Używany Ford Mondeo III 1.8 TDCi (2007-2014)

Niedziela, 19 marca (23:40)
Ten artykuł możesz przeczytać również w wersji mobilnej »

● Rozsądne diesle: superoszczędny 1.6 albo prosty 1.8 TDCi ● Prosta konstrukcja jak na tę klasę i rocznik pojazdu ● Rozsądne ceny zakupu i części zamiennych.

Zdjęcie

Ford Mondeo III /Motor

FORD MONDEO III 1.8 TDCi
lata produkcji: 2007-2014
ceny: od 18 000 zł

Nie jest to może najlepiej wykonany i wyposażony samochód klasy średniej, ale jego popularność w firmach wynika właśnie z niskich kosztów utrzymania oraz stosunkowo prostej konstrukcji. Mondeo nie ma popularnego w tej klasie zawieszenia wielowahaczowego z przodu, a wspomaganie kierownicy odbywa się tradycyjną metodą elektrohydrauliczną, przez co w razie awarii taniej je naprawić. Jest jednak mniej wydajne niż elektryczne.

Reklama

Zdjęcie

Typowe Mondeo w słabszej wersji silnikowej ma dwa okrągłe wskaźniki. Lepsze odmiany – duży wyświetlacz. /Motor
Typowe Mondeo w słabszej wersji silnikowej ma dwa okrągłe wskaźniki. Lepsze odmiany – duży wyświetlacz.
/Motor

Użytkownicy chwalą niezwykłą wręcz przestronność i przepastny bagażnik oraz podgrzewaną przednią szybę, szczególnie przydatną w zimie. Złości ich słabe wykończenie detali, np. odchodzące uszczelki, niedziałające zamki i niedbale położony lakier, który łuszczy się na progach. Mechanicy dodają do tego korozję połączeń śrubowych, która zwiększa koszt typowych czynności serwisowych (czasem śruby ukręcają się).

W tym modelu szczególnie polecamy diesle: 1.6 rekordowo mało pali, a 1.8 TDCi (montowany do 2010 r.) to bardzo prosty i tani w naprawach silnik bez filtra cząstek stałych. Można wybaczyć mu archaiczną konstrukcję i dość głośną pracę. Silniki benzynowe mają stosunkowo prostą konstrukcję (oprócz EcoBoost), ale źle znoszą współpracę z LPG. Za to z paliwem alternatywnym nieźle radzi sobie wersja 2.5 Turbo (silnik Volvo).

Podstawowym problemem rynkowym w przypadku Mondeo jest trudność zakupu pojazdu, który nie był intensywnie eksploatowany w firmie.

TO MOŻE SIĘ ZEPSUĆ

  • Dwumasowe koło zamachowe - nietrwałe zarówno w 1.6, jak i 1.8 TDCi.
  • Uszczelki - odklejają się, nadwozie traci szczelność.
  • Filtr cząstek stałych w 1.6 i 2.0 TDCi - "kończy się" po ok. 160-180 tys. km.

FORD MONDEO III 1.6 TDCi 115 KM - KOSZYK CZĘŚCI

Amortyzatory przednie670 zł
Zestaw rozrządu300 zł
Klocki hamulcowe przednie   290 zł
Tarcze hamulcowe przednie480 zł
Sprzęgło z kołem zamachowym1570 zł
Reflektor przedni370 zł
Opony 215/55 R16 (4 szt.)1200 zł
SUMA4880 zł

Tekst: Tymon Grabowski; zdjęcia: archiwum; "Motor" 17/2015

Używany Ford Mondeo (2000-2007): benzyna kontra diesel – PORÓWNANIE

Ford Mondeo (2007-) – SAMOCHODY UŻYWANE

Artykuł pochodzi z kategorii: Samochody używane

Zobacz również

  • Porównanie samochodów używanych: Fiat Punto, Skoda Fabia, Toyota Yaris

    Pięcioletnie auto miejskie to rozsądny wybór. Porównujemy popularną Fabię, wygodne Punto i niezawodnego Yarisa przez pryzmat sytuacji rynkowej. więcej