyskwalifikujące.

Reklama

Zdjęcie

Jak w terenówce – rączka przed pasażerem. Użyteczna czasem przy wsiadaniu. /Motor
Jak w terenówce – rączka przed pasażerem. Użyteczna czasem przy wsiadaniu.
/Motor

Kia oferuje wygodne wnętrze dla czterech osób, pozbawione tunelu środkowego. Bagażnik nie jest może duży, ale ma niski próg załadunku, a w tylnej klapie można otworzyć samą szybę.

Zdjęcie

Pojemność bagażnika to tylko 332 l. Przeszkadzają zbyt szerokie nadkola. /Motor
Pojemność bagażnika to tylko 332 l. Przeszkadzają zbyt szerokie nadkola.
/Motor

Dobrze oceniamy także silniki. Lepiej omijać jedynie 2.7 V6 - paliwożerny i z dość skomplikowanym rozrządem paskowym. Najlepiej pozostać przy dieslu. 140-konna wersja po liftingu (z lat 2008-2010) może sprawiać problemy związane z zapełnieniem filtra sadzy, ale to jedyny jej mankament.

Większość egzemplarzy wyposażono w napęd na 4 koła o prostej konstrukcji ze sprzęgłem płytkowym, bez blokady centralnej. Pod koniec produkcji oferowano bogato wyposażony wariant Freedom - to najciekawsza oferta do 35 000 zł.

Zdjęcie

Kia Sportage /Motor

UŻYWANA KIA SPORTAGE II (2004-2010): POLECANY SILNIK

Dane techniczne: Kia Sportage II (2004-2010) 2.0 CRDi

pojemność1991 cm3
maksymalna moc140 KM
maks. moment obrotowy305 Nm
prędkość maksymalna177 km/h
przyspieszenie 0-100km/h12,0 s
średnie7,1 l/100 km

KIA SPORTAGE II (2004-2010): TYPOWE USTERKI

  • Zatkany filtr cząstek stałych, czasem też usterka czujnika różnicy ciśnień.
  • Uszkodzona sprężarka klimatyzacji.
  • Łomocząca podpora wału napędowego. Problem dotyczy aut do 2006 r.

Kia Sportage II (2004-2010)

liczba zdjęć: 34

Tekst: Tymon Grabowski, zdjęcia: archiwum; "Motor" 20/2017

Używana Kia Sportage (2010-) – OPINIE O SAMOCHODACH

Kia Sorento II (2009-2015) – SAMOCHODY UŻYWANE

Artykuł pochodzi z kategorii: Samochody używane

Zobacz również