Używany Peugeot 4007/Citroen C-Crosser

Poniedziałek, 22 lutego 2016 (12:00)
Ten artykuł możesz przeczytać również w wersji mobilnej »

Ani Peugeot 4007‚ ani Citroen C-Crosser nie miały szans na rynku aut nowych‚ bo były dużo droższe niż Mitsubishi Outlander‚ na którym bazują. Na rynku wtórnym ceny się zrównały.

Zdjęcie

W ogłoszeniach można naliczyć około 45-50 Peugeotów 4007. Ceny – jak za Outlandera II. /Motor
W ogłoszeniach można naliczyć około 45-50 Peugeotów 4007. Ceny – jak za Outlandera II.
/Motor

PEUGEOT 4007/CITROEN C-CROSSER
lata produkcji: 2007-2012
ceny: "4007" - od 35 000 zł, C-Crosser - od 39 000 zł

Czasem nie warto iść po linii najmniejszego oporu. Przekonali się o tym Francuzi z koncernu Peugeot/Citroen‚ którzy potrzebowali zaistnieć w segmencie SUV-ów‚ ale dla zmniejszenia wydatków i z powodu słabej sytuacji finansowej‚ zdecydowali się na współpracę z firmą Mitsubishi. Efektem były bliźniaki: Peugeot 4007 i Citroen C-Crosser‚ czyli licencyjne wersje Mitsubishi Outlander II.

Reklama

Nie odniosły sukcesu na europejskim rynku i nie doczekały się następców‚ ponieważ zbyt mało różniły się od pierwowzoru. Głównie cenami.

Outlander a jego klony

Różnice między Mitsubishi a Peugeotem i Citroenem są znikome: zmieniona przednia część nadwozia i logo na kierownicy. Oraz brak silnika diesla VW 2.0 TDI w ofercie.

W polskich warunkach ten pojazd miał problem cenowy‚ ponieważ zarówno diesel‚ jak i bardzo rzadko spotykany w ogłoszeniach silnik benzynowy przekraczały pojemność 2 litrów i wpadały w wyższy próg akcyzowy. Efektem były wyjątkowo wysokie ceny.

Bazowy Peugeot 4007 w 2010 r. kosztował 143 000 zł‚ a Outlander niewiele ponad 80 tys. zł. W tym samym 2010 r. sprzedano w Polsce 1234 sztuki Mitsubishi Outlander i 65 sztuk Citroena oraz Peugeota razem wziętych. Samochody kupione w Polsce to ogłoszeniowe "perły". Większość sprowadzono z Francji i Holandii.

Zdjęcie

Dysonans poznawczy – gdyby nie logo na kierownicy można byłoby przysiąc‚ że to Outlander II. Na zdjęciu bogatsza wersja z kolorowym ekranem centralnym. /Motor
Dysonans poznawczy – gdyby nie logo na kierownicy można byłoby przysiąc‚ że to Outlander II. Na zdjęciu bogatsza wersja z kolorowym ekranem centralnym.
/Motor

Dla klientów to dobrze

Ceny Mitsubishi oraz jego francuskich odpowiedników na rynku wtórnym szybko się zrównały. Dla klientów to dobrze‚ ponieważ Peugeot 4007 już w serii był bogato wyposażony. Nie trzeba było dopłacać za klimatyzację automatyczną i czujniki cofania.

Zdjęcie

Peugeot 4007 miał dwie wersje: Premium („półskóra”) i Platinum (skóra – na fot.). /Motor
Peugeot 4007 miał dwie wersje: Premium („półskóra”) i Platinum (skóra – na fot.).
/Motor

Ma siedem miejsc - dwa ostatnie w postaci dość twardej ławki rozkładanej w bagażniku. Kanapa w drugim rzędzie jest przesuwna w zakresie 80 mm. Dodatkowa zaleta z dziedziny funkcjonalności to dwuczęściowa tylna klapa - oprócz unoszonej do góry pokrywy można opuścić tylną burtę‚ uzyskując wyjątkowo niski próg załadunku. Burta uniesie do 200 kg.

Zdjęcie

Siedzenia trzeciego rzędu to wyposażenie standardowe. Są niemiłosiernie twarde. /Motor
Siedzenia trzeciego rzędu to wyposażenie standardowe. Są niemiłosiernie twarde.
/Motor

Do napędu "4007" i C-Crossera posłużył diesel 2.2 HDi z 16 zaworami i paskiem rozrządu. Łączono go ze skrzynią manualną (6-biegową) lub "automatem". Na niektórych rynkach dostępna była też bardzo rzadko spotykana w ogłoszeniach wersja benzynowa 2.4.

Zdjęcie

Rzadka funkcjonalność: opuszczana tylna burta o ładowności do 200 kg. Szkoda‚ że bagażnik tak ograniczają nadkola. /Motor
Rzadka funkcjonalność: opuszczana tylna burta o ładowności do 200 kg. Szkoda‚ że bagażnik tak ograniczają nadkola.
/Motor

Taniej? To mit

Teoretycznie ceny części do aut francuskich są niższe niż do japońskich. Postanowiliśmy to sprawdzić. Okazało się‚ że w przypadku opisywanych modeli ta zasada nie sprawdza się. Tarcze hamulcowe do "4007" w ASO wyceniono na 1723 zł‚ w Mitsubishi - na 1220 zł. Klocki hamulcowe do francuskiego auta kosztują 513 zł‚ do Mitsubishi - 467 zł. Tańsze okazało się tylko sprzęgło do Peugeota - 1583 zł wobec 2484 zł w Mitsubishi‚ ale to akurat łatwo zrozumieć‚ bo w końcu silnik jest jedyną faktycznie francuską częścią tego pojazdu. Tyle że powyższe ceny dotyczą części oryginalnych - w Mitsubishi zaproponowano tańsze zamienniki‚ w Peugeocie nie.

Zdjęcie

2‚2-litrowy diesel zużywa dużo paliwa w mieście (11 l/100 km)‚ w trasie nawet o 4 l mniej. /Motor
2‚2-litrowy diesel zużywa dużo paliwa w mieście (11 l/100 km)‚ w trasie nawet o 4 l mniej.
/Motor

Jeśli ktoś nie jeździ do ASO‚ koszty eksploatacji będą takie same. Trudności pojawią się w przypadku konieczności dokupienia elementów blacharskich na przód i tył. Usterkowość tego modelu jest niska‚ niezależnie od tego czy opuścił fabrykę w Japonii czy w Holandii.

Użytkownicy narzekają tylko czasem na DPF‚ który wymaga dolewek płynu wspomagającego‚ ale przeważnie poddaje się dopiero po przebiegu ok. 160 tys. km. Dość szybko zużywa się sprzęgło i dwumasowe koło zamachowe. Warto też obejrzeć podwozie pod kątem ognisk korozji. No i najważniejsze - odradzamy jazdę w trudnym terenie. Prześwit wynosi tylko 18 cm‚ a ten SUV nie ma osłon podwozia.

CITROEN C-CROSSER

Zdjęcie

c-crosser /Motor

Inne wzory felg i przednia część nadwozia. Reszta to nadal Outlander II. W ogłoszeniach C-Crosserów jest tyle samo co "4007".

Dane techniczne i osiągi: Peugeot 4007/Citroen C-Crosser

 2.4
2.2 HDi
Silnikbenzynowyturbodiesel
Pojemność skokowa2359 cm32179 cm3
Układ cylindrów/zaworyR4/16R4/16
Moc maksymalna170 KM/6000156 KM/4000
Maksymalny moment obrotowy232 Nm/4100380 Nm/2000
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna190 km/h200 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h9,6 s9,9 s
Średnie zużycie paliwa*9,4 l/100 km7,0 l/100 km
*według norm paliwowych z lat produkcji modelu

PEUGEOT 4007/CITROEN C-CROSSER: HISTORIA MODELI

Zdjęcie

(kliknij, żeby powiększyć)
/Motor

2007: prezentacja "4007" i C-Crossera
2009:
produkcja w Holandii
2012: zakończenie produkcji po wytworzeniu 97 tys. sztuk Peugeota i Citroena łącznie, brak bezpośredniego następcy (Peugeota 4008, na zdjęciu obok, trudno nazwać następcą - jest o wiele mniejszy)



UŻYWANY PEUGEOT 4007/CITROEN C-CROSSER: TYPOWE USTERKI I PROBLEMY

Zdjęcie

Brak osłon. Jazda terenowa skończy się urwaniem wydechu lub czegoś ważniejszego. (kliknij, żeby powiększyć)
/Motor
  • Uszkodzenia podwozia: SUV bez żadnych osłon nie nadaje się w teren‚ co najwyżej na drogi gruntowe.
  • Korozja: na razie tylko punktowe ogniska‚ ale lepiej zapobiegać niż leczyć.
  • Mała trwałość sprzęgła.
  • Zużycie filtra cząstek stałych: wypala się po ok. 160 tys. km.




PEUGEOT 4007/CITROEN C-CROSSER: SYTUACJA RYNKOWA

W ogłoszeniach jest tyle samo Peugeotów‚ co Citroenów - ok. 50 sztuk każdego pojazdu. Z tego 95% stanowią diesle. Trzeba szczególnie uważać na auta sprowadzone w pozornie atrakcyjnych cenach‚ w przypadku których nie zapłacono akcyzy‚ ponieważ wynosi ona aż 18‚6% wartości pojazdu.

Peugeot 4007/Citroen C-Crosser: orientacyjne ceny rynkowe

MODEL20112010
2009
2008
2007
400762 000 zł48 000 zł44 000 zł40 000 zł35 000 zł
C-Crosser65 000 zł50 000 zł44 000 zł42 000 zł39 000 zł

PEUGEOT 4007/CITROEN C-CROSSER: PODSUMOWANIE

Ocena 4007 i C-Crossera będzie taka sama jak Mitsubishi Outlander‚ bo różnice między tymi autami są minimalne. To modnie stylizowane‚ wysoko zawieszone kombi z bardzo praktycznym wnętrzem i seryjnym napędem na 4 koła. Ma paliwożerny silnik Diesla‚ ale nie psuje się. Lepiej nie liczyć na zbyt dobre własności terenowe. Drogie części oryginalne.

OCENA 3/5

Oceny: 1 - niepolecany; 2 - warunkowo godny zainteresowania; 3 - godny zainteresowania; 4 - polecany; 5 - szczególnie polecany

Peugeot 4007 (2007-2012)

liczba zdjęć: 31

Tekst: Tymon Grabowski‚ zdjęcia: archiwum; "Motor" 13/2015

Mitsubishi Outlander II (2006-2012) - SAMOCHODY UŻYWANE

Używane SUV-y za 35-45 tys. zł. - OPINIE O SAMOCHODACH


Artykuł pochodzi z kategorii: Samochody używane

Zobacz również