Przewodnik po silnikach francuskich

Poniedziałek, 16 grudnia 2013 (15:45)
Ten artykuł możesz przeczytać również w wersji mobilnej »

Kompendium wiedzy dla użytkowników i kupujących. W kolejnej części naszego przewodnika prezentujemy popularne jednostki francuskie. Które z nich są godne polecenia, a które odstraszają awariami?

Zdjęcie

1.5 dCi 90 KM /Motor

Francuskie diesle należą do jednych z najpopularniejszych na świecie. W tej dziedzinie koncerny PSA (Citroen/Peugoet) oraz Renault są mocnymi graczami już od kilku dekad. Jednak w latach 90. udało się im do tego stopnia prześcignąć swoich konkurentów, że wiele firm zamiast się z nimi ścigać postanowiło pójść na współpracę. PSA zawiązało w tej dziedzinie joint venture z Fordem, a Renault podjęło współpracę z Nissanem. Dzięki temu francuskie diesle można znaleźć w autach wielu marek.

Kupujemy samochód używany

Eksperci radzą, jak rozpoznać próby ukrycia prawdziwej przeszłości samochodu, bardzo często stosowane przez nieuczciwych handlarzy. czytaj więcej

Nieco lepszą opinię mają jednostki ze znaczkiem HDi, w których udało się uniknąć znaczących wpadek konstrukcyjnych. Uznawane są one za mniej awaryjne i bardziej trwałe niż pochodzące z Renault silniki dCi. Wiele skrajnie krytycznych opinii na temat francuskich diesli wydaje się mocno przesadzonych. Jeżeli coś jest wytwarzane w milionach sztuk, to siłą rzeczy muszą się też pojawić egzemplarze z problemami. Francuskie diesle mają na pewno dwie mocne zalety: doskonałą oszczędność (zauważalne szczególnie w przypadku 1.6 HDi i 1.5 dCi) oraz relatywnie niskie koszty napraw. Pod względem łatwości naprawy i cen części zamiennych dCi oraz HDi biją na głowę większość konstrukcji niemieckich i japońskich.

Reklama

Na kolejnych podstronach prezentujemy zestawienie najpopularniejszych silników francuskich:


Artykuł pochodzi z kategorii: Opinie o samochodach używanych

Zobacz również