Używany Citroen XM (1989-2000)

Poniedziałek, 5 czerwca (00:30)
Ten artykuł możesz przeczytać również w wersji mobilnej »

Samochód tylko dla odważnych. W zamian oferujący niezwykły komfort.

Zdjęcie

Citroen XM /Motor

Następca znakomitego modelu CX szokował futurystyczną, klinowatą linią.

Zachował koncepcję poprzednika: zawieszenie hydropneumatyczne, silnik umieszczony poprzecznie napędzający przednie koła.

Reklama

Dostępne były wersje liftback i kombi, a w trakcie 11-letniego cyklu produkcyjnego dokonano jednego poważnego liftingu (1994 r.).

Najmocniejszy punkt XM-a to znakomite zabezpieczenie antykorozyjne. Najsłabszy - wcale nie hydropneumatyka, tylko instalacja elektryczna. Wyświetla kaskady błędów, bez powodu przestaje działać np. nawiew lub oświetlenie. Coraz gorsza jest dostępność nowych części do zawieszenia Hydractive.

Jeśli chodzi o silnik, to polecamy benzynowe wersje dwulitrowe. Był nawet wariant turbodoładowany.

Zdjęcie

Deska rozdzielcza /Motor

Zdjęcie

Citroen XM fotele /Motor

Zdjęcie

fotele /Motor

Zdjęcie

bagażnik /Motor

UŻYWANY CITROEN XM (1989-2000): PLUSY I MINUSY

+ niezrównany komfort
+ ceny już rosną

- zawsze jest coś do naprawy i rzadko kiedy jest to tanie

Zdjęcie

tył /Motor

UŻYWANY CITROEN XM (1989-2000): POLECANY SILNIK

Citroen XM 2.0 i-TCT (1989-2000)

pojemność1994 cm3
maksymalna moc147 KM
maks. moment obrotowy235 Nm
prędkość maksymalna215 km/h
przyspieszenie 0-100km/h9,3 s
średnie9,0 l/100 km

Citroen XM (1989-2000)

liczba zdjęć: 21

Tekst: Tymon Grabowski, zdjęcia: archiwum; "Motor" 47/2015

Używane Citroeny z hydropneumatyką. Warto? – OPINIE O SAMOCHODACH

Citroen XM - najlepszy w Europie? – "MOTOR" Z PRZESZŁOŚCI 

Artykuł pochodzi z kategorii: Samochody używane

Zobacz również